Motor Fiat Ducato 280 (1985) valt steeds uit
-
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
Naar mijn bescheiden mening is het een zeer slecht idee de motor op remmenreiniger te laten lopen voor meer dan enkele seconden. Remmenreiniger is bedoeld om te ontvetten, dus je maakt de cilinderwanden en zuigers er enorm schraal mee, nul smering, maximale slijtage. Niet doen.
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
Heb je al geprobeerd te starten zonder luchtfilter, dus de aanzuigbuis van de inlaatspruitstuk los?lijkt wel of hij geen lucht krijgt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ER IS ALTIJD WEL IETS TE DOEN
- Bas vd laar
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
Remmenreiniger of Startpilot is geen probleem, de smering krijgt hij van de olie.
Hoeft maar even, om te kijken of het aan de brandstoftoevoer ligt.
Hoeft maar even, om te kijken of het aan de brandstoftoevoer ligt.
- Bakkertjes
- Berichten: 1688
- Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
En hang voor de zekerheid even een lampje aan de draad van het brandstof relais die in de pomp zit , kan je meteen checken of deze goed open staat en niet dicht valt door spanning verlies
Hans
Hans
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
@bakkertjes, nu de dynamo gereviseerd is ben ik er niet zo bang voor, maar meten is weten...
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
Groeten Iwan,
Nu sinds 2020 eigenaar van een Ford transit met Elnag opbouw uit 1994.
Van april 2014 tot 2018 in bezit van onze eerste camper. 2.5L diesel Fiat Ducato 280/A 641 fabriekscamper met Burstner opbouw uit 1985. Lees hier mijn werk aan de camper.
Nu sinds 2020 eigenaar van een Ford transit met Elnag opbouw uit 1994.
Van april 2014 tot 2018 in bezit van onze eerste camper. 2.5L diesel Fiat Ducato 280/A 641 fabriekscamper met Burstner opbouw uit 1985. Lees hier mijn werk aan de camper.
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
hallo allemaal , vaak kijk ik mee als bezoeker en vind alle onderwerpen zeer interessant en geniet van alle onderwerpen en problemen op dit forum, echter zie ik een probleem van ikre wat eigenlijk heel simpel is, en blijkbaar niet opgelost kan worden, uw distributieriem staat een of twee tandjes verkeerd, zo simpel is het ,iemand had dit al voorgesteld, controleer dit en hij loopt weer als een zonnetje
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15352
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
Nu ben ik niet echt een dieselspecialist, maar heb toch mijn bedenkingen.
Een pomp of nokkenas die 1 of twee tandjes verkeerd staan, zou wel resulteren in slechte loopeigenschappen, maar niet de boel smoren. Hij loopt immers de eerste 15 seconden normaal!
Maar goed, wat ik zeg, een echte dieselspecialist ben ik niet.
Een pomp of nokkenas die 1 of twee tandjes verkeerd staan, zou wel resulteren in slechte loopeigenschappen, maar niet de boel smoren. Hij loopt immers de eerste 15 seconden normaal!
Maar goed, wat ik zeg, een echte dieselspecialist ben ik niet.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
mee , eens, als ie 2 tandjes verkeerd staat start ie vaak al niet eens meer.
maar is de retourleiding al eens gecontroleerd op onbelemmerd retouren(ff doorblazen).
jos
maar is de retourleiding al eens gecontroleerd op onbelemmerd retouren(ff doorblazen).
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
Ook geen stroom op de dashboard ? heb ik namelijk een keer het zelfde gehad viel ook tijdens het rijden uit en ook geen contact meer.
Bleek op het schutboard een verzamel stekker te zitten die vanaf de accu naar het contactslot de stroom doorgeeft en deze was gecorrodeerd
en begon door te branden .
Stekker vernieuwd en nooit meer last gehad.
maar zou ook wat anders kunne zijn succes
gr kees
Bleek op het schutboard een verzamel stekker te zitten die vanaf de accu naar het contactslot de stroom doorgeeft en deze was gecorrodeerd
en begon door te branden .
Stekker vernieuwd en nooit meer last gehad.
maar zou ook wat anders kunne zijn succes
gr kees
Lekker genieten van alles wat met camperen te maken heeft
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
@hardbord, ook dit wordt vanmiddag nagekeken. Ik had er al zelf naar gekeken, maar heb niet voldoende kennis om dit te beoordelen...bedankt
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
Groeten Iwan,
Nu sinds 2020 eigenaar van een Ford transit met Elnag opbouw uit 1994.
Van april 2014 tot 2018 in bezit van onze eerste camper. 2.5L diesel Fiat Ducato 280/A 641 fabriekscamper met Burstner opbouw uit 1985. Lees hier mijn werk aan de camper.
Nu sinds 2020 eigenaar van een Ford transit met Elnag opbouw uit 1994.
Van april 2014 tot 2018 in bezit van onze eerste camper. 2.5L diesel Fiat Ducato 280/A 641 fabriekscamper met Burstner opbouw uit 1985. Lees hier mijn werk aan de camper.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
Als je wilt weten hoe het elektrisch zit, trek dan een tijdelijk draadje vanaf de + op de accu naar de afsluiter op de brandstofpomp. Dan ding moet klikken als ie stroom krijgt.
- seth_space
- Berichten: 8596
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
Ah jonckheer nu ook slachtoffer van de photo mafia.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
Status van vanavond.
heb de uitlaat (einddemper en pijp tot het einde) losgehaald zodat ik kan bepalen of het voor of na de tussendemper een probleem zit.
Oliesensor eruit en de oliedrukmeter geplaatst. Sleutel omdraaien, de motor draait ZEER soepel rond, maar er werd als snel geroepen 'STOP'.....drukmeter geeft helemaal niets aan....geen druk niets. Dus ik ga eerst de oliepomp maar vervangen voordat ik verder ga.
Het nadeel is alleen dat ik NIETS aan oliepomp ergens kan vinden. WAAR kan ik een oliepomp halen voor mijn ducato. Wanneer ik die deze week vervangen heb (als het niet te duur is) Dan kan ik verder met het werkelijk proberen te starten.
Zo blijven we bezig met de drame bak.
NA het vervangen kan ik verder met de test lijst.
Brandstofpomp controle (met lampje);
Leidingen doorblazen.
En even de einddemper vervangen.
heb de uitlaat (einddemper en pijp tot het einde) losgehaald zodat ik kan bepalen of het voor of na de tussendemper een probleem zit.
Oliesensor eruit en de oliedrukmeter geplaatst. Sleutel omdraaien, de motor draait ZEER soepel rond, maar er werd als snel geroepen 'STOP'.....drukmeter geeft helemaal niets aan....geen druk niets. Dus ik ga eerst de oliepomp maar vervangen voordat ik verder ga.
Het nadeel is alleen dat ik NIETS aan oliepomp ergens kan vinden. WAAR kan ik een oliepomp halen voor mijn ducato. Wanneer ik die deze week vervangen heb (als het niet te duur is) Dan kan ik verder met het werkelijk proberen te starten.
Zo blijven we bezig met de drame bak.
NA het vervangen kan ik verder met de test lijst.
Brandstofpomp controle (met lampje);
Leidingen doorblazen.
En even de einddemper vervangen.
Groeten Iwan,
Nu sinds 2020 eigenaar van een Ford transit met Elnag opbouw uit 1994.
Van april 2014 tot 2018 in bezit van onze eerste camper. 2.5L diesel Fiat Ducato 280/A 641 fabriekscamper met Burstner opbouw uit 1985. Lees hier mijn werk aan de camper.
Nu sinds 2020 eigenaar van een Ford transit met Elnag opbouw uit 1994.
Van april 2014 tot 2018 in bezit van onze eerste camper. 2.5L diesel Fiat Ducato 280/A 641 fabriekscamper met Burstner opbouw uit 1985. Lees hier mijn werk aan de camper.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
- Locatie: In The Middle Off Nowhere
Re: Motor Fiat Ducato 280 uit 1985 valt steeds uit
Zit er op jouw motor zo'n groot oliefilter met een dubbele O ring?
Ik had dit type filter op mijn oude camper en in dit filter zit een soort bodem ventiel wat na verloop van tijd maar moeizaam open gaat, ik ben hier achter gekomen omdat ik een olie druk en temperatuur sensor had gemonteerd met een sandwich platte dus tussen het filter en het motor deel er werdt een druk op gebouwd van rond de 10 bar en het duurde meerdere minuten voor die druk afnam doordat het bodem ventiel open ging.
Dus misschien is het zinvol om ook dat eens te proberen voordat je de olie pomp gaat vervangen.
Het kan ook zijn dat het overstort ventiel in de pomp open blijft staan.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Ik had dit type filter op mijn oude camper en in dit filter zit een soort bodem ventiel wat na verloop van tijd maar moeizaam open gaat, ik ben hier achter gekomen omdat ik een olie druk en temperatuur sensor had gemonteerd met een sandwich platte dus tussen het filter en het motor deel er werdt een druk op gebouwd van rond de 10 bar en het duurde meerdere minuten voor die druk afnam doordat het bodem ventiel open ging.
Dus misschien is het zinvol om ook dat eens te proberen voordat je de olie pomp gaat vervangen.
Het kan ook zijn dat het overstort ventiel in de pomp open blijft staan.
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk