Waterpomp probleem Shurflo Trailking 7

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Theo en Marian
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 14:06
Locatie: Het Land van Maas en Waal (Gld)

Waterpomp probleem Shurflo Trailking 7



Bericht door Theo en Marian »

Onderstaande vraag heb ik ook op een Facebook pagina gesteld.Dus het kan zijn dat u deze vraag bekend voorkomt. Misschien krijg ik hier wat andere reacties. Waarvoor dank.

Beste mede camperaars.
Ik heb in onze camper een Shurflo trailking 7 waterpomp.
Voor de stalling leidingen en tank geleegd. Tank en leidingen gevuld met Sterident oplossing. Tank en leidingen gespoeld met minimaal 400 liter water. Nu komt het water
er met horten en stoten uit. Niet direct na het aanzetten van de kraan, dan geeft ie volle kracht ,maar na een seconde of vijf. Er is geen drukverlies ( denk ik)want als ik de pomp na een nacht aan zet dan gaat de pomp niet direct lopen. Na het aanzetten gaat de pomp na ongeveer 30 seconden lopen. Naloop om weer op druk te komen is ook ongeveer 30 seconden. Ik meen te horen dat de pomp zelfs lucht blaast in de tank. Ik hoor het ergens borrelen.
Het " kijkglaasje " van de pomp is ook niet helemaal gevuld met water.
Zou een nieuwe pomp DE oplossing zijn of heeft iemand hier andere ideeën?
Groeten Theo
Iedereen is met niets begonnen.
Hymer B 678 2013 , 3.0 liter, 188 Pk , EP-levelsystem, trekhaak, 2 x 110Ah HH, 2 x zp, 1500 W Victron.
---------------------------------------------
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Waterpomp probleem Shurflo trailking 7



Bericht door myway »

Draai de pomp eens uit elkaar, het zwarte deel aan de pomp kan in twee helften uit elkaar
Misschien is er iets mis met het membraan of zit er vuil in.
Gebruikersavatar
Theo en Marian
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 12 aug 2007, 14:06
Locatie: Het Land van Maas en Waal (Gld)

Re: Waterpomp probleem Shurflo Trailking 7



Bericht door Theo en Marian »

Probleem opgelost. :thumbup:
" gewoon " een nieuwe pomp en filter geïnstalleerd. Ging helaas niet zonder slag of stoot.
Kleine ruimte, slangen net lang genoeg, slangkoppelingen bij de nieuwe pomp eigenlijk niet geschikt voor de dikte van de slang, en alleen met één arm in het kastje kunnen waar de pomp in zit.
Maar uiteindelijk toch gelukt. Water stroomt weer normaal. En daar ging het om.
Groetjes
Iedereen is met niets begonnen.
Hymer B 678 2013 , 3.0 liter, 188 Pk , EP-levelsystem, trekhaak, 2 x 110Ah HH, 2 x zp, 1500 W Victron.
---------------------------------------------
Plaats reactie