Trillende voorrem na vastkleven remblok

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Trillende voorrem na vastkleven remblok



Bericht door hathi »

jmkoole schreef:
hathi schreef: Hier van hetzelfde ,nu 165000 km ,nog steeds dezelfde blokken,en schijven,en de komende jaren ook geen vernieuwing, Mercedes,hè,.....al geloven ze het hier niet graag :lolno:
Om je even uit de droom te helpen; alle automerken maken gebruik van remmen van grote merken als Bosch, Brembo, Zimmerman of Ate. Als je met een Mercedes weinig remmen verslijt, komt dat waarschijnlijk omdat ze geen vaart kunnen maken... :lol:
Als je je hierin,maar niet vergist? En ook nog zonder sjoemel software,of tunen
Hans
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Trillende voorrem na vastkleven remblok



Bericht door Hoofdnoorman »

Kroppie schreef:ook een voordeel van die ouwe dingen, onderdelen goedkoop.
effe zoeken op internet en de div contacten aanspreken, peugeot j5 remschijven 19,00 euro, blokken 22,50 euro, plus een uurtje ellebogensmeer en alles is weer top.

jos
Ho ho, ik heb het over mijn personenauto.
Dat is iets duurder hoor.
De schijven 12,50 p/st en de blokken 14,-. Tenzij ik spul van Zimmermann hebben wil, dan kost een schijf 64,- en de blokken 58,- Maar ook die leggen het bij mij in dezelfde tijd het loodje.
Voor mijn klanten gebruik ik altijd Ashuki. Hierbij kan ik garantie geven en, omdat ik dealer ben, krijg ik alles zonder gezeur vergoed. Niet alleen de delen, maar ook de montagetijd. In sommige gevallen een tikje duurder.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Trillende voorrem na vastkleven remblok



Bericht door jmkoole »

Hoofdnoorman schreef: De schijven 12,50 p/st en de blokken 14,-
Dat is weinig geld...
Als ik de keus heb, dan graag remschijven van Brembo en blokken van Ferodo. Daar heb ik erg goede ervaringen mee.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Trillende voorrem na vastkleven remblok



Bericht door hathi »

Als je dat wenst ben je €140,- kwijt voor 2 schijven + 1remblokken set,dat is inderdaad betere kwaliteit,en omdat ze tegenwoordig ,ook zo goedkoop zijn ,( al blijkt dat niet uit de garage rekening) worden schijven niet meer afgedraaid ,of geslepen
Hans
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Trillende voorrem na vastkleven remblok



Bericht door Hoofdnoorman »

jmkoole schreef:
Hoofdnoorman schreef: De schijven 12,50 p/st en de blokken 14,-
Dat is weinig geld...
Als ik de keus heb, dan graag remschijven van Brembo en blokken van Ferodo. Daar heb ik erg goede ervaringen mee.
Tsja, wat is ervaring?

Laat ik zeggen dat ik >30 jaar ervaring met remschijven en blokken heb. Brembo is zeker niet mijn eerste keus.
Wel weet ik dat ik ongeveer 2500 sets ervaring heb van diverse merken en dan wel weet wat ik kan aanprijzen. Tussen 1974 en 1980 hebben wij veel moeten en kunnen experimenteren. Vooral met Honda.

Ook de soort wielophanging bepaald of enige trilling van schijven ergelijk wordt of niet. Zo zal een McPherson Strut gevoeliger zijn dan de Double Wishbone ophanging en deze samen weer gevoeliger dan een starre as met fuseestukken.
Het merk van schijven kan echt ook verschillend zijn in gebruiksomstandigheden.
Zimmermann heeft redelijke kwaliteit zodra ze maar niet geperforeerd zijn.
Brembo heeft zéér goede schijven, maar ook een lijn die slechter is dan de OEM kwaliteit.
ATE heeft meestal een constante kwaliteit maar is prijzig.
Het is maar wat je er van verlangt.

Ferrodo blokken zijn OK, maar dat is TRW ook. Een combinatie van zachte of harde blokken met verschillende remschijftypes kunnen ook problemen geven. Tenslotte is er ook nog eens het gevoel, zowel fysiek als tussen de oren.
Laat ons geen illusies maken, zelfs in de wereld waar men het uiterste van de remmerij vergt, is merk en kwaliteit vaak een gespreksonderwerp waar men niet over uitgepraat raakt. "Two of a trade never agree!"
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie