roetfilter

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

roetfilter



Bericht door twente1946 »

heeft er iemand ervaring van het laten plaatsen van een roetfilter op een VW 2,5 Tdi? (en de kosten?)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: roetfilter



Bericht door hathi »

Houd er rekening mee ,al laat je een roetfilter plaatsen,dat je Niet de voordelen van zo,n roetfilter kan claimen,bij bv Tol ,belasting ,milieuzones e,d,.......dus wat is dan het voordeel?
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: roetfilter



Bericht door de Jonckheer »

En je mag dan nog steeds de Nederlandse milieu zones niet in. Je kunt van die centen die je weg gooid aan zo'n ding beter een leuk reisje met je camper maken is mijn mening.
Toedeledoki

Re: roetfilter



Bericht door Toedeledoki »

Als je er gewoon een roetfilter onder laat schroeven dan werkt dat niet. De auto moet het roetfilter van tijd tot tijd ook regeneren. (Extra brandstof in de uitlaat spuiten om het roetfilter schoon te branden). Dus retrofit zal heel snel verstopt zitten.

Ook wordt het met een retrofit filter nog steeds geen Euro 5 auto. De felbegeerde "Grüne Plakete" wordt alleen uitgegeven op basis van de kentekengegevens.

Mijn Jumper van 2010 heeft een standaard roetfilter. Ik kreeg dus een groene stikker alleen op basis van het chassis nummer. Ze hebben de auto niet eens hoeven zien.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: roetfilter



Bericht door Cee Pee »

paul snip schreef:Ook wordt het met een retrofit filter nog steeds geen Euro 5 auto. De felbegeerde "Grüne Plakete" wordt alleen uitgegeven op basis van de kentekengegevens.
Ja alleen de datum eerste toelating is van belang en dat er onder onze camper helemaal geen roetfilter zit is totaal niet van belang.
De eerste toelating is in 2006 dus voor Duitsland groen.
En ook voor Frankrijk een categorie hoger als eigenlijk zou moeten.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: roetfilter



Bericht door Kubo »

Als je bij BT een retrofit filter laat monteren krijg je de groene sticker er bij voor Duitsland incl de bijbehorende papieren.
Kennis heeft het laten doen op Fiat Ducato 244 uit 2002 bij BT.
Ik zie er van af kost plus minus 2000 euro en in Nederland en rest van de landen geldt inderdaad eerste toelating.
Dus gewoon die steden mijden.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: roetfilter



Bericht door twente1946 »

de Jonckheer schreef:En je mag dan nog steeds de Nederlandse milieu zones niet in. Je kunt van die centen die je weg gooid aan zo'n ding beter een leuk reisje met je camper maken is mijn mening.
die nederlandse millieu zones zijn gewoon discriminerend , buitenlandse kentekens kunnen niet gecontroleerd worden via de camera.
dus geen utrecht, rotterdam en amsterdam meer (wat ik daar al zou moeten zoeken)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: roetfilter



Bericht door hathi »

Je kan er ook een buitenlands of ander nummer bord op hangen,als je die zone in rijd
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8664
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: roetfilter



Bericht door seth_space »

Beetje rare antwoorden nu en dan.
Natuurlijk zijn er ook mensen die vanuit een bewust rijden en mileu respect een filter plaatsen. Dat is alleen maar te waarderen!
Een ander alternatieve reden kan deze zijn: ( belgie)
http://www.dj-autoparts.be/roetfilter/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Dieny
Berichten: 39
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 14:27
Locatie: Gelderland

Re: roetfilter



Bericht door Dieny »

Kubo schreef:Als je bij BT een retrofit filter laat monteren krijg je de groene sticker er bij voor Duitsland incl de bijbehorende papieren.
Kennis heeft het laten doen op Fiat Ducato 244 uit 2002 bij BT.
Ik zie er van af kost plus minus 2000 euro en in Nederland en rest van de landen geldt inderdaad eerste toelating.
Dus gewoon die steden mijden.
Hallo, ik heb de offerte net gekregen van BT, maar dat bedrag klopt niet, ik heb ook Ducato 244 bj 2002 , maar met 700 honderd minder
Groet Jan
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: roetfilter



Bericht door hathi »

Een filter laten plaatsen,om een groene sticker voor Duitsland te krijgen,is wel een beetje veel van het goede ,toch is dit het enige voordeel,wat je krijgt in Nederland,of je moet in sprookjes geloven,en of het nu €2000,- of €700 minder is,het is altijd te duur,want het heeft niets met milieu te maken,maar weer om €
Laatst gewijzigd door hathi op di 28 mar 2017, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8664
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: roetfilter



Bericht door seth_space »

Hier wekt men in ieder geval heel sterk de suggestie dat voor de rest van EU ( NL uitgezonderd) de retrofit wel zinvol is:
http://www.btindustrial.nl/camper/
Ze kunnen in ieder geval Duitsland en London kennelijk regelen.
zinvolle link:
http://urbanaccessregulations.eu/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: roetfilter



Bericht door Cee Pee »

Als het werkelijk om het milieu ging was er wel één Europese sticker maar omdat er dan niet genoeg gemolken kan worden geeft elk land zijn eigen sticker uit en incasseert de daar bijbehorende Eurootjes want daar gaat het alleen maar om.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6348
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: roetfilter



Bericht door rongreven »

Alles draait om de uitleg.
En die draait overal omheen.

Wij leven in een tijd waarin het niet meer erg is als het dak van een gebouw niet waterdicht is, maar als het verhaal waarom het dak niet waterdicht is maar waterdicht is.
Groet, Ron Greven
Plaats reactie