roetfilter
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31
roetfilter
heeft er iemand ervaring van het laten plaatsen van een roetfilter op een VW 2,5 Tdi? (en de kosten?)
Re: roetfilter
Houd er rekening mee ,al laat je een roetfilter plaatsen,dat je Niet de voordelen van zo,n roetfilter kan claimen,bij bv Tol ,belasting ,milieuzones e,d,.......dus wat is dan het voordeel?
Hans
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: roetfilter
En je mag dan nog steeds de Nederlandse milieu zones niet in. Je kunt van die centen die je weg gooid aan zo'n ding beter een leuk reisje met je camper maken is mijn mening.
Re: roetfilter
Als je er gewoon een roetfilter onder laat schroeven dan werkt dat niet. De auto moet het roetfilter van tijd tot tijd ook regeneren. (Extra brandstof in de uitlaat spuiten om het roetfilter schoon te branden). Dus retrofit zal heel snel verstopt zitten.
Ook wordt het met een retrofit filter nog steeds geen Euro 5 auto. De felbegeerde "Grüne Plakete" wordt alleen uitgegeven op basis van de kentekengegevens.
Mijn Jumper van 2010 heeft een standaard roetfilter. Ik kreeg dus een groene stikker alleen op basis van het chassis nummer. Ze hebben de auto niet eens hoeven zien.
Ook wordt het met een retrofit filter nog steeds geen Euro 5 auto. De felbegeerde "Grüne Plakete" wordt alleen uitgegeven op basis van de kentekengegevens.
Mijn Jumper van 2010 heeft een standaard roetfilter. Ik kreeg dus een groene stikker alleen op basis van het chassis nummer. Ze hebben de auto niet eens hoeven zien.
Re: roetfilter
Ja alleen de datum eerste toelating is van belang en dat er onder onze camper helemaal geen roetfilter zit is totaal niet van belang.paul snip schreef:Ook wordt het met een retrofit filter nog steeds geen Euro 5 auto. De felbegeerde "Grüne Plakete" wordt alleen uitgegeven op basis van de kentekengegevens.
De eerste toelating is in 2006 dus voor Duitsland groen.
En ook voor Frankrijk een categorie hoger als eigenlijk zou moeten.
Re: roetfilter
Als je bij BT een retrofit filter laat monteren krijg je de groene sticker er bij voor Duitsland incl de bijbehorende papieren.
Kennis heeft het laten doen op Fiat Ducato 244 uit 2002 bij BT.
Ik zie er van af kost plus minus 2000 euro en in Nederland en rest van de landen geldt inderdaad eerste toelating.
Dus gewoon die steden mijden.
Kennis heeft het laten doen op Fiat Ducato 244 uit 2002 bij BT.
Ik zie er van af kost plus minus 2000 euro en in Nederland en rest van de landen geldt inderdaad eerste toelating.
Dus gewoon die steden mijden.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31
Re: roetfilter
die nederlandse millieu zones zijn gewoon discriminerend , buitenlandse kentekens kunnen niet gecontroleerd worden via de camera.de Jonckheer schreef:En je mag dan nog steeds de Nederlandse milieu zones niet in. Je kunt van die centen die je weg gooid aan zo'n ding beter een leuk reisje met je camper maken is mijn mening.
dus geen utrecht, rotterdam en amsterdam meer (wat ik daar al zou moeten zoeken)
Re: roetfilter
Je kan er ook een buitenlands of ander nummer bord op hangen,als je die zone in rijd
Hans
- seth_space
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: roetfilter
Beetje rare antwoorden nu en dan.
Natuurlijk zijn er ook mensen die vanuit een bewust rijden en mileu respect een filter plaatsen. Dat is alleen maar te waarderen!
Een ander alternatieve reden kan deze zijn: ( belgie)
http://www.dj-autoparts.be/roetfilter/
Natuurlijk zijn er ook mensen die vanuit een bewust rijden en mileu respect een filter plaatsen. Dat is alleen maar te waarderen!
Een ander alternatieve reden kan deze zijn: ( belgie)
http://www.dj-autoparts.be/roetfilter/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: roetfilter
Hallo, ik heb de offerte net gekregen van BT, maar dat bedrag klopt niet, ik heb ook Ducato 244 bj 2002 , maar met 700 honderd minderKubo schreef:Als je bij BT een retrofit filter laat monteren krijg je de groene sticker er bij voor Duitsland incl de bijbehorende papieren.
Kennis heeft het laten doen op Fiat Ducato 244 uit 2002 bij BT.
Ik zie er van af kost plus minus 2000 euro en in Nederland en rest van de landen geldt inderdaad eerste toelating.
Dus gewoon die steden mijden.
Groet Jan
Re: roetfilter
Een filter laten plaatsen,om een groene sticker voor Duitsland te krijgen,is wel een beetje veel van het goede ,toch is dit het enige voordeel,wat je krijgt in Nederland,of je moet in sprookjes geloven,en of het nu €2000,- of €700 minder is,het is altijd te duur,want het heeft niets met milieu te maken,maar weer om €
Laatst gewijzigd door hathi op di 28 mar 2017, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
- seth_space
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: roetfilter
Hier wekt men in ieder geval heel sterk de suggestie dat voor de rest van EU ( NL uitgezonderd) de retrofit wel zinvol is:
http://www.btindustrial.nl/camper/
Ze kunnen in ieder geval Duitsland en London kennelijk regelen.
zinvolle link:
http://urbanaccessregulations.eu/
http://www.btindustrial.nl/camper/
Ze kunnen in ieder geval Duitsland en London kennelijk regelen.
zinvolle link:
http://urbanaccessregulations.eu/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: roetfilter
Als het werkelijk om het milieu ging was er wel één Europese sticker maar omdat er dan niet genoeg gemolken kan worden geeft elk land zijn eigen sticker uit en incasseert de daar bijbehorende Eurootjes want daar gaat het alleen maar om.
Re: roetfilter
Alles draait om de uitleg.
En die draait overal omheen.
Wij leven in een tijd waarin het niet meer erg is als het dak van een gebouw niet waterdicht is, maar als het verhaal waarom het dak niet waterdicht is maar waterdicht is.
En die draait overal omheen.
Wij leven in een tijd waarin het niet meer erg is als het dak van een gebouw niet waterdicht is, maar als het verhaal waarom het dak niet waterdicht is maar waterdicht is.
Groet, Ron Greven