ze waren harder opgepompt, wel beetje eruit, meten, nog een beetje eruit , meten, goed,?, klaar dopje erop rijden , heb je aan een spannings metertje genoeg, hoef je geen bandentool bij een pompstion voor te zoeken .
maar mag wel hoor .
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
Even on topic. Wij zetten onze camper elk jaar vanaf oktober t/m maart stil en dan altijd met een halve tot hele bar hogere bandenspanning. Aan het begin van het nieuwe seizoen even weer terug op normale spanning en je merkt het amper of zelfs niet.
Je moet echt een extreem glad stuk asfalt opzoeken om er iets van te merken en a 50 tot 100 km is het echt helemaal weg.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Bij aankoop camper trilling in achterkant geconstateerd bij snelheid boven 50 km/u .
Teruggegaan naar de dealer.
Voorbanden waren al vernieuwd.
Na achterbanden opnieuw balanceren geen verbetering.
Na balanceren van de wielen óp de camper gemonteerd, geen resultaat.
Na uitlijnen ook geen verbetering.
Uiteindelijk heeft de dealer de achterbanden vervangen door nieuwe, resultaat trilling was verdwenen.
Conclusie, door lang stilstaan vervorming van het loopvlak.
Dus ook bij aankoop camper opletten op dit fenomeen.
pepon schreef:Bij aankoop camper trilling in achterkant geconstateerd bij snelheid boven 50 km/u .
Teruggegaan naar de dealer.
Voorbanden waren al vernieuwd.
Na achterbanden opnieuw balanceren geen verbetering.
Na balanceren van de wielen óp de camper gemonteerd, geen resultaat.
Na uitlijnen ook geen verbetering.
Uiteindelijk heeft de dealer de achterbanden vervangen door nieuwe, resultaat trilling was verdwenen.
Conclusie, door lang stilstaan vervorming van het loopvlak.
Dus ook bij aankoop camper opletten op dit fenomeen.
Dit hoeft niet te betekenen dat een vervorming van het loopvlak de oorzaak is Denk dan eerder aan een hoogteslag van de band. Ooit een nieuwe bedrijfsauto gehad die vanaf de eerste dag trilde. Alle wielen opnieuw uitgebalanceerd op de auto maar het trillen bleef. Bleek dat er in de Dunlop banden een hoogteslag zat, na vervanging geen problemen gehad. Onze camper stond 5 maanden per jaar op dezelfde plek, ook nooit geen problemen mee gehad.
Die van ons had ook een jaar stil gestaan voor je'm kochten. Banden ook niet rond meer, vooral achter. Was mee te leven, het gaat er ook wel een beetje uit in gebruik, totdat ik voor naar achter wisselde. Toen trilde heel de bus. Van alles geprobeerd en bandenboer er nog een uur aan besteed, weer voor en achter gewisseld, nog maar weer eens balanceren, ook nog op de as maar al met al werd het er niet beter op. Rond de 80 km/uur trilde alles. Uiteindelijk achter maar nieuwe banden en toen was't goed. Had dat beter gelijk kunnen doen.
Hans, tegenwoordig zijn veel balanceermachines uitgerust met een grote kap om het wiel. Het is dus niet meer zoals vroeger waarbij je een vetkrijtje aan een stokje tegen het loopvlak hield, of een hamer er op legde om te kijken of die stuiterde. Zullen wellicht wel veel ongelukken mee zijn gebeurd.
Het verbaasd mij dus niet dat het minder gevonden wordt.
Rudy dat weet ik , maar zaterdag nog wat balanceer werk gedaan .
Maar voor ik de kap dicht doen geef ik hem altijd een slinger om te kijken hoe de band zit
Zoek trouwens nog 16.5inch banden foor mijn f250 van 1971 weet jij wat?
Hans
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Helaas Hans.
Het is een heel verhaal maar ik heb niet, althans voorlopig niet, de relatie met mijn oude bandenbedrijf.
De complete firma is 2 jaar geleden failliet gegaan. Mijn vriend heeft nu wel weer nieuw opgestart. Met de vervanger van de failliete zaak, kon ik slecht zaken meer mee doen. Het is een oud werknemer van mijn vriend maar heeft zijn baan destijds voornamelijk te danken gehad aan klanten zoals mijn bedrijf. Ik ben dan ook helaas geen grote afnemer meer en de beste man vindt het nu dan ook nodig om mij onder de normale particulieren te rekenen en doet erg neerbuigend.
Daarom wil ik met zijn bedrijf geen zaken meer doen.
Ik heb het niet zo op mensen die pissen in de vijver waar ze voorheen uit gedronken hebben.
Bakkertjes schreef:Rudy dat weet ik , maar zaterdag nog wat balanceer werk gedaan .
Maar voor ik de kap dicht doen geef ik hem altijd een slinger om te kijken hoe de band zit
Zoek trouwens nog 16.5inch banden foor mijn f250 van 1971 weet jij wat?