De vraag van TS ging er over of LPG al dan niet eng is, zoals zijn partner vreest.EasyBee schreef:Wij hebben ook
LPG eng?
Re: LPG eng?
Groeten
Klaas
Klaas
Re: LPG eng?
En wat verder naar onderen of een filter nodig is in combinatie met de aanwezige apparatuur.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: LPG eng?
al een heel oude grap durisotti mocht in mijn diensttijd bij de Artillerie om dezelfde reden geen munitie rijden...ben er dus aan gewend.
Maar goed, filters hoeven dus niet per se begrijp ik? Waar ik voor wil kiezen is een vast opgestelde aluminium 14 kg staande tank (33,7 liter bruto, 27,.. liter netto) in de bestaande gaskast van onze Pössl Roadcruiser. Deze zit links achterin, binnen het geïsoleerde deel. De "garage" onder het bed van een Pössl wordt meeverwarmd en het wandje tussen gaskast en deze verwarmde garage is 12 mm multiplex. Voor koude problemen ben ik dus niet zo bang
Maar goed, filters hoeven dus niet per se begrijp ik? Waar ik voor wil kiezen is een vast opgestelde aluminium 14 kg staande tank (33,7 liter bruto, 27,.. liter netto) in de bestaande gaskast van onze Pössl Roadcruiser. Deze zit links achterin, binnen het geïsoleerde deel. De "garage" onder het bed van een Pössl wordt meeverwarmd en het wandje tussen gaskast en deze verwarmde garage is 12 mm multiplex. Voor koude problemen ben ik dus niet zo bang
Buscamper fan
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: LPG eng?
Je kunt ook overwegen om, als daar plek voor is, een lpg tank onder de wagen te laten plaatsen. Dan houd je een kast over voor andere nuttige zaken. Een filter is discutabel, nog niemand heeft ooit een vervuild lpg filter laten zien. In alle jaren dat ik lpg gebruik nooit een filter nodig gehad en ook nooit een verstopping. De reden is simpel, eventuele verontreinigingen in het gas zijn altijd zwaarder waardoor ze in de tank achterblijven.
Re: LPG eng?
Maar met een onderbouwtank komt wel weer het temperatuur probleem om de hoek.
Ik heb zowel een onderbouwtank als ook een lpg fles en merk bij erg koud weer dat als de tank onder de 25% komt dat hij zomaar op de fles overschakelt.
Het blijft gelukkig niet altijd koud, dus dat butaan gedeelte komt altijd wel weer op.
Ik heb zowel een onderbouwtank als ook een lpg fles en merk bij erg koud weer dat als de tank onder de 25% komt dat hij zomaar op de fles overschakelt.
Het blijft gelukkig niet altijd koud, dus dat butaan gedeelte komt altijd wel weer op.
Re: LPG eng?
eng is een gevoel, gevaarlijk is een situatie.
je kan een 100% veilige situatie eng vinden en je kan een erg onveilige situatie niet eng vinden .
wat is eng. dat is voor iedereen anders, dus bijna niet uitteleggen.
jos
je kan een 100% veilige situatie eng vinden en je kan een erg onveilige situatie niet eng vinden .
wat is eng. dat is voor iedereen anders, dus bijna niet uitteleggen.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
LPG eng?
Als je nou, zoals al eerder gezegd aangeeft dat het niets afwijkt van wat ze nu al in de camper heeft - behalve misschien een vulslang - dan ben je er toch?
Wij kunnen er wijs over kletsen maar gas = gas
En sommige mensen moet je ook gewoon niet wijzer maken
Wij kunnen er wijs over kletsen maar gas = gas
En sommige mensen moet je ook gewoon niet wijzer maken
Re: LPG eng?
of vind je partner het eng, omdat je de noodzakelijke werkzaamheden zelf wilt gaan uitvoeren, dat kan ook nog.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: LPG eng?
Ik dacht al waar blijft hij.de Jonckheer schreef:Je kunt ook overwegen om, als daar plek voor is, een lpg tank onder de wagen te laten plaatsen. Dan houd je een kast over voor andere nuttige zaken. Een filter is discutabel, nog niemand heeft ooit een vervuild lpg filter laten zien. In alle jaren dat ik lpg gebruik nooit een filter nodig gehad en ook nooit een verstopping. De reden is simpel, eventuele verontreinigingen in het gas zijn altijd zwaarder waardoor ze in de tank achterblijven.
Ff vergeten dat er al diverse keren vervuilde filters en regelaars op het forum hebben gestaan?
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: LPG eng?
Moet je er misschien wel even bij aantekenen dat het hier met name gaat om systemen met Truma regelaars waarbij het reduceer niet direct op de fles geschroefd zit.
TS heeft verder geen behoefte aan een Duocontrol oid.
TS heeft verder geen behoefte aan een Duocontrol oid.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen