LPG eng?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: LPG eng?



Bericht door Transitje »

EasyBee schreef:Wij hebben ook
De vraag van TS ging er over of LPG al dan niet eng is, zoals zijn partner vreest.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: LPG eng?



Bericht door 't Busje »

En wat verder naar onderen of een filter nodig is in combinatie met de aanwezige apparatuur.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: LPG eng?



Bericht door durisotti »

De combinatie van Vonk en LPG maakt het wel wat eng.....
What's a nick name....
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9168
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: LPG eng?



Bericht door gjvonk »

al een heel oude grap durisotti :-B mocht in mijn diensttijd bij de Artillerie om dezelfde reden geen munitie rijden...ben er dus aan gewend.

Maar goed, filters hoeven dus niet per se begrijp ik? Waar ik voor wil kiezen is een vast opgestelde aluminium 14 kg staande tank (33,7 liter bruto, 27,.. liter netto) in de bestaande gaskast van onze Pössl Roadcruiser. Deze zit links achterin, binnen het geïsoleerde deel. De "garage" onder het bed van een Pössl wordt meeverwarmd en het wandje tussen gaskast en deze verwarmde garage is 12 mm multiplex. Voor koude problemen ben ik dus niet zo bang
Buscamper fan
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: LPG eng?



Bericht door de Jonckheer »

Je kunt ook overwegen om, als daar plek voor is, een lpg tank onder de wagen te laten plaatsen. Dan houd je een kast over voor andere nuttige zaken. Een filter is discutabel, nog niemand heeft ooit een vervuild lpg filter laten zien. In alle jaren dat ik lpg gebruik nooit een filter nodig gehad en ook nooit een verstopping. De reden is simpel, eventuele verontreinigingen in het gas zijn altijd zwaarder waardoor ze in de tank achterblijven.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: LPG eng?



Bericht door Cee Pee »

Maar met een onderbouwtank komt wel weer het temperatuur probleem om de hoek.
Ik heb zowel een onderbouwtank als ook een lpg fles en merk bij erg koud weer dat als de tank onder de 25% komt dat hij zomaar op de fles overschakelt.
Het blijft gelukkig niet altijd koud, dus dat butaan gedeelte komt altijd wel weer op.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: LPG eng?



Bericht door Kroppie »

eng is een gevoel, gevaarlijk is een situatie.
je kan een 100% veilige situatie eng vinden en je kan een erg onveilige situatie niet eng vinden .
wat is eng. :?: dat is voor iedereen anders, dus bijna niet uitteleggen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

LPG eng?



Bericht door Marco Polo »

Als je nou, zoals al eerder gezegd aangeeft dat het niets afwijkt van wat ze nu al in de camper heeft - behalve misschien een vulslang - dan ben je er toch?
Wij kunnen er wijs over kletsen maar gas = gas ;-)
En sommige mensen moet je ook gewoon niet wijzer maken :-)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: LPG eng?



Bericht door Kroppie »

of vind je partner het eng, omdat je de noodzakelijke werkzaamheden zelf wilt gaan uitvoeren, dat kan ook nog. :mrgreen:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: LPG eng?



Bericht door myway »

de Jonckheer schreef:Je kunt ook overwegen om, als daar plek voor is, een lpg tank onder de wagen te laten plaatsen. Dan houd je een kast over voor andere nuttige zaken. Een filter is discutabel, nog niemand heeft ooit een vervuild lpg filter laten zien. In alle jaren dat ik lpg gebruik nooit een filter nodig gehad en ook nooit een verstopping. De reden is simpel, eventuele verontreinigingen in het gas zijn altijd zwaarder waardoor ze in de tank achterblijven.
Ik dacht al waar blijft hij.
Ff vergeten dat er al diverse keren vervuilde filters en regelaars op het forum hebben gestaan?
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: LPG eng?



Bericht door myway »

Zetten we er een aantal op een rijtje.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: LPG eng?



Bericht door Marco Polo »

Moet je er misschien wel even bij aantekenen dat het hier met name gaat om systemen met Truma regelaars waarbij het reduceer niet direct op de fles geschroefd zit.
TS heeft verder geen behoefte aan een Duocontrol oid.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: LPG eng?



Bericht door durisotti »

Er zijn tegenwoordig ook gas loze campers, daar gaat alles op diesel, ook het koken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: LPG eng?



Bericht door Marco Polo »

Maar goed TS heeft al gas.
Wil alleen een ander soort gaan gebruiken.
Plaats reactie