water in toiletpot zonder de spoelknop?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: water in toiletpot zonder de spoelknop?



Bericht door rijschoollucassen »

Verreweg de meeste campers hebben één enkele waterpomp. Als de afsluiter bij het toilet lekt, al bij gebruik van welke andere kraan dan ook, telkens wat water in de toiletpot terecht komen. Heb je een druksysteem, zal deze continu blijven lekken. Heeft dan dus niets met het niveau van de watertank te maken, dus geen communicerende vaten.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: water in toiletpot zonder de spoelknop?



Bericht door Arie55 »

sheriff63 schreef:Zit er in de tank dan het magneet op een vlotter??

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

ik vermoed dat die vlotter aan een zwenkarm vastzit. Wel is mij bekend (via een youtube filmpje) dat het uitspoelen je het water niet te hard moet laten klotsen. Dit vanwege dat mechaniekje.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
sheriff63
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 0:36

Re: water in toiletpot zonder de spoelknop?



Bericht door sheriff63 »

Dan zal ik wel te hard geklotst hebben het werkt dus niet meer [PERSEVERING FACE]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6348
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: water in toiletpot zonder de spoelknop?



Bericht door rongreven »

Misschien dit topic :Thetford toiletmagneet
Daar staat e.e.a. beschreven.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: water in toiletpot zonder de spoelknop?



Bericht door gjvonk »

Even een update: met een flinke dosis citroenzuur (helaas hadden de grote doe het zelf zaken alleen vloeibare oplossingen, 7 flessen; de hele voorraad van 2 grote bekende DHZ zaken) in 35 liter lauwwarm water de tank gevuld, daarna de boiler gevuld en het toilet een aantal malen doorgespoeld. De hele oplossing een etmaal in laten werken, de boel afgetapt, doorgespoeld met vers water en dit weekend voor het eerst alles weer in gebruik genomen.

Resultaat: het toilet 'druppelt niet meer'; er verzamelt zich geen water meer in de toiletpot. De boiler lijkt eerder warm en het water lijkt ook heter. Helaas heb ik dat laatste niet gemeten met een thermometer, maar voor het ontkalken kon ik na 2 minuten afwassen mijn hand al in het water steken, nu lukt dat na meer dan 5 minuten nog niet. NB: de boiler staat dan op 65 graden, ik laat het koude water eerst even doorspoelen tot er heet water uit de kraan komt en doe dan het stopje in de spoelbak.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: water in toiletpot zonder de spoelknop?



Bericht door Kroppie »

alles weer top nu denk ik . :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: water in toiletpot zonder de spoelknop?



Bericht door gjvonk »

:thumbup: :thumbup: Gelukkig wel, ik was echt even bang dat ik een ventiel zou moeten laten vervangen.
Buscamper fan
Plaats reactie