Reich mengkraan Keramiet Trend S

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pol-S
Berichten: 252
Lid geworden op: di 28 dec 2010, 12:47
Locatie: Oenkerk

Reich mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door Pol-S »

Naast onze spoelbak in de camper ( Hymer ) zit boven genoemde kraan
Deze kraan is voorzien van een microschakelaar die de waterpomp aanstuurt.
Aan het microschakelaartje zitten twee massieve draadjes die met de kraan mee draaien van koud naar warmwater
Na verloop van enige tijd breken deze draadjes
Ik heb aan Reich gevraagd waarom in vredesnaam geen flexibele draadjes dan is de breukkans veel minder.
Antwoord : dat gaan wij niet doen U kan de schakelaar met draadjes vervangen )
Om een nieuw microschakelaar met draadjes te vervangen is een ............ klus.
Heeft iemand een adequate oplossing zodat ik niet iedere keer de microschakelaar met draadjes moet vervangen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51324
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door Kroppie »

1x de moeite doen om de draadjes door flexibele te vervangen , en gelijk een relais plaatsen voor de pomp , dan kun je die heel flexibele en dunne draadjes van b.v. een oortelefoontje gebruiken , en je bent ervan af .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Pol-S
Berichten: 252
Lid geworden op: di 28 dec 2010, 12:47
Locatie: Oenkerk

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door Pol-S »

Dat kan helaas niet de draadjes zitten in/aan het microschakelaartje vast
Het is een standaard ''vervang''setje van Reich en dat setje past maar net in de behuizing van de kraan.
Vandaar ook mijn vraag aan REICH omdat te vervangen door flex draadjes het antwoord was en is nog steeds NEIN.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51324
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door Kroppie »

massieve draadjes afknippen en flex draadjes eraan solderen .
kan niet bestaat niet .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door Bob Diesel »

Ik zie nr 4 staan voor de keramik kraan :idea:
Jos z,n tip zou moeten lukken :roll:
http://www.reich-web.nl/documents/produ ... elaars.pdf
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6401
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door rongreven »

Volgens mij nummer 5 of 6.
Ik heb nummer 5.
Ik heb de draadjes naar onder toe op de schakelaar vastgelijmd met een druppel secondenlijm, dan zit het draaipunt niet meer bij de fragiele aansluiting.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51324
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door Kroppie »

als je solderen niet ziet zitten stuur mij dan maar een oude schakelaar met nog een draadje er aan(voor de dikte) op dan zal ik kijken of het mij lukt .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6394
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door isoplus »

De andere oplossing is een drukschakelaar in de waterleiding bouwen, zodra de druk wegvalt (kraan open) gaat de pomp lopen. De pomp moet dan dus via de drukschakelaar)pressostaat) geschakeld worden. Het is even werk maar dan heb je weer een probleem minder. Overigens valt het bij de juiste montage wel mee met de Reichkranen, je moet er voor zorgen dat er geen stress op de aanhectingspunten aan de schakelaar komt. Dat is vaak even knoeien en rot werk.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6401
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door rongreven »

Vandaar mijn druppel secondenlijm op de schakelaar.
Groet, Ron Greven
Odyssee
Berichten: 163
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 23:15
Locatie: Apeldoorn

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door Odyssee »

Hallo,
In mijn camper, een Tec, zit dezelfde kraan. Volgens mij zit daar microschakelaar no 6 in. Na negen jaar stuk dus: één draadje afgebroken. Gebeurde in Portugal vorig jaar oktober. Solderen, lijmen etc. ging allemaal mis. We zaten in de buurt van Loulé en daar zit een camperzaak (Campuserv o.i.d). Hadden een zak vol met microschakelaartjes liggen: € 15,75 per stuk. Heb het ding er binnen twee minuten ingeprutst. Het meest lastig is de twee draden door het binnenwerk van de kraan friemelen zonder dat je ziet wat je doet. Gelukt en de kraan werkt weer naar behoren. En ik hoop dat deze nieuwe microschakelaar het opnieuw weer negen jaar volhoudt.
Groet, Wim
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Reich Mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door camilo »

Bekend probleem. Bij mij ging het eerste schakelaartje in de keukenkraan acht jaar mee. De dealer smeerde mij een nieuwe kraan aan (iets van 95 euro). Van die kraan ging het schakelaartje nog geen twee jaar mee. Hoe dan ook: het spul is m.i. niet tegen zijn taak opgewassen, ondanks het feit dat in mijn geval beide gesneuvelde schakelaartjes voor zien waren van flexibele draadjes.

Nu het goede nieuws: die schakelaartjes van het merk Marquardt zijn, met èn zonder aan gelaste draadjes, te koop bij Conrad voor een kleine 3 euro zónder en iets meer dan 7 euro mèt draadjes. Even zoeken op de site van Conrad bij microschakelaars naar Marquardt 1055 of 1058. Er zijn nog meer versies van het schakelaartje verkrijgbaar. Scheelt toch mooi (meer dan) de helft t.o.v. de "originele" schakelaartjes.

Als je het eenmaal door hebt, is het vervangen van de schakelaartjes een klusje van niets. Dus vooral niet de hele kraan vervangen, want dàt is echt een rotklus.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51324
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Reich mengkraan Keramiet Trend S



Bericht door Kroppie »

bij conrad heb je wel een hoop verzendkosten bij orders <25 euro

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie