kachel en aanslaan
Re: kachel en aanslaan
als het in het fiat boekje staat zal het wel de juiste methode wezen , volgas geeft n.l.wat meer inspuiting met starten .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: kachel en aanslaan
Hallo Jos,
dank je.
Ik ken alleen injectie en choke met een kabel dus vandaar mijn vraag.
dank je.
Ik ken alleen injectie en choke met een kabel dus vandaar mijn vraag.
Re: kachel en aanslaan
Ik zou even controleren of de drukregelaar niet 30 mBar moet zijn in plaats van 50.
En waarom zou de startmethode van het instructieboekje niet goed zijn? Zoiets staat toch niet voor niets in het instructieboekje.
En waarom zou de startmethode van het instructieboekje niet goed zijn? Zoiets staat toch niet voor niets in het instructieboekje.
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: kachel en aanslaan
In t dethleffsboekje staat dat t 50mbar moet zijn.
En ik zeg niet dat de startprocedure niet goed is, maar vraag ernaar.
Soms blijkt in de praktijk dat een andere methode veel beter is.
Snappie?
En ik zeg niet dat de startprocedure niet goed is, maar vraag ernaar.
Soms blijkt in de praktijk dat een andere methode veel beter is.
Snappie?
- Bob Diesel
- Berichten: 31857
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: kachel en aanslaan
Kijk eens op de sticker welke op de kachel zit
Daar zal de juiste betriebsdruck op staan
Ik zou daar niet het algemene dethlefs boekje voor vertrouwen
Daar zal de juiste betriebsdruck op staan
Ik zou daar niet het algemene dethlefs boekje voor vertrouwen
Re: kachel en aanslaan
De wagen is van 96 als het een Duitse importwagen is kan de 50 mbar wel kloppen, in Duitsland zijn ze langer door gegaan met 50 mbar
- Bob Diesel
- Berichten: 31857
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: kachel en aanslaan
Helaas staat op de kachel geen sticker meer.
Maar op de koelkast staat wel 50mbar.
Maar op de koelkast staat wel 50mbar.
Re: kachel en aanslaan
Wat betreft het gloeien, ik verdenk je gloeirelais. Deze moet de gloeispiralen aansturen.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Re: kachel en aanslaan
Een 2.5TDI Is een type met een vlamstart en niet met gloeibougies.
En die rotkrengen hebben een eigen wil.
De mijne had vanmiddag met 2,5 graad boven het vriespunt ook even problemen met starten.
Dan gaat hij niet voorgloeien, maar moet met doorstarten in gang en dat ging ook met veel moeite.
Ik heb een paar jaar geleden een schema van het Duitse Ducato forum gehaald om de vlamstart te omzeilen.
Jammer genoeg komen de aansluitingen niet overeen met het electroschema van Fiat, dus heb ik me er verder niet meer in verdiept.
Ik zal de boel eens opzoeken en hier neerzetten.
Misschien kan iemand er iets mee doen.
En die rotkrengen hebben een eigen wil.
De mijne had vanmiddag met 2,5 graad boven het vriespunt ook even problemen met starten.
Dan gaat hij niet voorgloeien, maar moet met doorstarten in gang en dat ging ook met veel moeite.
Ik heb een paar jaar geleden een schema van het Duitse Ducato forum gehaald om de vlamstart te omzeilen.
Jammer genoeg komen de aansluitingen niet overeen met het electroschema van Fiat, dus heb ik me er verder niet meer in verdiept.
Ik zal de boel eens opzoeken en hier neerzetten.
Misschien kan iemand er iets mee doen.
Re: kachel en aanslaan
Is het een uit Duitsland geïmporteerde wagen?derkmans schreef:Helaas staat op de kachel geen sticker meer.
Maar op de koelkast staat wel 50mbar.