kachel en aanslaan

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: kachel en aanslaan



Bericht door Kroppie »

als het in het fiat boekje staat zal het wel de juiste methode wezen , volgas geeft n.l.wat meer inspuiting met starten .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
derkmans
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 7:12

Re: kachel en aanslaan



Bericht door derkmans »

Hallo Jos,
dank je.
Ik ken alleen injectie en choke met een kabel dus vandaar mijn vraag.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: kachel en aanslaan



Bericht door 't Busje »

Ik zou even controleren of de drukregelaar niet 30 mBar moet zijn in plaats van 50.
En waarom zou de startmethode van het instructieboekje niet goed zijn? Zoiets staat toch niet voor niets in het instructieboekje.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
derkmans
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 7:12

Re: kachel en aanslaan



Bericht door derkmans »

In t dethleffsboekje staat dat t 50mbar moet zijn.
En ik zeg niet dat de startprocedure niet goed is, maar vraag ernaar.
Soms blijkt in de praktijk dat een andere methode veel beter is.
Snappie?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: kachel en aanslaan



Bericht door Bob Diesel »

Kijk eens op de sticker welke op de kachel zit :idea:
Daar zal de juiste betriebsdruck op staan

Ik zou daar niet het algemene dethlefs boekje voor vertrouwen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: kachel en aanslaan



Bericht door myway »

De wagen is van 96 als het een Duitse importwagen is kan de 50 mbar wel kloppen, in Duitsland zijn ze langer door gegaan met 50 mbar
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31857
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: kachel en aanslaan



Bericht door Bob Diesel »

P_20170103_104922-600x800.jpg
P_20170103_104922-600x800.jpg (93.82 KiB) 679 keer bekeken
Mijn camper is van 97,, de kachel,boiler productie jaar 1996
En staat 30mb
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
derkmans
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 7:12

Re: kachel en aanslaan



Bericht door derkmans »

Helaas staat op de kachel geen sticker meer.
Maar op de koelkast staat wel 50mbar.
Gebruikersavatar
jochniew
Berichten: 255
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 11:02

Re: kachel en aanslaan



Bericht door jochniew »

Wat betreft het gloeien, ik verdenk je gloeirelais. Deze moet de gloeispiralen aansturen.
Don't worry, camper on!
Pilote Pacific 6900 obv Mercedes 312D automaat 1997;
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: kachel en aanslaan



Bericht door javanes »

Een 2.5TDI Is een type met een vlamstart en niet met gloeibougies. :wink:
En die rotkrengen hebben een eigen wil.
De mijne had vanmiddag met 2,5 graad boven het vriespunt ook even problemen met starten.
Dan gaat hij niet voorgloeien, maar moet met doorstarten in gang en dat ging ook met veel moeite.

Ik heb een paar jaar geleden een schema van het Duitse Ducato forum gehaald om de vlamstart te omzeilen.
Jammer genoeg komen de aansluitingen niet overeen met het electroschema van Fiat, dus heb ik me er verder niet meer in verdiept.
Ik zal de boel eens opzoeken en hier neerzetten.
Misschien kan iemand er iets mee doen.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: kachel en aanslaan



Bericht door myway »

derkmans schreef:Helaas staat op de kachel geen sticker meer.
Maar op de koelkast staat wel 50mbar.
Is het een uit Duitsland geïmporteerde wagen?
derkmans
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 7:12

Re: kachel en aanslaan



Bericht door derkmans »

Jawohl!
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: kachel en aanslaan



Bericht door myway »

Ga er dan maar vanuit dat het 50 mbar is, dus dat is goed.
derkmans
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 7:12

Re: kachel en aanslaan



Bericht door derkmans »

Daar ging ik al van uit :D
Plaats reactie