Probleem met verwijderen vuilwatertank

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
the2flyingbirds
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 mei 2016, 16:05

Probleem met verwijderen vuilwatertank



Bericht door the2flyingbirds »

hoi allemaal,
zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de vuilwater tank onder mijn knaus traveler 710h uit kan halen heb namelijk een lekage in de afvoer van mijn douche dus het water loopt niet naar de tank maar achter het omhulsel van de tank loopt het naar buiten.

vriendelijke groet Adrie
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2336
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: vuilwater tank probleem



Bericht door rbisdom »

En daarvoor moet de vuilwatertank eruit?
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19159
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: vuilwater tank probleem



Bericht door Aloys »

Ja, die tank moet er onderuit. Want het water loopt weg tussen de onderkant van de vloer en de tank,
daar kun je dus niet bij als die tank ervoor zit. Dat is wat ik ervan begrijp :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2336
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: Probleem met verwijderen vuilwatertank



Bericht door rbisdom »

Ok, zou kunnen.
Maar bij mij loopt het water er ook onderuit, ik denk door een defekte douchebak. Dus ga ik mijn douchebak repareren. Of ik loop de afvoer onder de douchebak na. Maar het komt niet bij me op de vuilwatertank eruit te halen. Ligt misschien aan mij en/of het verschil in camper.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Probleem met verwijderen vuilwatertank



Bericht door Arie55 »

Let er dan op dat de zwarte afvoerleidingen (merk Truma) niet zijn gelijmd in de koppelingen. Die zitten met een klempassing vast. Heb een vermoeden dat gewone pvc lijm voor thuis gebruik geen vat heeft op die leidingen.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
the2flyingbirds
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 08 mei 2016, 16:05

Re: Probleem met verwijderen vuilwatertank



Bericht door the2flyingbirds »

nog maal hoi allemaal zoiezo bedankt voor alles reacties maar ik zit dus nog steeds met het zelfde probleem hoe verwijder ik dus mijn vuilwater tank ik zie namelijk wel 2 bouten zitten aan de onderkant maar voor de rest niks en ik kan mij toch niet voorstellen dat z`n tank maar met 2 bouten vast zit.
heeft iemand daar wel eens mee te maken gehad ? of zijn tank er al eens onderuit gehad
Harry1956
Berichten: 10
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 10:10

Re: Probleem met verwijderen vuilwatertank



Bericht door Harry1956 »

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Knaus traveller uit 2000. De aansluiting van de afvoer naar de tank lekt tussen de isolatie van de tank en de tank door .Is bij mij ontstaan doordat ik bij het vervangen van de zwarte knie in de afvoer iets heb losgedrukt in de tank denk ik, dus van de regen in de drup letterlijk. Dus ik denk ook dat de tank eronder uit moet.Iemand tips?
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2431
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Probleem met verwijderen vuilwatertank



Bericht door pepon »

Lijkt mij in ieder geval dat tie op de brug moet of boven een smeerkuil.
Bij mijn vorige camper zijn ze er zo 3 uur mee bezig geweest, gelukkig nog Bovag garantie.
Zat met twee beugels vast maar kwam er niet zomaar ondervandaan.
Veel gesjor en gepiel door allerlei aansluitingen die in de weg zaten.

Maar dat was een Bürstner.

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Harry1956
Berichten: 10
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 10:10

Re: Probleem met verwijderen vuilwatertank



Bericht door Harry1956 »

Er is inderdaad niet veel ruimte onder de camper, maar met de oprijblokken eronder gaat het misschien net . Ik ben erg benieuwd hoe het probleem van de TS is opgelost, ik hoop dat ik daar iets aan heb. De hendel van de afvoer moet natuurlijk los en de afvoerleiding, de twee aanvoeren dwz de doucheafvoer en de keukenafvoer is simpel de nieuwe knietjes er weer aftrekken en dan is er alleen de sensor nog maar.
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Probleem met verwijderen vuilwatertank



Bericht door JAN60 »

Zet/rijdt hem op 5 grindtegels en maak de twee bevestigingen los en alle aansluitingen ,vergeet de elek.aansluitingen ook niet ,laat de tank zakken en controleer waar hij lekt. :wink:
Gr Jan
Harry1956
Berichten: 10
Lid geworden op: di 25 dec 2012, 10:10

Re: Probleem met verwijderen vuilwatertank



Bericht door Harry1956 »

Het is gelukt, de camper op een paar tegels gezet achter en de aansluitingen los gemaakt. De tank hoefde er niet geheel onderuit gelukkig, toen ik de 4 moeren onderaan los had kwam alleen de tankisolatie naar beneden en kon ik zien dat het afvoerpijpje niet goed in de tank zat . Viel uiteindelijk nogal mee dus.
Plaats reactie