Maximale bandenspanning warm

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Maximale bandenspanning WARM



Bericht door camilo »

Jammer van die stalen ventielen en....moet ie niet eerst de banden laten leeglopen via de ventielen voordat hij ze van de velg kan halen? Of prikt'ie gewoon wat gaatjes? Als extra attractie moeten ook nog de Tyrons worden gedemonteerd voordat de banden van de velgen afkunnen.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Maximale bandenspanning WARM



Bericht door rongreven »

Als het een stalen ventiel is dan past er toch een dopsleutel op om hem los/vast te draaien?
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Maximale bandenspanning WARM



Bericht door Kroppie »

niet als tpms er nog op zit en er niet af wil.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Maximale bandenspanning WARM



Bericht door Peter LMC »

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Maximale bandenspanning WARM



Bericht door Cee Pee »

Dus een flinke waterpomptang er op en weg is de tpms :wink:
Hij vraagt niet voor niets om die dingen er af te halen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Maximale bandenspanning WARM



Bericht door camilo »

@ rongreven: omdat de sensoren er nog op zitten en er niet af willen kan ik dus ook niet bij de ventielen komen!

@ ceepee: de bandenman wist wat hij vroeg toen hij aanbod de sensoren weer te monteren op voorwaarde dat ik ze er zelf af zou halen!

Afijn: morgen zet ik de föhn er op: misschien dat de metalen delen van de ventielen en de sensoren verschillende uitzettingscoëfficienten hebben en alsnog los willen komen. Anders wordt het maar slopen en kijken of Conrad het een en ander terugneemt. Het spul zat er pas acht maanden op.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Maximale bandenspanning WARM



Bericht door rongreven »

Even gekeken bij Conrad, zijn i.d.d. forse meters.
Even een vraag, heb je de inbusboutjes losgedraaid?
Het zou mij zomaar kunnen overkomen dat ik dat vergat.
Groet, Ron Greven
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door camilo »

Ha, ha, inbusboutjes heb ik vooraf losgedraaid. Zaten trouwens ook (on)behoorlijk vast. Ik zag een soort witte oxide op de draad van die boutjes, maar misschien was dat strooizout.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door Kroppie »

door het zout en vocht gaat de boel oxideren .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6189
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door rongreven »

Die schroefdraadgaatjes bieden wel de mogelijkheid om er wd 40 of kruipolie in te spuiten.
En misschien met een steeksleutel het ventiel tegenhouden?
Groet, Ron Greven
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door camilo »

Olie via de gaatjes van de boutjes heb ik gisteren ook al gedaan. Ook vandaag geen beweging in te krijgen. Ook verwarmen hielp niet. Als er toch geen andere smaak is, dan mag de bandenman de sensors zonodig slopen. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door Kroppie »

ventielen vlak onder de sensor afzagen/slijpen/knippen/breken, o.i.d., dan de banden met nieuwe ventilen monteren, thuis iemand zoeken met een goede boormachine of nog beter draaibank, sensoren in de draaibank en het restant van het ventiel uit de sensor boren/draaien, dan kun je die weer gewoon gebruiken.
4 sensoren is toch geld.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door camilo »

Goede tip: nieuwe ventielen zijn goedkoper dan nieuwe sensoren. Neem straks mijn dremel met mini-slijpschijfjes mee naar de bandenboer. In de bankschroef krijg ik de sensoren wellicht alsnog van de ventielen. De bandenboer heeft wel al gezegd dat de druk uit de banden moet zijn voordat hij zich waagt aan het doorslijpen van de ventielen en hoe dát dan weer moet....hij gaat de banden niet lekprikken.

Ik bekeek de plaatjes op de site van Conrad nog eens. Zo te zien zijn de sensoren van messing en dan kan het ook nauwelijks verbazen dat er corrosie is opgetreden in de schroefdraad tussen de sensoren en de stalen ventielen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Maximale bandenspanning warm



Bericht door Cee Pee »

Neem een goeie scherpe priem mee en steek die door de wang van de band, hij zal echt niet klappen maar gewoon leeglopen net als een lekke band en als die bandenboer dat niet wil doe je het toch gewoon zelf.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie