Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software update

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door bobbus »

Gobert schreef: 170 of zo.
dus ...
zonder wrijving geen glans
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door bobbus »

@3 schreef: 70
voor je het wegpoetst....
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door Marco Polo »

Gevaar zit hem in de berijder; niet in de wagen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
richbran
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 0:14
Locatie: Omg Veenendaal

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door richbran »

De Jonckheer.
Prima, hoort men het eens van een profi. Respect houden voor natuurwetten, daar valt niet mee te sjoemelen. Stabiliteit om de dwarsas en topas, G-krachten, ligging van het zwaartepunt, frictie met het wegdek, om er een paar te noemen.

Ik heb het helemaal niet zo hoog op camperbouwers.
Het is allemaal poppenhuis spul, uiteraard vanwege de 3500kg en uiteraard ook om het zwaartepunt laag te houden.
Manier van bouwen: moet je ergens wat repareren dan moet je de halve binnenkant slopen.
Mijn Ford/LMC heeft dubbel lucht en daardoor een smal basis chassis.
Ik heb het net ff nagemeten, en dat zonder het fietsenrek achterop mee te nemen, steekt de achterkant bijna 250cm achter de achterwielen uit!
Gevolg van dat alles: windgevoelig, bij een beetje knik in de weg (zoals bvb bij ponten) of een iets hogere drempel, krats, gaat de trekhaak over de vloer. Alhoewel ik een "garage" achterin heb, moet ik uitkijken wat ik er in stop, anders wordt hij merkbaar richting instabieler, vandaar dat ik niet eens een reserveband bij me heb....

Een camper is geen personenwagen en je dient daar als verstandig denkend mens zo mee om te gaan, ik denk dat als ze campers zo'n "eland test" zouden laten maken met enige snelheid van betekenis, je prachtige video's voor Youtube zou krijgen! :-B

Er gaat geen trip voorbij of ik eindig met een "to do" lijstje met reparaties en kleine verbeteringen.
Nou is dat prima als je camper je primaire/enige hobby is, ik gebruik hem als kampeer/transport middel voor een andere hobby, die bij mij primair staat.
Vrgr,

Richard
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door Kroppie »

als ik zie hoe de tegenwoordige campers er uit zien denk ik dat de meesten het helemaal niet erg vinden dat poppenhuis spul , als het maar supermooi en absurd luxe er uit ziet , zo te zien is dat het belangrijkste

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door @3 »

Bobbus, mi haal je twee volledig verschillende reactie's totaal door elkaar en je begrijpt het hypothetische van Gobert zijn reactie ook niet.
Het is dan ook niet te verklaren waarom jij mij in een ander draadje jouw onbegrip mij verwijt.
Ik zou er niet op moeten reageren maar ik wordt ergens van beticht dus voor de goed verstaander:
 
Wat Gobert ergens op pagina 18 schreef:Waarom zou ik met mijn bus geen hoge snelheden mogen rijden? Hij is gemaakt voor hoge kruissnelheden. Hij gaat er niet eens van zuipen. Als de fabricant het niet gewild zou hebben hadden ze hem wel afgetopt op 170 of zo.
wat @3 al weer in een ander hoofdstuk schreef:Wanneer het gaat over een veroordeling wanneer iets wel of niet gevaarlijk zou zijn puur gestoeld op een zijnsoordeel en niet op een gedegen onderbouwing dan moet je daar op kunnen reageren.
Wanneer iemand dus beweert dat sneller rijden dan 70 levensgevaarlijk is komt daar reactie op.
Mijn reactie heeft geen enkele weerslag op die van Gobert en is naar aanleiding van een opmerking van Dafluc. Mijn keuze van de 70 km/u is zodanig dat niemand daar echt een gevaarzetting in kan zien. Misschien op de snelweg omdat men dan vindt dat dat te langszaam zou zijn. Over het rijden van 170km/u heb ik geen enkel oordeel en is een hypothetische uitspraak van Gobert. Daar kun je mij niet op aanspreken. Je hebt het volledig bij het verkeerde eind met je veroordeling, hoe graag je dat misschien ook anders had gezien. Misschien moet je niet altijd zo willen bakkeleien.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
HansHa
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 23:01

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door HansHa »

hathi schreef:Hans ....is gewoon de uitslag van de test op de test bank,hoeveel diesel er door elke injector door gelaten word uit de commonrail en teruggevoerd word,dus allemaal technisch ,vergelijk het met de uitslag van een uitlijn rapport,als dat door de deskundige goed word gevonden is het ook .o.k.....en ik zou daar verder geen energie in steken,omdat er altijd met toleranties gewerkt word,wil je het naadje ,weten dan kun je het beste even googelen,maar goed is goed,anders werd het wel vermeld,lijkt me
Allereerst "HATHI" bedankt voor het antwoord m.b.t. de vragen die ik stelde m.b.t. de verstuiver uitslagen. Hier kan ik wat mee. Het komt denk ik goed uit dat dit draadje afgesloten kan gaan worden met mijn eindrapportage.
De laatste twee pagina's gaan niet meer over het onderwerp maar over snelheden, "G" krachten en belading. Met alle respect, maar mijn camper had niets met "G" krachten en haalde zelfs de 70km niet meer op de teller.

Gelukkig is hier verandering in gekomen. Vandaag, 53 dagen na de monocrash, werd mijn camper overgeleverd. Gelukkig heeft deze miserie ook zijn goede kanten. Van de 53 dagen heb ik zeker 20 keer het garageteam van Ford Utrecht-Woerden opgezocht. Dat schept zeker een band. Onder het genot van een biertjes loten wij het reparatieverhaal af en lieten alle "Ford perikelen" de revue passeren. Ford Utrecht-Woerden had dit hoofdpijn dossier ook omarmd en ik voelde dan ook dat het meer was dan een klant-dealer relatie.
Nadat FORD NEDERLAND mijn en mijn dealer gewoon liet zwemmen en deed of er niets aan de hand was (wat niets aan de hand. Op het moment van de aanschaf van mijn onderblok, lagen er zomaar 350 nieuwe onderblokken op voorraad. Dat is natuurlijk gewoon te gek.

coulance:
Nadat Ford Nederland mij en Ford Utrecht Woerden, gewoon liet zwemmen en na dat fijne bericht van Bregje van der Pluijm, was ik blij dat mijn dealer wel goed aanvoelde dat deze hele zaak rond de gescheurde zuiger NIET KLOPTE. Dit kon echt niet !!!! en al dat geneuzel met verstuivers, afdanken, algen, water, dieselfilter en beurten, heeft gier gewoon niets mee te maken. MIJN conclusie is gewoon een snoeiharde "constructiefout". Zeker gezien het feit dat Ford zelf haar paranummers (zuigers) veranderde 2010/2011.

Met deze wetenschap, besloot Ford Woerden-Utrecht in mijn schoenen te gaan staan en het voor "de klant" op te nemen. Ford Woerden besloot mij tijdens de start een coulance te geven van 40% op de geschatte, totale schade post van € 5600,-(INCL. BTW) = 2250,- coulance !!! (dus € 3400,- voor mijn rekening). Helaas liep deze rekening nog op door de kop revisie en het ontbreken van een revisie onderblok, waardoor ik € 1195,- extra bij moest betalen. (Alles tegen inkoopprijs!!!!)


Al met al stopte mijn teller op € 4752,- en nam ik zelf nog wat vervangingskosten voor mijn rekening (eigen wens) zoals het vervangen van de koppelingset.

Het werkelijke schadebedrag is dus ongeveer € 8500,-

Bij deze dus een warme douche voor Ford Utrecht-Woerden. Het hele team heeft zich ingezet om elk onderdeel goed te controleren, zodat ik een "nieuwe (motorblok) start" kan maken.
Afgelopen week werd door deze dealer ook nog een 140 km proefgereden met mijn camper, om niets aan het toeval over te laten, zodat ik met een gerust hart op vakantie kan.
Nu nog even het vertrouwen terug winnen. Komend weekend ga ik de eerste kilometers zelf in Nereland maken, maar zoals ik hem nu terug kreeg.....Als nieuw !!! :bow: :-B :thumbup:
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door bently »

Het komt denk ik goed uit dat dit draadje afgesloten kan gaan worden met mijn eindrapportage.
Hoezo dit draadje afsluiten ? Je kaapt wel het topic van Ruud-572 !
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door Marco Polo »

Sub draadje ;-) :-D
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door isoplus »

Het lijkt er dus goed op dat je beter met je dealer of leverancier zo'n probleem kunt oplossen i.p.v. met de Fordfabrieken en zo hoort het ook :clap:
In ieder geval succes met het nieuwe spul, het deed even pijn maar als het Fordje je nu overal zonder problemen heen brengt wordt het weer een echte Ford :)
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door Audiofiel »

Gefeliciteerd Hans met je 'nieuwe' Transit. Ik wens je vele veilige en fijne kilometers toe. :P


Pluim ook voor je dealer die mee heeft gedacht en mee heeft gewerkt, een aanrader! Ik hoop dat mijn dealer zich net zo coöperatief opstelt als het mij zou gebeuren.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door bobbus »

Mooi dat het uiteindelijk tot een rijdende camper heeft geleidt . Mooi van de dealer dat de kosten niet helemaal over de kop zijn gegaan .
En voor @3 , ik had je verhaal verkeerd begrepen ,excuus.
zonder wrijving geen glans
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door LMC591A28JTD »

Proficiat met dit -toch nog onverwacht- happy end. Fijn dat deze dealer zo behulpzaam was en je zo tegemoet gekomen is.
Geniet van de camper, want het Fordje rijdt wel heel erg soepel.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Eerste Transit 2.2Tdci die het begeeft met software upda



Bericht door Ruud-572 »

Top van die dealer, die begrijpt in tegenstelling tot Ford dus wel dat je het van je klanten moet hebben!

Ik hoop wel voor je (en voor alle andere getroffenen) dat die zuigers ook daadwerkelijk verbeterd zijn, en de ellende niet weer over een jaar of 3 / 4 opnieuw begint...
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Plaats reactie