Ford: update voor Transit 2.2 TDCI

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
c.dekker
Berichten: 403
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door c.dekker »

Ik heb ervaring met deze schade aan deze zuigers bij mij kwam dit al voor in de jaren 80 , doordat de motoren een steeds hoger koppel kregen , wij hadden dit bij twee typens , er is een aanpassing gekomen aan de zuiger pistonpen gat en de problemen waren tot verleden in dit deed zich al voor bij 600.00 km en de aangepaste zuigers in de nieuw motoren ging naar de 1.3 miljoen en later met de euro 3 naar de 2 miljoen km zonder revisie . Het is natuurlijk zo hoe meer trekkracht men uit de motor vraagt hoe eerder hij stuk gaat . Mijn advies is de motor voor zien van een verbeterde zuigers die het koppel aan kan , en niet wachten dat hij stuk gaat .
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Meine schreef:Als gespecialiseerde ingenieursbureua's binnen twee a drie weken een volledige analyse kunnen maken van alles wat er mis is in en aan een 20.000 pk scheepsmotor, dan snap ik dit hele verhaal hier niet eigenlijk. Welke rol speelt nu eigenlijk de NKC? Maanden verder zonder breaking news.
Leef je even in joh, er valt genoeg over te lezen (hier op dit forum en elders online)... Probleem is veel complexer dan jij het voorstelt, ook al vanwege de belangen! De bemoeienis van de NKC heeft er in ieder geval voor gezorgd dat Ford nu wel bereid is om na te denken over oplossingen.
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Kroppie »

denken ja, dat wel.
zijn ze al heel lang aan het doen, kunnen ze ook heel goed.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Meine »

Ruud-572 schreef:
Meine schreef:Als gespecialiseerde ingenieursbureua's binnen twee a drie weken een volledige analyse kunnen maken van alles wat er mis is in en aan een 20.000 pk scheepsmotor, dan snap ik dit hele verhaal hier niet eigenlijk. Welke rol speelt nu eigenlijk de NKC? Maanden verder zonder breaking news.
Leef je even in joh, er valt genoeg over te lezen (hier op dit forum en elders online)... Probleem is veel complexer dan jij het voorstelt, ook al vanwege de belangen! De bemoeienis van de NKC heeft er in ieder geval voor gezorgd dat Ford nu wel bereid is om na te denken over oplossingen.
Er is een gigantisch verschil tussen het inlezen hier, en een schaderapport dat opgesteld is door experts van een deskundig ingenieursburo. Wat is er nou eigenlijk complex aan een echte schadeanalise van zo´n Ford motor. En dan bedoel ik iets heel anders als het Kassa-NKC verhaaltje. Ik praat dus niet over het langdurige gesteggel tussen Ford en bijvoorbeeld de NKC, maar over de achterliggende bewijsvoering die de NKC toch ooit een keer voorhanden moet hebben. Enig idee, Ruud-572, hoever de belangenvereniging daar al mee is? Zoals eerder door mij gezegd, moet een gedegen rapport in drie weken te maken zijn. Zonder keihard bewijs over de manco's van die motor sta je met lege handen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Marco Polo »

Maar dan Meine?
Rechtzaakje voeren tegen Ford?
Denken kunnen ze goed; lange adem hebben ze zeker.
Daarnaast moet je nog voorbij de hobbel van het niet zorgvuldige onderhoud.
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Meine »

Ik mag aannemen dat wat je nu aan mij vraagt verpakt zit in de strategie van de NKC toch?
Juist met een gedegen onderzoek door beedigde deskundigen kun je slecht onderhoud elimineren als mogelijke oorzaak.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door LMC591A28JTD »

Een schaderapport met expertise en de erbij horende rechtzaak is er in Duitsland allang.
Ford betaalt in Duitsland dan ook heel veel meer. Kijk maar: Hele heldere conclusie: de zuigers van de types tot en met bouwjaar 2010 zijn te zwak.

https://www.wohnmobilforum.de/w-t103896.html

Probleem is alleen dat je weinig hebt aan die zogenaamde "coulance" van Ford. Een motorrevisie bij Ford kost al snel € 8500. Daar legt Ford dan rond de € 3000 euro bij.
Als je bij een echt motorrevisiebedrijf e.e.a. laat doen ben je rond de € 5000 kwijt. Dus met al die coulanceregelingen van Ford schiet niemand iets op.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit soms een wereld van verschil... ik heb vertrouwen in de aanpak van de NKC: eerst proberen tot overleg te komen, dat vervolgens afdwingen via de media middels 'Kassa' en tenslotte proberen tot een compromis te komen voor alle belanghebbenden.

Maar anderen denken daar anders over, en dat blijven we hier met 'n allen lekker herhalen :lol: De tijd zal leren wie gelijk had
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Marco Polo »

@meine
NKC is geen rechtsbijstand verzekering natuurlijk.
De wagens zijn uit de garantie dus het gaat om coulance.
Het enige wat de NKC kan doen is bij Ford NL lobbyen voor een bredere coulance regeling dan wat ze nu laten zien.
Het is aan de mensen zelf om dat onderzoek aan de motor uit te laten voeren en op basis daarvan Ford aansprakelijk te stellen.
Iemand in mijn omgeving had ook een licht Ford motortje wat in de soep liep en had een offerte liggen van Dekra.
Kostte hem echter teveel slapeloze nachten en heeft uiteindelijk voor een behoorlijk bedrag de motor laten vervangen.
(En later de wagen verkocht omdat hij er geen vertrouwen meer in had)

Ook in de industrie neemt men weleens zijn verlies als de investering in een zaak tegen een leverancier meer kost dan het oplevert.
(In tijd en/of geld)
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Meine »

Maar dat wat er in Duitsland binnengesleept is had toch ook voor de Nederlandse Ford rijders uit het vuur gehaald kunnen zijn. Daar hoef je toch niet vele maanden lang voor met Ford te tafelen en te borrelen? :cheers: Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Marco Polo »

Grotere Markt?
Groter belang voor Ford?
Wie zal het zeggen ;-)
Hopelijk komt men ook hier met een betere regeling.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door de Jonckheer »

c.dekker schreef:Mijn advies is de motor voorzien van verbeterde zuigers die het koppel aan kan , en niet wachten dat hij stuk gaat .
Dat heb ik heel wat pagina's terug al geopperd: bestel een set gesmede Mahle zuigers, monteer ze of laat ze monteren en je bent voor relatief weinig geld van dat hele gezeur af. Er is best wel achter te komen wat de goede zuigers zijn. Aan de rest van de motor mankeert niks dus vertrouw je het niet weet je wat je te doen staat.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Kroppie »

en als de motor door ford grerepareerd word loop je de kans op de zelfde shitkwaliteit zuigers als eerst, maar een garantie op een garantie bestaat zeker bij ford helemaal niet, dus denk daar ook aan .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Ok, nog één keer dan... Pas eind november is Ford aan tafel gegaan met de NKC. Tot slechts een paar weken daarvoor viel er in het geheel niet te praten met Ford, en hadden ze ook in de verste verte geen plannen om dat zelfs maar te overwegen.

De uitzending Kassa, en vooral ook de impact daarvan, heeft daar heel snel verandering in gebracht. Daar is toen dus al een hele belangrijke stap mee gemaakt. Dat ging echt snel, maar Ford heeft (uiteraard) wat meer tijd nodig om tot serieuze voorstellen te komen. De feestdagen zaten daar nog tussen, dus vindt ik het persoonlijk niet zo vreemd dat er nog geen voorstellen gepresenteerd zijn... even geduld nog!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Plaats reactie