Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslichtje

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
WillemVK
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 21 sep 2008, 9:39
Locatie: Goes

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door WillemVK »

't Busje schreef:Dit is al eens eerder aan de orde geweest: viewtopic.php?f=3&t=8458113
Zwiebertje schreef:Bij navraag bij m'n leverancier (MD uit de buurt van Roosendaal) wordt ik direct naar een Fiat dealer gestuurd omdat die de computer kan uitlezen en goede diagnose kan stellen. Hm, op zich al vreemd dat ik elders terecht moet, maar dat zal zo wel moeten.
Zo vreemd vind ik dat niet. Ik houd de zaken strikt gescheiden: Voor alles wat met de auto te maken heeft, ga ik naar de Fiat Professional dealer; voor alles wat met de camperopbouw te maken heeft ga ik naar de Hobby dealer.

Maar lees goed. het was juist de lokale algemene camper reparateur, die aangaf de gele stekker onder de passagiers stoel eens te controleren.
En dus niet de dealer waar deze opmerking juist vanuit had moeten komen.

Nogmaals, doe er je voordeel mee.
Het is de moeite waard om alvorens naar garages te gaan dit eerst te controleren.

Willem
Nu volop ervan genieten!!!
__________Burstner Marano T640
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door 't Busje »

Bedankt voor de tip. Als het probleem zich weer een keer voordoet zal ik daar aan denken (als ik het tegen die tijd niet vergeten ben).
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door Kees_S »

WillemVK schreef:Hallo,
Hierbij mijn ervaring van een irriterend brandend airbag lampje. (geen APK afkeur)
De dealer gaf aan na uitlezing dat het aan de passagiers airbag lag. (die er niet eens is)
En dat de schakelaar van de veiligheid riem vervangen moest worden aan die zijde.
Mijn eigen garage, (bekend met de Ducato X250) gaf aan deze eens in te spuiten met WD40. (dat hielp bij mij niet)
Nu na een jaar de hint van de lokale algemene camper reparateur, die aangaf de gele stekker onder de passagiers stoel eens te controleren.
In de stekker zitten nl. lipjes waarvan er twee gebogen verend zijn. Iets uitbuigen en monteren. En zie, probleem oplost, lampje ging uit.
Ingeval, doe je voordeel hiermee en spaar hopelijk hoge kosten uit.
Willem
Dit is NIET het probleem van dit topic, zie start. Er gaan meerdere lampjes (zwak) branden en de enige oplossing is dan om het gehele dashboard paneel inclusief klokkenspel te vervangen. Kostenpost circa 1100,- euro. Gelukkig was ik nog op tijd binnen de fabrieksgarantie van Fiat en kostte het niets.
Volgens de professional monteur komt dit alleen voor bij campers omdat die aan de paal staan en dan het contact inschakelen en/of starten met te hoge laadspanning van de ingeschakelde acculader. Altijd bij/voor het starten de dimlichten inschakelen zou dit voorkomen, of natuurlijk de landpaal aansluiting er uit halen.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door ben19 »

Wat allemaal k.. oplossingen het is gewoon inferieure kwaliteit :bang:
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door Kroppie »

voor een klein deel van dat bedrag repareren eerder genoemde firma,s die dashboards , en ook nog veel meer andere electronica, ga voor dat soort reparatie niet naar een dealer (enkel in geval van garantie), maar naar een garage welke genoemde firma,s ook kent, of je hebt geld teveel natuurlijk dat kan ook .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door ben19 »

:cheers: zo is het: bij de garage/Fiat krijg je geen korting maar die klokken kosten Fiat geen 750/1000 euro doe daar maar een nul achter weg dat is meer wat Fiat het zelf voor inkoopt.
Ik zou hem idd ook laten maken bij de door kroppie genoemde bedrijven.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door Kroppie »

als je leest wat b.v volkswagen aan boetes en vergoedingen moet betalen en ze bestaan nog steeds , kun je bedenken wat ze op auto,s en onderdelen verdienen, met die klanten hoef je echt geen rekening te houden of lief voor te zijn .
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door Kees_S »

ben19 schreef::cheers: zo is het: bij de garage/Fiat krijg je geen korting maar die klokken kosten Fiat geen 750/1000 euro doe daar maar een nul achter weg dat is meer wat Fiat het zelf voor inkoopt.
Ik zou hem idd ook laten maken bij de door kroppie genoemde bedrijven.
Helemaal mee eens. Echter ik had nog garantie dus de Fiat dealer wat winst bezorgd :clap:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door 't Busje »

Ik betwijfel of de dealer wat verdient aan een garantiereparatie. De dealers worden op hun beurt afgeknepen door de importeur.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door martinb007 »

De dealer krijgt veelal een vergoeding voor de werkzaamheden door de importeur. Rijk zal hij er niet van worden, maar voor niets doet hij het niet.


Groet, MartinB007
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door Kees_S »

martinb007 schreef:De dealer krijgt veelal een vergoeding voor de werkzaamheden door de importeur. Rijk zal hij er niet van worden, maar voor niets doet hij het niet.
Groet, MartinB007
Mijn idee ook. Als ik zie dat er nog een niet meewerkende "chef" kan rondlopen naast twee monteurs dan moet er veel te verdienen zijn. En die sukkel zei mij ook nog dat ik de werkplaats moest verlaten. Ik heb hem gezegd dat ik mijn dure camper niet aan vreemden overlaat en hem de keuze gegeven; ik ga weer met de camper, of ik blijf erbij. Dat laatste gebeurde onder zijn protest met de opmerking dat ik een volgende keer er echt niet meer bij mocht. Nu, dat zal dus niet meer gebeuren. Garages genoeg.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door 't Busje »

Voordat ik onze camper in onderhoud gaf bij de lokale Fiat en Fiat Professional dealer, kende ik het bedrijf niet en heb ik gevraagd of ik de werkplaats mocht zien. Dat was geen enkel probleem.
Ik hoef er niet zo nodig met mijn neus bovenop te staan als er aan de camper of auto gewerkt wordt.
Of de chef alleen maar rondloopt en niets doet, is door een buitenstaandeer niet zo goed te beoordelen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door Kees_S »

't Busje schreef:Voordat ik onze camper in onderhoud gaf bij de lokale Fiat en Fiat Professional dealer, kende ik het bedrijf niet en heb ik gevraagd of ik de werkplaats mocht zien. Dat was geen enkel probleem.
Ik hoef er niet zo nodig met mijn neus bovenop te staan als er aan de camper of auto gewerkt wordt.
Of de chef alleen maar rondloopt en niets doet, is door een buitenstaandeer niet zo goed te beoordelen.
Die uren dat ik binnen was heeft die "chef" niets aangeraakt. Alleen de mond gebruikt en koffie gedronken.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Fiat Ducato X250 dashboard probleem met waarschuwingslic



Bericht door ben19 »

Ik kom ook uit de garage wereld vertrouw daar maar niemand op zn blauwe ogen.
Ook ik ben er bij als hij de camper in een garage zou komen ,maar doe alles zelf behalve de APK dan
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Plaats reactie