Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslot

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Zoekende
Berichten: 491
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 20:22
Locatie: Duiven

Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslot



Bericht door Zoekende »

Op de terugweg van onze vakantie stopte de motor van onze peugeot J5 spontaan tijdens het rijden op de autobahn. Wagen naar de kant en opnieuw gestart. Na een stop op een parkeerplaats startte de motor niet meer. Motor kreeg geen diesel. Geen spanning op de pomp. Draad van de accu naar de pompschakelaar, waardoor deze weer bekrachtigd werd. Vanmorgen kreeg ik hem niet aan de praat. Geen spanning op de 30 of 31 (?) van het contact. Zekeringen in orde. Contactslot vrij gelegd. Geen spanning op de dikke bruine draad. Rode draad is om te starten. Draad van accu aan de bruine draad van contact gelegd. Gloeispiraal en o.a het licht werkte weer. Motor probleemloos gestart en verder met het noodverbadje aan de pomp naar huis gereden. Vraag: 1. waar komt de bruine draad aan het contactslot vandaan? Kan deze niet vinden in de zekeringenkast van het dashboard. 2. Heeft deze ergens een andere zekering. 3. Wordt de rode draad via het contact met de bruine draad verbonden? 4. Voor het starten probeerde ik de gloeispiralen rechtstreeks vanaf de accu in te schaken, wat niet werkte. Waarom niet. Gaarne jullie hulp en advies, daar het zonder een duidelijk schema moeilijk zoeken is.

Gert-Jan
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslo



Bericht door Kroppie »

boven de accu zitten 2 connectoren met 1x dikke bruin en 1x dikke zwarte ,de bruine gaat bij mijn j5 uit 1990 naar o.a. het contactslot.
de connectoren bevatten bij mij geen zekeringen zijn enkel doorverbinding.
antw 2 :bij mij niet
antw 3 :ja
antw 4 : werkt alleen als je direkt de gloeispiralen aansluit op de accu ,niet via het relais

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op vr 01 jun 2012, 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Boja
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 22:18
Locatie: Veurne Belgie

Re: Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslo



Bericht door Boja »

Inderdaad boven de accu zit een verbinding met zekring in bij mij .
Is wel een ducato uit 90 .
Is zwart doosje waar 2 dikke draden op toekomen en zekering erin
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslo



Bericht door Kroppie »

bij mij geen zekering ,maar dat vond peugeot niet nodig denk ik .fiat dus wel .
is bij mij wit (geweest) nylon blok met 1x dikke bruine van de accu erin en 2 dikke 1br en 1 zw eruit.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
vagebond
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 12:48
Locatie: maasbracht

Re: Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslo



Bericht door vagebond »

hallo zoekende welk bouwjaar is de j5
en 2.5 d of td heb hier wel een schema dat ik kan scannen en via de mai kan zenden
met deze camper verbrassen wij ons geld
onze vrijheid is het enige dat telt
van loon pensioen of aow
neem je op je laatste reis niets mee

VAGEBOND

Afbeelding
Zoekende
Berichten: 491
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 20:22
Locatie: Duiven

Re: Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslo



Bericht door Zoekende »

Even onder kap gekeken. Inderdaad twee bruine draden van de accu waarvan een naar Ectronique (relais voorgloei) en een naar een plastic verdeel blok waar twee draden uitkomen.Met daglicht kan ik de kleuren zien en kijken of dit blokje open gaat om evt contacten te schuren. Morgen meten. Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Zoekende
Berichten: 491
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 20:22
Locatie: Duiven

Re: Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslo



Bericht door Zoekende »

Is een J5 2.5 D uit 89/90
Boja
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 22:18
Locatie: Veurne Belgie

Re: Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslo



Bericht door Boja »

Ola men oren fluiten twordt intressant .
Vagebond ben je ook bereid dat schema naar mij door te mailen ?
Ik rij namelijk met een ducato uit 90 maar die is voor de helft C25 ( van donor bus ) en citroen cx ( motor ) .
Door de vele aanpassingen die ik heb moeten doen en nog steeds bezig ben ( nog elektriche servo , verwarmingsventilator herstellen , toeren teller monteren en binnen verlichting ) zou dit schema welkom zijn .
Nu heb ik alles moeten uitzoekenen daar kruipt veel tijd in .
Was door vorige eigenaar een puinhoop met een aantal onderbroken en of verbrande draden .
alvast bedankt
vagebond
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 12:48
Locatie: maasbracht

Re: Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslo



Bericht door vagebond »

boja stuur even een pb met je emailadres verstuur ik het schema via we transfer
met deze camper verbrassen wij ons geld
onze vrijheid is het enige dat telt
van loon pensioen of aow
neem je op je laatste reis niets mee

VAGEBOND

Afbeelding
Zoekende
Berichten: 491
Lid geworden op: do 13 jul 2006, 20:22
Locatie: Duiven

Re: Peugeot J5: Probleem met spanningsdraad vanaf contactslo



Bericht door Zoekende »

Bruine draden gevolgd vanaf de accu. Volgens schema zouden er 2 zweefzekeringen zijn. Niet gevonden. Na zoeken en slopen blijkt de klacht in het contactslot te zitten. Na een bruggetje tussen de zwarte en bruine draad deden de relais het weer. Nieuw contactslot besteld. Oude slot gesloopt. Sommige contactjes waren ingebrand. Ben de zaterdag weer doorgekomen. De fout die ik gemaakt heb is dat ik dacht een klacht naar het contactslot en niet vanaf.
Plaats reactie