remproblemen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
bemavu
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 23 jul 2010, 21:44

remproblemen?



Bericht door bemavu »

Hallo cameperaars,

Bij het starten van mijn camper, Hymer B644, bj.2001, blijft na het starten het lampje van de handrem alsmede dat van de ABS opgloeien. Enige visuele controle heb ik gedaan. Het schakelaartje van de handrem werkt goed, de remvloeistof zit tot aan het max.peil. Alleen de remblokken kan ik niet controleren zonder de wielen eraf te halen, maar daar heb ik de mogelijkheden niet voor. Dienen toch de blokken vervangen te worden? Bvd.
Bert.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: remproblemen?



Bericht door herbybg »

Kan ook stof/vuil zijn die in/op een van de sensoren zit, of ev een sensor defekt?
Eerst even met perslucht de tandwielring zuiver maken, of de sensor...
Kan ook zijn dat een voeler van de schijven kontakt maakt... wiel per wiel checken, en beginnen met de voorste wielen.
Verwijder eens de kontaktdraad van de remblokken, kant per kant en check nalosmaken of indicatorlamp uit is?
Meestal als de remblokken beginnen af te slijten gaat dit kontakt gemaakt worden maar kan je nog redelijk wat km doen alvorens gevaar dreigt...
umpie30
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: remproblemen?



Bericht door umpie30 »

je hebt een fout cq defect in je abs systeem zitten

advies is de auto te laten uitlezen op fouten kunnen nl zoveel dingen zijn dat het niet 1 2 3 te zeggen is dat dit of dat stuk is
Plaats reactie