Specialist Peugeot J5 gezocht
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
meestal is een blik in het potje genoeg , de olie moet helder zijn , is er donkere drab onder in het potje dan beter vervangen , vergelijk het met motorolie , die is nieuw ook gelijkmatig van kleur, hetzelfde geld voor remolie.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
Is vorig jaar gedaan, zal even 'het potje' controleren.paulus51 schreef:en ook remolie vervangen/verversen misschien ??
Laatst gewijzigd door Fiat500 op di 21 jun 2011, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs Globebus 2 2008
- vmax
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
- Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
als je da bakolie laat vervangen zeg er dan bij dat je 1,8 l erin wilt hebben
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
en als ze beginnen te zeuren dat dat teveel is volgens het boekje gewoon poot stijf houden , leg ze maar uit hoe het zit .
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
Ja vooral je poot stijf houden zonder eerst te kijken of er wellicht een aangepaste peilstok in de bak zit....die hoeven géén extra olie te hebben, integendeel je kan dan zelfs de boel naar de knoppen draaien ....
Wat het "opeens" lijkt het of er spontaan meer gas word gegeven tijdens het rijden is een kwestie van lucht in het brandstof systeem of een (deels) verstopt zittend filter in de brandstoftank....dan kan de pomp niet voldoende aanzuigen, totdat er voldoende onderdruk in de zuigslang is en er opeens weer voldoende brandstof word aangezogen. Bijstellen van de brandstofpomp helpt in dit soort gevallen geen ruk, is net zoiets als een zoentje geven op een pijnlijke plek, je denkt dat het werkt maar niets is minder waar
Wat het slecht inschakelen van de achteruit aangaat: dat kan door twee zaken komen 1) de koppelings kabel staat te slap (bij juiste afstelling staat het pedaal nagenoeg gelijk met het rempedaal) 2) speling op de schakelstangen van af je stuurkolom. Het kan ook nog komen door slappe motorsteunen waardoor de motor anders hangt tov de schakelstang..tenslotte moet de achteruit tegen een weerstand in in een bepaalde stand schakelen, ligt de motor anders dan redt je dat soms net niet...
het lullige is dat het allemaal pas merkbaar is in warme staat, wanneer alles lekker uitgezet is
Wat het "opeens" lijkt het of er spontaan meer gas word gegeven tijdens het rijden is een kwestie van lucht in het brandstof systeem of een (deels) verstopt zittend filter in de brandstoftank....dan kan de pomp niet voldoende aanzuigen, totdat er voldoende onderdruk in de zuigslang is en er opeens weer voldoende brandstof word aangezogen. Bijstellen van de brandstofpomp helpt in dit soort gevallen geen ruk, is net zoiets als een zoentje geven op een pijnlijke plek, je denkt dat het werkt maar niets is minder waar
Wat het slecht inschakelen van de achteruit aangaat: dat kan door twee zaken komen 1) de koppelings kabel staat te slap (bij juiste afstelling staat het pedaal nagenoeg gelijk met het rempedaal) 2) speling op de schakelstangen van af je stuurkolom. Het kan ook nog komen door slappe motorsteunen waardoor de motor anders hangt tov de schakelstang..tenslotte moet de achteruit tegen een weerstand in in een bepaalde stand schakelen, ligt de motor anders dan redt je dat soms net niet...
het lullige is dat het allemaal pas merkbaar is in warme staat, wanneer alles lekker uitgezet is
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
Als er gebrek is aan brandstof, dat later weer op gang komt, zal je dan niet eerst merken dat de motor inhoudt? Dat merk ik nl niet, je rijdt gewoon lekker, zelfde stand gaspedaal voor kilometers, en opeens geeft ie een duw in je rug.
Zal, als de camper uit de stalling is een de stand van het pedaal bekijken. Heb verder niet het idee dat niet genoeg ontkoppeld word maar heb dr niet zo opgelet verder. Maar ja, gebeurt aan het einde van de dag en dan wil ik gewoon inparkeren en uitrusten
ps. wat betreft de peilstok: 1,8 liter is toch gewoon eh: 1,8 liter?
Zal, als de camper uit de stalling is een de stand van het pedaal bekijken. Heb verder niet het idee dat niet genoeg ontkoppeld word maar heb dr niet zo opgelet verder. Maar ja, gebeurt aan het einde van de dag en dan wil ik gewoon inparkeren en uitrusten
ps. wat betreft de peilstok: 1,8 liter is toch gewoon eh: 1,8 liter?
Dethleffs Globebus 2 2008
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
Fiat500 schreef:Als er gebrek is aan brandstof, dat later weer op gang komt, zal je dan niet eerst merken dat de motor inhoudt? Dat merk ik nl niet, je rijdt gewoon lekker, zelfde stand gaspedaal voor kilometers, en opeens geeft ie een duw in je rug.
Zal, als de camper uit de stalling is een de stand van het pedaal bekijken. Heb verder niet het idee dat niet genoeg ontkoppeld word maar heb dr niet zo opgelet verder. Maar ja, gebeurt aan het einde van de dag en dan wil ik gewoon inparkeren en uitrusten
ps. wat betreft de peilstok: 1,8 liter is toch gewoon eh: 1,8 liter?
Je trapt je pedaal in en dan haal je een bepaalde snelheid, die je kunt halen met de brandstof die je op dat moment hebt. Komt er meer ter beschikking omdat er opeens meer aangezogen kan worden ga je opeens harder rijden bij dezelfde stand van het gaspedaal. Controleer je zuigslang maar eens, die geeft wel vaker problemen bij de J5 modellen
En zoals ik al zie het slecht in kunnen schakelen van de achteruit bij de J5 komt vaker voor en kan meerdere oorzaken hebben ....
Ik ben dan weliswaar géén J5 specialist, maar weet er weet veel van af, ik heb er zelf een bijna 20 jaar gehad, en altijd zelf onderhouden en waarnodig gerepareerd, vandaar dat ik weet van het opeens versnellen wat bij de mijne kwam door een poreus geworden aanzuigslang en heel langzaam lucht werd meegezogen en ik het zelfde euvel had wat jij ook hebt. Ook liep een deel van de brandstof, bij stilstand terug vanaf de pomp en was het verschijnsel dan veel erger net na het koud wegrijden (na pakweg 5 km of zo)
Nieuwe slang en het was opgelost Enne diezelfde camper doet het nog steeds prima, ik onderhoud hem nog steeds voor de kennis die hem heeft overgenomen
PS: wat de peilstok aangaat: er zijn twee modellen in de omloop: 1 voor 1,6 liter en de ander voor de 1,8 liter met de maatstreepjes op een andere plaats.
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
vrijdag naar NUnspeet, net voor aankomst een hoop gestotter en uiteindelijk stilstaan , geen brandstof aan het brandstoffilter, ook niet met handmatig oppompen (ontluchten)
aAnvoerslang losgekoppeld en doorgeblazen richting tank.
opnieuw ontluchten en direct diesel ,
starten en rijden , vandaag vanuit Nunspeet foutloos naar huis (ongeveer 120 kM)
conclusie ....het KAN alleen maar het tankfilter zijn .
aAnvoerslang losgekoppeld en doorgeblazen richting tank.
opnieuw ontluchten en direct diesel ,
starten en rijden , vandaag vanuit Nunspeet foutloos naar huis (ongeveer 120 kM)
conclusie ....het KAN alleen maar het tankfilter zijn .
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
heb ik ook gehad ,filter in de tank compleet dicht .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
wingman01 schreef:vrijdag naar NUnspeet, net voor aankomst een hoop gestotter en uiteindelijk stilstaan , geen brandstof aan het brandstoffilter, ook niet met handmatig oppompen (ontluchten)
aAnvoerslang losgekoppeld en doorgeblazen richting tank.
opnieuw ontluchten en direct diesel ,
starten en rijden , vandaag vanuit Nunspeet foutloos naar huis (ongeveer 120 kM)
conclusie ....het KAN alleen maar het tankfilter zijn .
Tja.....in jouw geval is dit het, maar het KAN meerdere oorzaken hebben .......
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
gewoon een voor een de oorzken uitsluiten ,te beginnen met de meest voor de handliggende, dan kom je hem wel tegen .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
er zit in de tank als u die gaat spoelen allemaal zwarte drap.
door allerlij oorzaken zoals condens etc ontstaat die rommel
reingen en filter vervangen.
door allerlij oorzaken zoals condens etc ontstaat die rommel
reingen en filter vervangen.
VRIJHEID
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
Zeg Wingy,niet vergeten dat het die duitse lucht was die de camper weer op gang hielp
http://www.nuesse-kabel.de
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991
Re: Specialist Peugeot J5 gezocht
Berliner luft.?
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything