Hefbed in gebruik tbv kleding

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Jacko
Berichten: 1179
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 8:32
Locatie: noord-holland

Hefbed in gebruik tbv kleding



Bericht door Jacko »

aangezien wij nu met zijn tweetjes zijn en geen kinderen meer op sleeptouw hoeven te nemen heb ik het matras uit het hefbed genomen om er kleding op te leggen. het nadeel hiervan is dat het hefbed enigszins schuin naar voren afloopt, met als gevolg dat e.e.a. voor uit het bed schuift. nu heb ik zo,n net gekocht die op de aanhangwagentjes wordt gebruikt om de lading vast te houden. deze heb ik rondom het bed van voren met tyreribs bevestigd en alles blijft op zijn plaats. scheelt enorm veel kastruimte en alles blijft netjes liggen. grt. John. :idea:
trotse eigenaar van een hymer 644 g van het bouwjaar 2002.
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Hmmmm, wordt ineens nog blijer van mijn Hefbed loze Hymer.....

Voordeel voor jullie is ook nog eens dat je het zware matras niet mee hoeft te nemen.....
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: hefbed ingebruik tbv kleding



Bericht door de hoekies »

Jacko schreef:aangezien wij nu met zijn tweetjes zijn en geen kinderen meer op sleeptouw hoeven te nemen heb ik het matras uit het hefbed genomen om er kleding op te leggen. het nadeel hiervan is dat het hefbed enigszins schuin naar voren afloopt, met als gevolg dat e.e.a. voor uit het bed schuift. nu heb ik zo,n net gekocht die op de aanhangwagentjes wordt gebruikt om de lading vast te houden. deze heb ik rondom het bed van voren met tyreribs bevestigd en alles blijft op zijn plaats. scheelt enorm veel kastruimte en alles blijft netjes liggen. grt. John. :idea:
Misschien een tip : bij het zweeds warenhuis hebben ze flexibele http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/80179471 koffers in verschillende maten en de brede passen dwars op je bed en vooraan kun je 2 smalle leggen een voor haar een voor hem.
Voordeel hiervan is dat je kleren netjes opgevouwen blijven en ieder zijn eigen koffer heeft en de grote voor "niet alledaagse"kleren zoals een vest of trui
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Deejee
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 22 nov 2006, 10:55
Locatie: Eindhoven
Contacteer:



Bericht door Deejee »

Jacko,

Op zich goed gevonden maar een waarschuwing is wel op zijn plaats. Het hefbed gebruiken als kledingkast zorgt al snel voor redelijk wat extra kilo's op dat bed waar de vergendeling niet op berekend is.

Het hefbed van een Hymer wordt slechts vergendeld door een plastic gordel die geparkerd zit in het plafond. Als er teveel gewicht op je hefbed ligt en je neemt (per ongeluk) een drempeltje wat te hard, komt het hefbed in een deinende cadans. Hierop is de vergrendeling niet berekend en kan zo uit het plafond breken en krijgen jullie het hefbed op je hoofd. Geen bangmakerij maar helaas uit eigen ervaring van een bevriende camperaar waar we mee onderweg waren.

Gr,
Dick
Gebruikersavatar
Jacko
Berichten: 1179
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 8:32
Locatie: noord-holland



Bericht door Jacko »

vandaar ik ook het matras eruit heb gehaald, deze is namelijk erg zwaar. en van het beetje liggoed komt hij niet naar beneden. hij zit ook nog gezekerd met een veiligheidslot in het plafond. maar bedankt voor de tip
grt. John
trotse eigenaar van een hymer 644 g van het bouwjaar 2002.
Ben en Ingrid
Berichten: 967
Lid geworden op: di 11 jul 2006, 11:30
Locatie: Beek-Berg en Dal
Contacteer:



Bericht door Ben en Ingrid »

En dat bedoeld Dick nu ook!! Dat hij alleen maar vast zit aan het plafond!!

Wat neem je dan in godsnaam allemaal mee, dat het bed dan al als kledingkast moet fungeren?
Groet Ingrid.

Don't follow me, I'm lost too.

Hymer B 584 (2004).
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Deejee schreef: Het hefbed van een Hymer wordt slechts vergendeld door een plastic gordel die geparkerd zit in het plafond.
Bij de modellen van net na '95 (bij mij in ieder geval) is die vergrendeling met een sluiting van een veiligheidsriem.

Die is niet zomaar even in in het plafond "geparkerd", maar zit aan een stalen u-balk die doorloopt tot in de zijwand.
Die komt zo maar niet naar beneden.

Maar als je inderdaad het hefbed ook nog moet gebruiken om kleding op te bergen wordt er wel het nodige meegesleurd.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Ben en Ingrid
Berichten: 967
Lid geworden op: di 11 jul 2006, 11:30
Locatie: Beek-Berg en Dal
Contacteer:



Bericht door Ben en Ingrid »

Hi Jacques,

Bij ons zit dat ook zo vast. Maar of dat allemaal sterk genoeg is om lading omhoog te houden weet ik ook niet. Het is er in iedergeval niet voor gemaakt.
Groet Ingrid.

Don't follow me, I'm lost too.

Hymer B 584 (2004).
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Ingrid,

Dat moet minimaal een bed met een "springveer" matras, trapje en beddegoed kunnen dragen.

Dus wat kleding zal toch wel geen bezwaar zijn. :wink:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Eddie2
Berichten: 2185
Lid geworden op: wo 25 jul 2007, 0:31
Locatie: Groningen



Bericht door Eddie2 »

Dat bed is een 2-persoons neem ik aan ?
Nou, ik weeg op dit moment al 110 kg, als ik er nog een partner bij zou hebben die 70 kg
zou wegen, heb je toch al 180 kg op zo´n bed liggen....
En dan word je zenuwachtig van een paar kleertjes die erop liggen ?
Die zullen zeker geen 180 kg zijn met elkaar....

Eddie
Oude rommel is datgene wat je nodig hebt,
nadat je het twee dagen geleden hebt weggegooid.
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Maar ik denk niet dat jullie ertussen passen als het bed in geheven toestand tegen het dak aan zit...... :D
Verder denk ik ook niet dat Jacko de kleding er oplegt in ontheven toestand.... Dat rijdt namelijk heel moeilijk...... :D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door traveller630 op do 09 sep 2010, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24457
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Eddie,

Je neemt van alles aan, maar je weet volgens mij helemaal niet waar het over gaat. :wink:

Het gaat over de bevestiging als het hefbed naar boven is.
Dan ligt er echt niemand op.
En het draaggewicht van het bed naar beneden is 200kg.
Dus 2 personen van jouw gewicht wordt al kritiek :cry:
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jacko
Berichten: 1179
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 8:32
Locatie: noord-holland



Bericht door Jacko »

voor de goede orde, het hefbed komt niet in deplaats van de hangkast, maar om wat kleding erop te leggen. wij gaan 2 maanden weg en dan heb je zomer en wintergoed bij je, vandaar. maar ik ammuseer me wel voor sommige antwoorden. en het gewicht van het goed valt wel mee hoor. grt. john.
trotse eigenaar van een hymer 644 g van het bouwjaar 2002.
Antje



Bericht door Antje »

Wij hebben ook het matras eruit gehaald, weegt best veel en als je dat gewicht samen met dekbedden/slaapzakken/ kussens optelt kan je er n.m.m. best kleding opleggen.
Wij hebben de tuinstoelen incl. kussens erop leggen(wel met een spanbandje vast), bevalt goed!
Plaats reactie