Doorgezakte vering
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 15:26
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
- Locatie: Venray
- Contacteer:
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Als de veren zo ver door hangen helpt een extra bladveer niet.
Dan moet de extra bladveer zorgen dat het hele zootje 5-6 centimeter omhoog komt.
Oude bladveren eronderuit.
Set nieuwe bladveren ,en 1 extra bladveer en dan terug monteren.
Kost iets van 430,00 ero - 450,00 euro (bladveren met werk)
Als je de oude versleten kladveren vervangt door een set die evenver heen is kun je natuurlijk blijven sleutelen.
Je kan de bladveren toch ondersteboven op de grond leggen.
Je kan dan soms al een verschil in hoogte vaststellen . en je zal merken dat de ene veer de andere niet is.
Even op het middenpunt springen en de ene veer voeld soepeler aan dan de andere of kan je dieper intrappen.
Groetjes karel
Dan moet de extra bladveer zorgen dat het hele zootje 5-6 centimeter omhoog komt.
Oude bladveren eronderuit.
Set nieuwe bladveren ,en 1 extra bladveer en dan terug monteren.
Kost iets van 430,00 ero - 450,00 euro (bladveren met werk)
Als je de oude versleten kladveren vervangt door een set die evenver heen is kun je natuurlijk blijven sleutelen.
Je kan de bladveren toch ondersteboven op de grond leggen.
Je kan dan soms al een verschil in hoogte vaststellen . en je zal merken dat de ene veer de andere niet is.
Even op het middenpunt springen en de ene veer voeld soepeler aan dan de andere of kan je dieper intrappen.
Groetjes karel
- berendislos
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 13:24
- Locatie: Hengelo
ik zelf heb mijn bladveren pakket vervangen. De oude 4 blads set stond negatief. De nieuwe 5 blads pakket stonden net postief na montage. Toch besloten hulpvering (spiraal) erbij te zetten. nu is het helemaal perfect. Bladveren staan nog verder positief en hij is een stuk stabieler. De foto's die ik bij jouw zie gaan echt nergens over en hier gaat hulpvering je inderdaad niet bij helpen. Zoals gezegd de basis vering moet goed zijn en de hulp vering, woord zegt het al, gaat je helpen nog meer stabiliteit. en de camper een paar cm omhoog brengen.
Ik ben super blij met mijn 5 blads pakket icm de hulpvering. zwaberende achterkant is nu verleden tijd.
Als de garage je deze set heeft aanbevolen en hij komt zoals de foto al laat zien niet in de buurt van een gewenst resultaat zul je misschien toch wat meer geld moeten uitgeven voor een nieuw 5blads pakket. icm de huidige luchtvering zal geheid het gewenste resultaat opleveren.
suc6 Erwin
Suc6
Ik ben super blij met mijn 5 blads pakket icm de hulpvering. zwaberende achterkant is nu verleden tijd.
Als de garage je deze set heeft aanbevolen en hij komt zoals de foto al laat zien niet in de buurt van een gewenst resultaat zul je misschien toch wat meer geld moeten uitgeven voor een nieuw 5blads pakket. icm de huidige luchtvering zal geheid het gewenste resultaat opleveren.
suc6 Erwin
Suc6
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: vr 03 aug 2007, 22:39
- Locatie: Heemstede
Hallo
Ik heb ook juist mijn bladveren vervangen door een set van de sloop.
De camper ging aan bijde zijde 2 cm omhoog.
Ik vind het vervangen van de bladveren voor 250 euro niet duur het is namelijk best een klus ik betaalde op de sloop 70 euro voor de veren.
Dat de bladveren negatief hangen is niet vreemd hoor dat zie je wel vaker.
Ook in het werkplaats boek spreken ze hier over de blad veer mag (106 mm door buigen + en - 8.5 mm) jammer dat ik de bladzijde er niet in kan plakken anders had ik hem mee gestuurd.
Wat je nog wel kan doen is van jou oude set het blad onder de krul overzetten als extra blad er bij zeker weten dat hij dan stugger wordt.
Ik heb ook juist mijn bladveren vervangen door een set van de sloop.
De camper ging aan bijde zijde 2 cm omhoog.
Ik vind het vervangen van de bladveren voor 250 euro niet duur het is namelijk best een klus ik betaalde op de sloop 70 euro voor de veren.
Dat de bladveren negatief hangen is niet vreemd hoor dat zie je wel vaker.
Ook in het werkplaats boek spreken ze hier over de blad veer mag (106 mm door buigen + en - 8.5 mm) jammer dat ik de bladzijde er niet in kan plakken anders had ik hem mee gestuurd.
Wat je nog wel kan doen is van jou oude set het blad onder de krul overzetten als extra blad er bij zeker weten dat hij dan stugger wordt.
Reeds besmet met de camper ziekte
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
veren
Hallo Ben,BenBronswijk schreef:Ik heb de garage al ingelicht. Ik had de vering laten vervangen omdat hij achter wat laag hing, maar nu hangt hij zeker niet hoger. Ze gaan kijken naar een oplossing, een verzwaard verenpakket of er een blad tussenzetten.
Laat gewoon de oude veren zitten en zet er hulpvering bij in de vorm van luchtbalgen. De oude veren houden dan alleen de as nog op zijn plaats en worden ondersteunt door de lucht balgen die alle gewicht opvangen.
Je zal dan zien dat de camper veeeeeeel stabieler op de weg ligt en beter te besturen is. Deze balgen worden aan de as gemonteerd met beugels en drukken tegen de chassis balken aan. Je kan kiezen voor ventielen of een automatische vulling die op druk houdt.
Had een kleine Hymer van ca 5 mtr die precies hetzelfde had. Na montage van de lucht-hulpveren merkte ik een wereld van verschil.
Oppompen zodat de oude bladveren vlak staan, dat is de ideale stand. Van origine horen die ook vlak te staan als het chassis uit de fabriek komt. Ze zakken door doordat er continue gewicht op rust en deze chassis gemaakt zijn als bestelbus, dus regelmatig ook ongeladen rond rijden. Wij overbelasten die veren dus met onze campers.
Stooi geen geld in het rond plaats lucht hulpvering.
Die kun je overigens altijd zo zien als je onder de camper kijkt ( die balgen dus). Op jouw foto zie in geen luchtveren. Misschien schokbrekers die je harder kan instellen met lucht ???
Hier zie je rechtsboven op plaatje een voorbeeld hiervan.
http://www.jasicamp.nl/contents/nl/d210.html
Groet
Dominic
Laatst gewijzigd door dommeltje op vr 16 jul 2010, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Van geld dat we niet hebben kopen we dingen die we niet nodig hebben om indruk te maken op mensen die we niet mogen. Loesje
- vmax
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
- Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân
Re: veren
als je alles gelezen had, had je kunnen lezen dat hij al luchtvering eronder heeft zittendommeltje schreef:Hallo Ben,BenBronswijk schreef:Ik heb de garage al ingelicht. Ik had de vering laten vervangen omdat hij achter wat laag hing, maar nu hangt hij zeker niet hoger. Ze gaan kijken naar een oplossing, een verzwaard verenpakket of er een blad tussenzetten.
Laat gewoon de oude veren zitten en zet er hulpvering bij in de vorm van luchtbalgen. De oude veren houden dan alleen de as nog op zijn plaats en worden ondersteunt door de lucht balgen die alle gewicht opvangen.
Je zal dan zien dat de camper veeeeeeel stabieler op de weg ligt en beter te besturen is. Deze balgen worden aan de as gemonteerd met beugels en drukken tegen de chassis balken aan. Je kan kiezen voor ventielen of een automatische vulling die op druk houdt.
Had een kleine Hymer van ca 5 mtr die precies hetzelfde had. Na montage van de lucht-hulpveren merkte ik een wereld van verschil.
Oppompen zodat de oude bladveren vlak staan, dat is de ideale stand. Van origine horen die ook vlak te staan als het chassis uit de fabriek komt. Ze zakken door doordat er continue gewicht op rust en deze chassis gemaakt zijn als bestelbus, dus regelmatig ook ongeladen rond rijden. Wij overbelasten die veren dus met onze campers.
Stooi geen geld in het rond plaats lucht hulpvering.
Die kun je overigens altijd zo zien als je onder de camper kijkt ( die balgen dus).
Groet
Dominic
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Re: veren
Had bijna alles gelezen maar net dat stuk gemist. Was ook zo'n lange lijst.als je alles gelezen had, had je kunnen lezen dat hij al luchtvering eronder heeft zitten
Hij heeft dus de goede keuze gemaakt.
Bedankt voor je bericht.
Groet
Dominic
Van geld dat we niet hebben kopen we dingen die we niet nodig hebben om indruk te maken op mensen die we niet mogen. Loesje
- berendislos
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 13:24
- Locatie: Hengelo
Dat men dit de garage heeft durven uit te laten rijden??
In eerste instantie gewoon het geld terughalen, er is immers 'niets' gedaan.
Dit is een duidelijk een (bijna op zijn einde) versleten pakket.
Bladveren horen hol te staan en zeker niet bol, er is nu nauwelijks nog een veerweg.
Kijk maar naar het 'schanier' achter die hoort bijna recht naar beneden te staan.
Luchtvering is vaak ter ondersteuning, in dit geval zal het bijna het hele gewicht moeten gaan dragen.
Uiteraard kan je boven de as van die dikke balgen laten zetten, maar die zijn ook niet goedkoop.
Succes
In eerste instantie gewoon het geld terughalen, er is immers 'niets' gedaan.
Dit is een duidelijk een (bijna op zijn einde) versleten pakket.
Bladveren horen hol te staan en zeker niet bol, er is nu nauwelijks nog een veerweg.
Kijk maar naar het 'schanier' achter die hoort bijna recht naar beneden te staan.
Luchtvering is vaak ter ondersteuning, in dit geval zal het bijna het hele gewicht moeten gaan dragen.
Uiteraard kan je boven de as van die dikke balgen laten zetten, maar die zijn ook niet goedkoop.
Succes