Doorgezakte vering

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:



Bericht door Inferno »

Daarnaast zorgt de remdruk verdeler ervoor dat als je door hard remmen aan de achterkant ontlast de remdruk ook weer afneemt zodat je niet gaat slippen (of niet)
BenBronswijk
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
Locatie: Venray
Contacteer:



Bericht door BenBronswijk »

Zoals ik al zei, veel doorgezakte vering bij campers. Dat wordt dan opgelost door hulp(lucht)vering. Maar het kan ook goede vering zijn, zie hier de vering van mijn buurman, camper is bouwjaar 1992. Die vering ziet er prima uit, 4-blads, zonder hulp(lucht)vering, en niet doorgezakt. Is dit soms een ander merk vering? http://www.benencenie.nl/VeringTwan.JPG Deze vering lijkt erg op de vering van Abe, maar die heeft een extra blad en luchtvering.Afbeelding
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Hoi Bert,

Vertel je buurman even dat hij zijn achterste wielremcilinder moet controleren.

Gr,
Stef.
Diamond
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 19 jan 2004, 20:28



Bericht door Diamond »

Stef schreef:Hoi Bert,

Vertel je buurman even dat hij zijn achterste wielremcilinder moet controleren.

Gr,
Stef.
Je bedoeld toch wel van z'n camper :lol: :lol: :lol:
myway
Berichten: 15519
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07



Bericht door myway »

Of zou het gewoon regenwater zijn :wink:
BenBronswijk
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
Locatie: Venray
Contacteer:



Bericht door BenBronswijk »

Dit is gewoon regenwater hoor. Had net hard geregend. Als dit remolie was zou bijna het hele resevoir leeg moeten zijn.
Notje
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 21:57
Locatie: Dordrecht



Bericht door Notje »

myway schreef:Of zou het gewoon regenwater zijn :wink:
Ja, als je je remcilinders gaat vullen met regenwater, da's vragen om problemen natuurlijk :wink: :lol:
TOL
Berichten: 2366
Lid geworden op: za 28 feb 2004, 14:28
Locatie: Leeuwarden



Bericht door TOL »

BenBronswijk schreef: Maar het kan ook goede vering zijn, zie hier de vering van mijn buurman, camper is bouwjaar 1992.
En hoeveel gewicht hangt er op deze vering?????????
Vrijheid = een volgetankte camper
Drank halveert je leven, maar je ziet dubbel zoveel
Suz400
Berichten: 24
Lid geworden op: do 15 apr 2010, 21:36
Locatie: Venray



Bericht door Suz400 »

TOL schreef:
BenBronswijk schreef: Maar het kan ook goede vering zijn, zie hier de vering van mijn buurman, camper is bouwjaar 1992.
En hoeveel gewicht hangt er op deze vering?????????
Hallo hier de buurman van Ben. Ik ben dus Twan.

Het gewicht is gewoon beladen op de kleren na. Alles zit er gewoon in wat we normaal meenemen. Dus het normale "beladen" gewicht op de kleren na dan.
Stef schreef:Hoi Bert,

Vertel je buurman even dat hij zijn achterste wielremcilinder moet controleren.

Gr,
Stef.
Haha nee dit is gewoon regenwater. Als dit remvloeistof was durfde ik er echt niet mee de straat op. Maar bedankt voor de oplettend heid.

Tevens heeft Ben er nu hulpveren bijgeplaatst en ik moet zeggen nu hangt hij erg mooi. Wat wel heel wat minder is dat de gararge waar Ben het pakket heeft laten vervangen wel een mooie schade heeft toegebracht aan hun camper. Ze hebben 1 steun gebruikt om de camper omhoog te krijgen en hebben zo een flinke deuk in het chasisbalk gedrukt. Ik heb het gezien ( niet zo moeilijk als er maar 2 huizen tussen zitten en er 2 campers bij elkaar staan he) en ik moet zeggen ik zou het geld meteen incl. de schade terug halen. Dit is wel een echte waardeloze service. Ik heb Ben dit ook al gezegd en hij heeft inmiddels al actie ondernomen gelukkig.
Maar neemt niet weg dat de camper NU wel mooi "hangt" in de veren met behulp van de hulpveren.

Groetjes Twan
BenBronswijk
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
Locatie: Venray
Contacteer:



Bericht door BenBronswijk »

Hierbij even een plaatje van hoe de veren er nu bij staan. Afbeelding Een heel verschil. Zo hoort de vering te staan. De luchtvering staat nu op 3 atm.
Deze veren heb ik door een andere garage eronder laten zetten. Ik heb de garage die de bladveren vervangen heeft gevraagd om het netjes op te lossen, en om een in ieder geval een gedeelte van de reparatiekosten terug te betalen aan mij.
BenBronswijk
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
Locatie: Venray
Contacteer:



Bericht door BenBronswijk »

Zoals Twan al aangaf, de garage die de bladveren heeft vervangen heeft tevens mijn chassisbalk beschadigd. Hoe slecht kan een garage zijn! Ik merkte dat doordat de handrem niet meer vanzelf terugging. Mischien heb ik ook een tijdje met een slepende achterrem gereden. Afbeelding Wat aanvankelijk goedkoop leek is uiteindelijk erg duur geworden. 250 Euro voor het vervangen van de bladveren, daarna 400 Euro voor het bijplaatsen van de hulpveren en ook nog een beschadigde chassis balk. Het probleem met de vastzittend handrem heb ik samen met Twan opgelost. Danker je wel Twan. Dus dat heeft me niks gekost (alleen een paar biertjes).
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

Ook wij zijn voorzien:
Afbeelding

vanmiddag in 1,5 uur zelf geplaatst, beetje lastig zonder brug en met de camper half op de stoep half op de straat.:wink: maar het is gelukt.

Rijgedrag is vele malen beter, in het totaal is de camper nu een 4 tal centimeter omhoog gekomen, maar daar was het me niet om te doen.
De camper helt minder over in de bochten, en bij het overgaan van drempels zakt het geheel niet meer tot de eindstoppen in zijn vering.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Erwin72



Bericht door Erwin72 »

Op de foto zie ik een pakket waar wat bitac op gespoten is meer niet !

Ze hangen door en waarschijnlijk hebben ze je mooi afgezet. Terug gaan en centen ophalen cq oude veren.

Je kunt je veren ook bij een smid laten opkloppen en er een extra blad tussen laten zetten. Daarna staat de camper weer keurig recht.

Ik weet niet wat nieuwe kosten, maar nieuw is altijd beter. (en dan alsnog een extra blad laten plaatsen)

succes
Ron136
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 10:34
Locatie: Stadskanaal

Re: Doorgezakte vering



Bericht door Ron136 »

Marius, is dat nou een losse veer die er tussen geplaatst is die blauwe ? dat ken ik niet een losse veer namelijk, wel dat luchtbalg systeem waar ik over zit te lezen hier.
Of dat iemand anders me dat kan vertellen.

Mijn integraal hangt naar achter, na demontage van de luchtbalg bleek die lek bij de onderste ring.
Nu eens zien wat voor veren pakket eronder zit, niet opgelet vanavond, wist dat eigenlijk niet eens van die extra veren.


Gr ron
Plaats reactie