Doorgezakte vering
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
- Locatie: Venray
- Contacteer:
De veren zijn zeker vervangen, ik was er immers zelf bij. De 2 foto's zijn beide van de 2e set veren, links en rechts. Ik heb de garage al ingelicht en ze gaan zoeken naar een oplossing. Gezien jullie reacties denk ik nu zelf ook dat het verenpakket niet goed is. Nieuwe veren zijn veel duurder, en de garage had mij verzekerd dat dit goede veren waren. De beste oplossing is dus nieuwe veren, en de bestaande (hulp)luchtvering behouden en hiermee de eventuele zware belasting regelen. Let wel, de foto's zijn van een onbeladen camper, normaal hebben we ook nog fietsen achterop en water in de tanks.
- vmax
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
- Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân
ik wou ook weleens een foto van jouw luchtvering zien, volgens mij zit dat ook niet helemaal goed, kijk eens op de site van drive rite firestone
Laatst gewijzigd door vmax op wo 14 jul 2010, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
- Locatie: Venray
- Contacteer:
Raymond, De motor DR-Big op onze site is zeker niet van jou geweest, die heb ik immers nieuw gekocht in Sydney, Australië. Ik heb er in 12 maanden heel Australië mee rondgereden. Meer dan 50.000 km. Fijne motor voor de gravel, ook voor op de weg, maar wat te zwaar voor in de losse zand. Dit is alweer 20 jaar geleden. Momenteel rijdt ik Cagiva Raptor 1000 (MV Augusta frame met Suzuki motorblok).
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
- Locatie: Venray
- Contacteer:
Hallo VMAX (motorrijder?),
De luchtvering lijkt me wel ok, immers als ik de druk verander van minimaal (2atm) naar maximaal (6atm) gaat de achteras zo'n 4cm omhoog. Het is echter hulpluchtvering, en wil die niet constant op maximaal hebben. Vorige week waren we in Duinrell, en daar was een luchtnippel kapot, ben ik zonder luchtdruk op de vering naar huis gereden. Dat is ook de reden dat ik de achtervering heb laten vervangen, maar het is er alleen maar slechter op geworden.
De luchtvering lijkt me wel ok, immers als ik de druk verander van minimaal (2atm) naar maximaal (6atm) gaat de achteras zo'n 4cm omhoog. Het is echter hulpluchtvering, en wil die niet constant op maximaal hebben. Vorige week waren we in Duinrell, en daar was een luchtnippel kapot, ben ik zonder luchtdruk op de vering naar huis gereden. Dat is ook de reden dat ik de achtervering heb laten vervangen, maar het is er alleen maar slechter op geworden.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
- Locatie: Venray
- Contacteer:
Zo nieuw veren pakket zoals Inferno zegt + nog met één veer extra.BenBronswijk schreef:Hallo Dyma99,
Ik heb de foto's van je vering bekeken, en zo ziet onze vering er momenteel ook uit. Ik heb dan wel het voordeel dat we al luchtvering erop hebben. Maar ja, ik ben van oordeel dat de blad veren goed moeten zijn, en dat de luchtvering alleen extra is.
dat zat ook onder mijn ducato camperbus uit 1992
Nou en die kon een belasting hebben. zeer stijf.
Ja de motor Ik heb hem weg gedaan in 1997 ingeruild.
En jou foto kwam uit 1990 had hem dus zelf ook nieuw 10.000 gld
Was met korting en overjarig model later kwam de 800cc
oranje was wel een geinige kleur zag je toen nergens .ha ja nu de jouwe
- vmax
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
- Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân
http://www.driveriteltd.com/cimgs/drive ... s/2112.pdf ,zo ziet luchtvering eruit
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid
voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/
en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Dag Ben,
Het is jammer dat het voor jou zo ver uit de buurt is maar ik heb goede ervaringen met dit bedrijf:
http://www.eeltink.nl/Eeltink%20Home.htm
Gr,
Stef.
Het is jammer dat het voor jou zo ver uit de buurt is maar ik heb goede ervaringen met dit bedrijf:
http://www.eeltink.nl/Eeltink%20Home.htm
Gr,
Stef.
ik heb even met bewondering gekeken naar je foto's !
en ik moet je zeggen dat deze bladveren niet vervangen zijn
dan zou je dit kunnen zien aan nieuwe moeren e.d,
dit is een versleten setje bladveren als ik lees dat je nagenoeg leeg bent
en dan zo doorveren is absurd !
je bent genomen tot en met,
ik kan ook niet echt geloven dat dit bij een erkend garage bedrijf is gedaan
of heeft een beunhaas dit gedaan ?
met eerlijke en juiste info kan je ook betere informatie krijgen hier op het forum.
kijk, je kunt een gebruikte set ook gebruiken en monteren , maar altijd worden er nieuwe moeren gebruikt voor de bevestiging,
zoals ik zie op je foto zitten deze bouten er al vele jaren op !
en zijn niet los geweest
en ik moet je zeggen dat deze bladveren niet vervangen zijn
dan zou je dit kunnen zien aan nieuwe moeren e.d,
dit is een versleten setje bladveren als ik lees dat je nagenoeg leeg bent
en dan zo doorveren is absurd !
je bent genomen tot en met,
ik kan ook niet echt geloven dat dit bij een erkend garage bedrijf is gedaan
of heeft een beunhaas dit gedaan ?
met eerlijke en juiste info kan je ook betere informatie krijgen hier op het forum.
kijk, je kunt een gebruikte set ook gebruiken en monteren , maar altijd worden er nieuwe moeren gebruikt voor de bevestiging,
zoals ik zie op je foto zitten deze bouten er al vele jaren op !
en zijn niet los geweest
Goed kijken is de kracht van het zelf doen
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
leef je droom, droom niet je leven
One Life.........live it !
lees nou eens wat die man bovenaan schrijft!!!paulus51 schreef:ik heb even met bewondering gekeken naar je foto's !
en ik moet je zeggen dat deze bladveren niet vervangen zijn
dan zou je dit kunnen zien aan nieuwe moeren e.d,
met eerlijke en juiste info kan je ook betere informatie krijgen hier op het forum.
De veren zijn zeker vervangen, ik was er immers zelf bij.
das toch niet zo moeilijk dan, waarom zou hij hier nou gaan staan liegen????
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Die van ons hangt niet door, maar hangt bijna horizontaal en heb nog genoeg cm's over ook na belading,wil er nog wel hulp veren onder plaatsen,gewoon stalen,zodat hij weer iets omhoog komt,een volgend projekt dus,na deze vakantie
Hoe is het rijgedrag met de camper als het waait,heb je dan ook het gevoel dat ie zwabbert en dat je steeds aan het sturen bent?
Want als ik de foto's bekijk moet ie wel slap veren tenzij je de luchtvering op max. zet,maar dan is het veercomfort weg denk ik,wordt ie wat stuiterig.
Gr.Bert
Hoe is het rijgedrag met de camper als het waait,heb je dan ook het gevoel dat ie zwabbert en dat je steeds aan het sturen bent?
Want als ik de foto's bekijk moet ie wel slap veren tenzij je de luchtvering op max. zet,maar dan is het veercomfort weg denk ik,wordt ie wat stuiterig.
Gr.Bert
Peugeot J5 2.5TD Burstner A630 1992 225000+km
festina lente (haast je langzaam)
festina lente (haast je langzaam)
Grappig dat een aantal personen geen nieuwe moeren zien en daar aan kunnen zien dat er geen andere veerpaketten onder zijn geplaatst.
Op beide foto's zien je helemaal geen moeren.
Wel zie ik de veerschommels aan de zijde waar de pennen aanvast gelast zitten.
De moeren zitten aan de andere zijde en zijn op de foto dus niet zichtbaar.
Ik denk echter dat de veerpaketten die hier gemonteerd zijn niet de juiste zijn voor het gewicht van het voertuig en is het niet aan te raden om hier mee door te rijden.
Op beide foto's zien je helemaal geen moeren.
Wel zie ik de veerschommels aan de zijde waar de pennen aanvast gelast zitten.
De moeren zitten aan de andere zijde en zijn op de foto dus niet zichtbaar.
Ik denk echter dat de veerpaketten die hier gemonteerd zijn niet de juiste zijn voor het gewicht van het voertuig en is het niet aan te raden om hier mee door te rijden.
Die van ons hangt ook iets achterover.
De luchtvering lijkt me wel goed. Wij hebben een set van Goldschmitt en die zit ook voor de as bevestigd.
Dat is een ander systeem als met veerbollen OP de as.
Ik heb echter niet het idee dat onze luchtvering veel doet. Ik rijd altijd op 3 atm.
Bovendien loopt onze luchtvering langzaam leeg en moet ik voor elke rit even bijpompen. Daarvoor heb ik twee bouwmarkt compressortjes van max 8 atm onder de stoel.
gr Berrie
De luchtvering lijkt me wel goed. Wij hebben een set van Goldschmitt en die zit ook voor de as bevestigd.
Dat is een ander systeem als met veerbollen OP de as.
Ik heb echter niet het idee dat onze luchtvering veel doet. Ik rijd altijd op 3 atm.
Bovendien loopt onze luchtvering langzaam leeg en moet ik voor elke rit even bijpompen. Daarvoor heb ik twee bouwmarkt compressortjes van max 8 atm onder de stoel.
gr Berrie
"Je hoeft niet vingervlug te zijn om mondharmonica te spelen"