Doorgezakte vering
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
- Locatie: Venray
- Contacteer:
Zoals ik al zei, veel doorgezakte vering bij campers. Dat wordt dan opgelost door hulp(lucht)vering. Maar het kan ook goede vering zijn, zie hier de vering van mijn buurman, camper is bouwjaar 1992. Die vering ziet er prima uit, 4-blads, zonder hulp(lucht)vering, en niet doorgezakt. Is dit soms een ander merk vering? http://www.benencenie.nl/VeringTwan.JPG Deze vering lijkt erg op de vering van Abe, maar die heeft een extra blad en luchtvering.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
- Locatie: Venray
- Contacteer:
Ja, als je je remcilinders gaat vullen met regenwater, da's vragen om problemen natuurlijkmyway schreef:Of zou het gewoon regenwater zijn
Link naar mijn Bedford project.
Hallo hier de buurman van Ben. Ik ben dus Twan.TOL schreef:En hoeveel gewicht hangt er op deze vering?????????BenBronswijk schreef: Maar het kan ook goede vering zijn, zie hier de vering van mijn buurman, camper is bouwjaar 1992.
Het gewicht is gewoon beladen op de kleren na. Alles zit er gewoon in wat we normaal meenemen. Dus het normale "beladen" gewicht op de kleren na dan.
Haha nee dit is gewoon regenwater. Als dit remvloeistof was durfde ik er echt niet mee de straat op. Maar bedankt voor de oplettend heid.Stef schreef:Hoi Bert,
Vertel je buurman even dat hij zijn achterste wielremcilinder moet controleren.
Gr,
Stef.
Tevens heeft Ben er nu hulpveren bijgeplaatst en ik moet zeggen nu hangt hij erg mooi. Wat wel heel wat minder is dat de gararge waar Ben het pakket heeft laten vervangen wel een mooie schade heeft toegebracht aan hun camper. Ze hebben 1 steun gebruikt om de camper omhoog te krijgen en hebben zo een flinke deuk in het chasisbalk gedrukt. Ik heb het gezien ( niet zo moeilijk als er maar 2 huizen tussen zitten en er 2 campers bij elkaar staan he) en ik moet zeggen ik zou het geld meteen incl. de schade terug halen. Dit is wel een echte waardeloze service. Ik heb Ben dit ook al gezegd en hij heeft inmiddels al actie ondernomen gelukkig.
Maar neemt niet weg dat de camper NU wel mooi "hangt" in de veren met behulp van de hulpveren.
Groetjes Twan
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
- Locatie: Venray
- Contacteer:
Hierbij even een plaatje van hoe de veren er nu bij staan. Een heel verschil. Zo hoort de vering te staan. De luchtvering staat nu op 3 atm.
Deze veren heb ik door een andere garage eronder laten zetten. Ik heb de garage die de bladveren vervangen heeft gevraagd om het netjes op te lossen, en om een in ieder geval een gedeelte van de reparatiekosten terug te betalen aan mij.
Deze veren heb ik door een andere garage eronder laten zetten. Ik heb de garage die de bladveren vervangen heeft gevraagd om het netjes op te lossen, en om een in ieder geval een gedeelte van de reparatiekosten terug te betalen aan mij.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 20:03
- Locatie: Venray
- Contacteer:
Zoals Twan al aangaf, de garage die de bladveren heeft vervangen heeft tevens mijn chassisbalk beschadigd. Hoe slecht kan een garage zijn! Ik merkte dat doordat de handrem niet meer vanzelf terugging. Mischien heb ik ook een tijdje met een slepende achterrem gereden. Wat aanvankelijk goedkoop leek is uiteindelijk erg duur geworden. 250 Euro voor het vervangen van de bladveren, daarna 400 Euro voor het bijplaatsen van de hulpveren en ook nog een beschadigde chassis balk. Het probleem met de vastzittend handrem heb ik samen met Twan opgelost. Danker je wel Twan. Dus dat heeft me niks gekost (alleen een paar biertjes).
-
- Moderator
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Ook wij zijn voorzien:
vanmiddag in 1,5 uur zelf geplaatst, beetje lastig zonder brug en met de camper half op de stoep half op de straat. maar het is gelukt.
Rijgedrag is vele malen beter, in het totaal is de camper nu een 4 tal centimeter omhoog gekomen, maar daar was het me niet om te doen.
De camper helt minder over in de bochten, en bij het overgaan van drempels zakt het geheel niet meer tot de eindstoppen in zijn vering.
vanmiddag in 1,5 uur zelf geplaatst, beetje lastig zonder brug en met de camper half op de stoep half op de straat. maar het is gelukt.
Rijgedrag is vele malen beter, in het totaal is de camper nu een 4 tal centimeter omhoog gekomen, maar daar was het me niet om te doen.
De camper helt minder over in de bochten, en bij het overgaan van drempels zakt het geheel niet meer tot de eindstoppen in zijn vering.
Op de foto zie ik een pakket waar wat bitac op gespoten is meer niet !
Ze hangen door en waarschijnlijk hebben ze je mooi afgezet. Terug gaan en centen ophalen cq oude veren.
Je kunt je veren ook bij een smid laten opkloppen en er een extra blad tussen laten zetten. Daarna staat de camper weer keurig recht.
Ik weet niet wat nieuwe kosten, maar nieuw is altijd beter. (en dan alsnog een extra blad laten plaatsen)
succes
Ze hangen door en waarschijnlijk hebben ze je mooi afgezet. Terug gaan en centen ophalen cq oude veren.
Je kunt je veren ook bij een smid laten opkloppen en er een extra blad tussen laten zetten. Daarna staat de camper weer keurig recht.
Ik weet niet wat nieuwe kosten, maar nieuw is altijd beter. (en dan alsnog een extra blad laten plaatsen)
succes
Re: Doorgezakte vering
Marius, is dat nou een losse veer die er tussen geplaatst is die blauwe ? dat ken ik niet een losse veer namelijk, wel dat luchtbalg systeem waar ik over zit te lezen hier.
Of dat iemand anders me dat kan vertellen.
Mijn integraal hangt naar achter, na demontage van de luchtbalg bleek die lek bij de onderste ring.
Nu eens zien wat voor veren pakket eronder zit, niet opgelet vanavond, wist dat eigenlijk niet eens van die extra veren.
Gr ron
Of dat iemand anders me dat kan vertellen.
Mijn integraal hangt naar achter, na demontage van de luchtbalg bleek die lek bij de onderste ring.
Nu eens zien wat voor veren pakket eronder zit, niet opgelet vanavond, wist dat eigenlijk niet eens van die extra veren.
Gr ron