bandenmaat
bandenmaat
Nadat ik m'n reservewiel per toeval bij m'n voorband hield, viel opeens op dat deze kleiner is dan de reserveband. Nu blijkt dat er achter grotere wielen opliggen dan voor, en dat ik dus geen reserve heb voor de voorkant. Dit verklaart ook gelijk waarom de teller zoveel afwijkt.
Nu vraag ik me af wat wijzer is: de grotere laten zitten zodat de motor minder toeren loopt, of er weer originele opzetten zodat ik wat meer vermogen heb (handig bij tunnels en de bergen in als ik over wat tijd richting het buitenland vertrek) ?
Wie kan me helpen?
Overigens hebben jullie me al vaak geholpen, ik lees het forum bijna dagelijks en er staat heel vaak bruikbare info op en vaak ook precies op het juiste moment
Het gaat over een Bedford CF280 uit '77
Nu vraag ik me af wat wijzer is: de grotere laten zitten zodat de motor minder toeren loopt, of er weer originele opzetten zodat ik wat meer vermogen heb (handig bij tunnels en de bergen in als ik over wat tijd richting het buitenland vertrek) ?
Wie kan me helpen?
Overigens hebben jullie me al vaak geholpen, ik lees het forum bijna dagelijks en er staat heel vaak bruikbare info op en vaak ook precies op het juiste moment
Het gaat over een Bedford CF280 uit '77
Laatst gewijzigd door Notje op do 01 apr 2010, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hmmm.....allemaal goede vragen.
Ik weet alleen meteen antwoord op je laatste vraag over de achteruitrijlichten.
Als je een lamp achterop hebt die dient voor achteruitrijlichten dan moet die geschakeld zijn met de achteruitrijversnelling.
Heb ook een SeriesIII landrover zonder achteruitrijlichten maar met werklamp achterop en de keurmeester vraagt altijd waar die lamp voor dient. Als ik zeg voor het achteruitrijden heb ik een afkeur, als ik zeg als werklamp wordt hij goedgekeurd. Eis is wel dat de schakelaar een verklikker heeft zodat je ziet dat hij wel of niet geschakeld is.
Voor de rest van de vragen heb ik een link gevonden van een programma voor alle apk eisen.
http://www.suzukituningclub.nl/forum/sh ... p?tid=1782
Kan je het allemaal zelf opzoeken.
Gr
Ik weet alleen meteen antwoord op je laatste vraag over de achteruitrijlichten.
Als je een lamp achterop hebt die dient voor achteruitrijlichten dan moet die geschakeld zijn met de achteruitrijversnelling.
Heb ook een SeriesIII landrover zonder achteruitrijlichten maar met werklamp achterop en de keurmeester vraagt altijd waar die lamp voor dient. Als ik zeg voor het achteruitrijden heb ik een afkeur, als ik zeg als werklamp wordt hij goedgekeurd. Eis is wel dat de schakelaar een verklikker heeft zodat je ziet dat hij wel of niet geschakeld is.
Voor de rest van de vragen heb ik een link gevonden van een programma voor alle apk eisen.
http://www.suzukituningclub.nl/forum/sh ... p?tid=1782
Kan je het allemaal zelf opzoeken.
Gr
Zoals ik al zei: ik doe het liever niet, maar in het zelfbouw forum kreeg ik geen response en hier binnen een halve dag en ook nog goede, waarvoor dank. Dus als hij hier nog eventjes zou mogen blijven staan, graag.
*EDIT*
Ik heb de vraag ingekort tot het deel waar ik nog graag wat advies over heb, tevens dit deel verwijderd in de originele post. Zo staat er niets meer dubbel
*EDIT*
Ik heb de vraag ingekort tot het deel waar ik nog graag wat advies over heb, tevens dit deel verwijderd in de originele post. Zo staat er niets meer dubbel
Laatst gewijzigd door Notje op do 01 apr 2010, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
aan de bestandsnaam te zien 10 jaar oudjohnzon schreef:Voor de rest van de vragen heb ik een link gevonden van een programma voor alle apk eisen.
http://www.suzukituningclub.nl/forum/sh ... p?tid=1782
Kan je het allemaal zelf opzoeken.
Gr
hier vind je de meest recente.
http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/E50AE4DA ... geving.zip
en jij vind het jammer als ik een duidelijk antwoord geef.myway schreef:Ik was van plan om een duidelijk antwoord te geven, toch maar even gekeken of het ook in zelfbouw staat, ja hoor en ook een duidelijk antwoord van kees 2
Kees,
Bedankt voor de info, ook voor anderen wellicht interessant.
Wist niet dat jij al de vragen had beantwoord vandaar dat ik even gegoogled had en dit tegenkwam.
Meer als niets zal ik maar zeggen, en ik ben niet op de hoogte van de apk regelgevingen dus ik weet ook niet of er veel is veranderd.
Gr
Bedankt voor de info, ook voor anderen wellicht interessant.
Wist niet dat jij al de vragen had beantwoord vandaar dat ik even gegoogled had en dit tegenkwam.
Meer als niets zal ik maar zeggen, en ik ben niet op de hoogte van de apk regelgevingen dus ik weet ook niet of er veel is veranderd.
Gr
Nee hoor Kees maar wel als ik dat zelfde antwoord in deze topic geef
Overigens weet jij al iets meer over 5.2.19
Toen ik er vorige week bij de apk over mijn starre vooras begon was het antwoord, uh, ja, nou, maar het is toch goed.
Of hij daardoor van slag was en daardoor de roetmeting oversloeg weet ik niet
Overigens weet jij al iets meer over 5.2.19
Toen ik er vorige week bij de apk over mijn starre vooras begon was het antwoord, uh, ja, nou, maar het is toch goed.
Of hij daardoor van slag was en daardoor de roetmeting oversloeg weet ik niet
Artikel 5.2.19 fuseepennen,-lageringen,-bussen en -kogels
1. De fuseepennen, -lageringen, -bussen en -kogels van personenauto’s moeten deugdelijk zijn bevestigd.
2. Stofhoezen van fuseekogels moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen niet zodanig zijn beschadigd dat de hoezen niet meer afdichten.
3. De fuseepennen, -lageringen, -bussen en -kogels alsmede de overige draaipunten van een volledig onafhankelijke wielophanging mogen niet te veel speling vertonen. Hierbij is het bepaalde in aanvullende permanente eisen, artikelen 46, 47 en 48 van toepassing.
Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt. De speling wordt op de juiste wijze zichtbaar gemaakt. In geval van twijfel wordt de speling gemeten met een geschikt meetmiddel.
4. Indien een gedeelte van de binnenkant van het fuseekogelhuis en van de fuseekogel zichtbaar is doordat de hoes is beschadigd of ontbreekt, mag dit gedeelte geen corrosie vertonen.
maar wat wil je hier over weten.
1. De fuseepennen, -lageringen, -bussen en -kogels van personenauto’s moeten deugdelijk zijn bevestigd.
2. Stofhoezen van fuseekogels moeten deugdelijk zijn bevestigd en mogen niet zodanig zijn beschadigd dat de hoezen niet meer afdichten.
3. De fuseepennen, -lageringen, -bussen en -kogels alsmede de overige draaipunten van een volledig onafhankelijke wielophanging mogen niet te veel speling vertonen. Hierbij is het bepaalde in aanvullende permanente eisen, artikelen 46, 47 en 48 van toepassing.
Visuele controle, terwijl de personenauto zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt. De speling wordt op de juiste wijze zichtbaar gemaakt. In geval van twijfel wordt de speling gemeten met een geschikt meetmiddel.
4. Indien een gedeelte van de binnenkant van het fuseekogelhuis en van de fuseekogel zichtbaar is doordat de hoes is beschadigd of ontbreekt, mag dit gedeelte geen corrosie vertonen.
maar wat wil je hier over weten.
Ook niet handig: het topic van een ander hijacken met een onderwerp dat misschien beter per PM was afgehandeldmyway schreef:Niet zo handig om deze topic te starten als hij ook in zelfbouw staat.
Ik was van plan om een duidelijk antwoord te geven, toch maar even gekeken of het ook in zelfbouw staat, ja hoor en ook een duidelijk antwoord van kees 2
Misschien handig om deze topic te verwijderen.