Diesel starten bij koud weer?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Vertrokken!

koude start



Bericht door Vertrokken! »

ik sluit me bij Jos aan
een doos remmenreinger mee op de wintersport, is VEEL goedkoper dan een motor revisie :lol: :lol: :lol:
Hanno
Leo Bokkum
Berichten: 4920
Lid geworden op: ma 05 dec 2005, 3:31



Bericht door Leo Bokkum »

Tjah, waarom zou je de oorzaak opsporen als je voor slechts 12 euro je motor naar de gallemiezen kunt helpen he? 8)
Eddie2
Berichten: 2185
Lid geworden op: wo 25 jul 2007, 0:31
Locatie: Groningen



Bericht door Eddie2 »

Och, als het slechts is, voor het laatste ritje, naar de sloop, maakt het niet uit.
Kees2
Berichten: 4326
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 13:01
Locatie: Arnhem



Bericht door Kees2 »

Eddie2 schreef:`normaal`, dus zonder hulpmiddelen te starten. Twee stevige pogingen van c.a. 20 sec.
gedaan, zonder resultaat.
Dus gelijk maar de voeding erop dacht ik. Na c.a. 5 a 10 minuten te hebben gewacht, een
nieuwe startpoging gedaan. Huh? Is het 30 graden midden in de zomer ?
In een halve seconde draaide de motor.
zou toch maar de accu eens laten testen, 14 dagen geleden nog een nieuwe accu in mijn personenauto voor garantie.
1 1/2 jaar oud.
weet ook dat de accu's van nu niet meer waarschuwen dat ze slecht worden, het is vaak wel starten of niet.
wat je ook hebt gedaan met het 2x 20 sec starten is de accu inwendig opwarmen, daar door stijgt de bruikbare capaciteit van de accu ook.

toch zou ik de accu eens goed laten testen, of ga gewoon met de accu terug waar je hem gekocht hebt met een verhaal van een startprobleem.
de meeste accu's zit tegenwoordig 24 maanden garantie op.

maar ga gerust op je gevoel af,
meten is weten, :!:
en mijn gevoel geeft aan dat accu's het ook nogwel eens voortijdig begeven,
of was dat nu ervaring. :wink:
ook dat je een 105Ah ipv 70 Ah hebt zegt helemaal niets, voor de koudstartstroom.
van een kleine accu kan de koudstartstroom hoger liggen dat een grotere. :!:
en bij starten is juist die belangrijk. :!:

en ondanks dat je van plan bent afscheid te nemen, kun je evt een nieuwe (garantie)accu houden.
Laatst gewijzigd door Kees2 op zo 03 jan 2010, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
alfers
Berichten: 227
Lid geworden op: di 12 jun 2007, 23:52
Locatie: Groningen



Bericht door alfers »

eddie, kom mijn accu lenen, mijn ducato start er wel op, ken je dat uitsluiten (Leo!). M'n campert staat nu ook te koop voor weinig maar da's offtopic.
Eddie2
Berichten: 2185
Lid geworden op: wo 25 jul 2007, 0:31
Locatie: Groningen



Bericht door Eddie2 »

Bedankt voor het aanbod, maar de winter is over een `paar dagen` alweer voorbij.
Ik heb het blik niet dagelijks nodig, en kan de benodigde ritten meestal ook uitstellen.

Groeten,

Eddie
Plaats reactie