Is de VW Westfalia-lader ook OK voor Semi-tractie accus's ?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Floydian
Berichten: 300
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 14:22
Locatie: Unterwegs...



Bericht door Floydian »

Heb vandaag ff rondgereden en gebeld en kom o.a op 2 Semi-tractie accu's v/h merk DynoEurope (?) met 115 Ah à 226 Euro voor beiden,dat zou dus 23O Ah zijn ipv. de vorige 16o Ah.
Heb ook gevonden dat onze compressorkoelkast zo"n 4,5 Ah in continuewerk verbruikt,dus zou het rendement zelfs wat hoger liggen als ik goed kan tellen.

Rest mij nog de ham-vraag hoe het met die ingebouwde Westfalia lader zit die dus èèntje is voor GEL's op te laden,kan die gewoon ook semi's opladen zonder iets aan te passen ?

Waarschijnlijk zal die vraag enkel iemand van Westfalia zelf kunnen beantwoorden maar dat is waarschijnlijk verloren moeite,op die vraag konden de accuverkopers ook niet antwoorden.


:cry:
Groetjes,
Antonn
Berichten: 1520
Lid geworden op: zo 30 apr 2006, 21:45
Locatie: Drenthe



Bericht door Antonn »

Hoi,

Toch maar eens proberen!
Soms zit er een kleinschakelaartje in de kast wat je kunt omzetten.

Succes!

Groet Anton
chrismobo
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 10:46
Locatie: soesterberg
Contacteer:



Bericht door chrismobo »

ik adviseer toch gel accu s ik ben jaren in bezit van t4 en weet als je een goede gel accu heb er 3dagen stil mee kan staan.de koelkast verbruikt niet zo veel maar wel het meest.het plobleem zit als je een andere accu plaatst de boarddispay niet meer goed werkt hij geeft nog 7 steepjes aan bv. dit kan wel opgelost worden maar dan moet je toch naar een vw specalist.de opladder is ook voor gel hij laat met een andere stroomspaning van hoog naar laag of zoiets.info maar eens bij poptop of vwcampercentum amersfoort. gel accu vindt je ook op marktplaats voor een goede prijs .in alle gevallen gaan gel accu s 10 jaar mee dus wat is duur?dat ze lang mee gaan heeft ook weer met die oplader te maken.
Plaats reactie