Goede dag allemaal.
Wij zijn bezig om onze MB307D camper om teruilen voor een MB209D camper.
Nu vraag ik mijn af wat het verschil is in de type aanduidingen?
Volgens mijn heeft het al eens op het forum gestaan maar kan het niet meer terug vinden!
MVG Richard
Mercedes 307 naar 209
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 30 aug 2005, 22:06
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
hoi richard,volgens mij staat de 3of 2 voor gewicht en de 7of 9 voor de motor de 307 is een 4cilinder en volgens mij dubbellucht achter maar dit weet ik niet zeker ,en de 209 is een 5cilinder lopen wel veel rustiger dan een 4 cilinder en deze heeft enkel lucht achter,mocht ik er naast zitten dan wordt ik wel op m,n vingers getikt ,groetjes gijs en bep uit genemuiden
groetjes gijs en bep uit de parel van n.w overijssel {en gijs kletst graag}
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
https://www.flickr.com/photos/gijsenbep/
-
- Moderator
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
de 2 of 3 staat niet voor het gewicht maar het maximaal toelaatbare gewicht.
Dus de 2 tons en de 3 tons uitvoering, en de laatste cijfers staan inderdaad voor het motor vermogen.
7 is de 70 pk uitvoering en de 9 de 90 pk's
inderdaad is de 9 een 5 cilinder.
Let wel op met die motoren, ze zijn namelijk voorzien van een aluminium cilinderkop, en de verhalen gaan dat die niet zo lang mee gaan als de "ouderwetse"voledig gietijzeren varianten.
Maar er zijn vast echte mercedes kenners die daar het fijne van weten.
trouwens dubbellucht achter is van af de 4 serie, dus de 409 of de 410 enz enz..
Dus de 2 tons en de 3 tons uitvoering, en de laatste cijfers staan inderdaad voor het motor vermogen.
7 is de 70 pk uitvoering en de 9 de 90 pk's
inderdaad is de 9 een 5 cilinder.
Let wel op met die motoren, ze zijn namelijk voorzien van een aluminium cilinderkop, en de verhalen gaan dat die niet zo lang mee gaan als de "ouderwetse"voledig gietijzeren varianten.
Maar er zijn vast echte mercedes kenners die daar het fijne van weten.
trouwens dubbellucht achter is van af de 4 serie, dus de 409 of de 410 enz enz..
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 30 aug 2005, 22:06
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
De keuze word moeilijk.
Het is natuurlijk belangrijk dat een moter lang meegaat.
Die van ons heeft {307D} 250000 km gereden maar inderdaad 4 versnellingen en boven de 80 kmpu kan je beter oordopen indoen dus is een 5 bak fijn.
De 290D heeft 198000 km gerden dus nu ben ik benieuwd hoe lang ik daar mee kan doen.
Het word in ieder geval flink nadenken.
Het model is lekker ruim en ook weer niet te groot.
In iedergeval alvast bedankt voor de info!
MVG Richard
Het is natuurlijk belangrijk dat een moter lang meegaat.
Die van ons heeft {307D} 250000 km gereden maar inderdaad 4 versnellingen en boven de 80 kmpu kan je beter oordopen indoen dus is een 5 bak fijn.
De 290D heeft 198000 km gerden dus nu ben ik benieuwd hoe lang ik daar mee kan doen.
Het word in ieder geval flink nadenken.
Het model is lekker ruim en ook weer niet te groot.
In iedergeval alvast bedankt voor de info!
MVG Richard
-
- Moderator
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
ik zou zeker eens het maximale laadvermogen controleren op het kenteken.
de camper van een kennis van mij is op basis 208 een benzine.
het leeg gewicht van zijn camper is over de 3000 kg en maximaal toelaatbaar gewicht is 3500Kg
dus staar je niet blind op die 2 tons aanduiding, het verzwaren van het verenpakket en nog wat aanpassingen gebeurd vaker, en geeft de camper een stuk hoger laadvermogen.
maar informeer eens bij een echt mercedes specialist, of wacht even wat meer antwoorden af hier.
Ik weet het fijne er niet precies van, maar waar rook is is ook vak vuur toch..
Dat wat betreft die motoren dus..
de camper van een kennis van mij is op basis 208 een benzine.
het leeg gewicht van zijn camper is over de 3000 kg en maximaal toelaatbaar gewicht is 3500Kg
dus staar je niet blind op die 2 tons aanduiding, het verzwaren van het verenpakket en nog wat aanpassingen gebeurd vaker, en geeft de camper een stuk hoger laadvermogen.
maar informeer eens bij een echt mercedes specialist, of wacht even wat meer antwoorden af hier.
Ik weet het fijne er niet precies van, maar waar rook is is ook vak vuur toch..
Dat wat betreft die motoren dus..
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: di 30 aug 2005, 22:06
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Hoi allemaal
Ik ben vandaag wezen kijken en ben door jullie info een stuk wijzer geworden.
De 2 staat inderdaad voor 2 ton maar omdat vaak later aanpassingen aan het veerpakket word gedaan blijft het op het kenteken 2 ton.
Ik heb mijn besluit genomen een heb hem gekocht.
Ik hoop hem volgende week voor de deur te hebben.
MVG. Richard
Ik ben vandaag wezen kijken en ben door jullie info een stuk wijzer geworden.
De 2 staat inderdaad voor 2 ton maar omdat vaak later aanpassingen aan het veerpakket word gedaan blijft het op het kenteken 2 ton.
Ik heb mijn besluit genomen een heb hem gekocht.
Ik hoop hem volgende week voor de deur te hebben.
MVG. Richard