Aansluiting dvd op radio

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
gast

Aansluiting dvd op radio



Bericht door gast »

Hallo, ik heb ergens op deze site een keer een stukje gelezen waarin men bij de autoradio voor de antenne ingang een stekkertje kon kopen waarop men een dvd of iets anders kon aansluiten en zodoende via de installatie het geluid kon laten weergeven.
Maar ik kan het niet terug vinden.Weet iemand nog waar dat stond/waar deze stekker te koop was?
Gr Louis
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Wat je bedoelt is een FM-Modulator,

Hierop sluit je een audiobron aan (wat dan ook), om via de tunner van de headunit het signaal weer te geven via een vaste frequentie.

Bij de meeste electronica zaken te koop, en bijvoorbeeld ook onnline bij conrad, http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate ... ~cookies=1
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

fm modulator



Bericht door wimh »

FM-modulator, autoradio-interface om geluid van externe bronnen af te spelen via de autoradio.
Wilt u het geluid van de laptop/notebook en/of de pda-handheld/palmtop in de auto duidelijker laten klinken dan is dit een handig hulpmiddel als optie bij navigatiesystemen.
Deze interface, een kastje , plaatst u eenvoudig achter de autoradio tussen de standaard aanwezige autoradio-antennekabel (antenne-stekker uittrekken, interface in steken, even +12V en -12V koppelen met de voeding van de autoradio en de installatie is klaar).
De koptelefoon-uitgang (3,5 mm stereo-plug of dubbele female tulpstekkers) v/d laptop/notebook e/o de pda-handheld/palmtop koppelt u met de meegeleverde kabels en pluggen eenvoudig aan deze interface.
U kunt de interface instellen op één van de twee aanwezige FM-frequenties waarop u uw extra bron wenst te ontvangen en deze frequentie als een zender vastleggen onder een van de voorkeurtoetsen van uw autoradio.
De standaard ingestelde frequentie is FM89,5 Mhz . Ontvangt u hierop storing door de ontvangst van een radiozender dan kiest u eenvoudig de andere frequentie. Met één druk op de knop kunt u daarna altijd wisselen tussen de gewone autoradiozenders en uw externe bron. Vervolgens regelt u de geluidsterkte van uw externe bron nu via de volumeknop van de autoradio en kunt u volledig gebruik maken van het vermogen van de autoradio, hetgeen altijd een plus aan geluidsterkte oplevert. Vooral bij het soms (te) zachte geluid van pda's (en laptops) is dit een grote vooruitgang en voor de prijs van Euro 49 hoeft u niet met minder genoegen te nemen.

Andere bijkomende toepassingen zijn:
Uw laptop/notebook wordt uw CD-speler in de auto, of u kunt een cassettespeler (walkman) of een andere CD-speler (diskman), een DVD-speler of een video-speler/recorder hierop aansluiten, indien uw autoradio daarover niet beschikt.
Met deze FM-modulator creëert u in een handomdraai een universele audio-ingang op uw bestaande audio-installatie in uw auto.
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

mooie uitvinding he, cut and paiste (knippen en plakken) :lol:
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:



Bericht door Peter LMC »

He wim

En waar hebben ze dit ding, behalve bij conrad (€53,50).
Ik wil er ook wel eentje.
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden



Bericht door Anneke F »

Peter LMC schreef:He wim

En waar hebben ze dit ding, behalve bij conrad (€53,50).
Ik wil er ook wel eentje.
Is dit niet vragen naar de bekende weg.............
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Wim heeft een soortgelijk product...............€49,00
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ik



Bericht door wimh »

glimlach
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

fm modulator



Bericht door wimh »

ik heb niet gekeken, maar kan best wel, Conrad verkoopt dacht ik het zelde merk.
Gebruikersavatar
wimh
Berichten: 2942
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:41
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

frodo



Bericht door wimh »

en die glimlach was ergens anders om
ik heb alleen tekst en uitleg op het forum gezet om dat er nog al wat vragen zijn rond om de FM modulator
wat zo'n ding nu eigenlijk doet
Frodo
Berichten: 4717
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:56
Locatie: Heberg, Zweden
Contacteer:



Bericht door Frodo »

Die glimlag was denk ik omdat ik het eerst over conrad had en toen over de modulator die Wim verkoopt.
De praktijk heeft mij geleerd dat er onderling niet zo gek veel verschil zit in die modulatoren, koop dus die modulator die bij jouw budget past ;)
Plaats reactie