Gaslekdetector

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gaslekdetector



Bericht door Cee Pee »

:thumbup: Alvast bedankt :cheers:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
hunter
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 23:15
Locatie: `montferland

Re: Gaslekdetector



Bericht door hunter »

En ook bedank , ik hoor terzijne tijd wel wat de onkosten zijn
Oost west thuus is hut ook nie alles
Fredjuh
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 05 nov 2007, 22:01

Re: Gaslekdetector



Bericht door Fredjuh »

Ding detecteerd alleen lpg en lng....en nog ergens een vage verwijzing naar methaan.....naar mijn idee dus ongeschikt voor een gas installatie in een camper waar propaan of butaan (en mengsels hiervan) wordt gebruikt..

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18168
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gaslekdetector



Bericht door Cee Pee »

Lpg is een mengsel van propaan en butaan en als jij meldt dat hij geschikt is voor lpg is hij dus ook geschikt voor propaan en butaan.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
hunter
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 23:15
Locatie: `montferland

Re: Gaslekdetector



Bericht door hunter »

Nou top toch, laat ik nou toevallig een lpg tank hebben, dus u raad het al wat ik tank,,,,
Oost west thuus is hut ook nie alles
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Gaslekdetector



Bericht door Peter LMC »

Dat ligt er aan waar je tankt.

In Zweden en Noorwegen bv krijg je 100% propaan in je tank.
hunter
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 23:15
Locatie: `montferland

Re: Gaslekdetector



Bericht door hunter »

Kan ik me die rit naar de noordkaap weer besparen,, daar wou ik hem juist gaan testen,, ,
Oost west thuus is hut ook nie alles
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Gaslekdetector



Bericht door Hoofdnoorman »

Fredjuh schreef:Ding detecteerd alleen lpg en lng....en nog ergens een vage verwijzing naar methaan.....naar mijn idee dus ongeschikt voor een gas installatie in een camper waar propaan of butaan (en mengsels hiervan) wordt gebruikt..

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Zalig leven zal het zijn als de ziel zo simpel is dat iedere vorm van educatie, leermomenten of enigszins andere maatschappelijke ontwikkeling aan een mens voorbij is gegaan.

@ Fredjuh.
Ja, als je er een scheet in laat gaat hij ook piepen hoor.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Gaslekdetector



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou hoorde ik vanmiddag dat er mensen van de CP uit eten gingen vlak naast de winkel waar de gaslektesters werden verkocht.
En ja, een paar uur geleden kwam men mij nog 3 stuks brengen.

Zodoende kan ik Helex en Roze nu ook gelukkig maken.

Ik heb er nu nog 1.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22881
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Gaslekdetector



Bericht door PaulBng »

"in orde bevonden"...
Hoe?
Ook een gaslek gecreëerd?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15364
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Gaslekdetector



Bericht door Hoofdnoorman »

Ja Paul, verscheidene gaslekken gemaakt.
En Paul, ik gebruik al jaren zo'n professionele tester. Dat professioneel mag onderhand wel tussen haakjes omdat het eigenlijk precies hetzelfde apparaat is maar dan véél groter. Zo'n snuffelaar was verplicht (RDW) om installaties in te mogen bouwen.

En nee, het is natuurlijk geen laboratorium test.

Ik heb hem in orde bevonden omdat ik weet dat hij functioneert.

Overigens is deze tester ook in Duitsland bij Reisemobile produkter Wagner te koop. Voor 3 keer de prijs.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22881
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Gaslekdetector



Bericht door PaulBng »

Gebruikersavatar
bas_noord
Berichten: 510
Lid geworden op: di 27 dec 2011, 9:20

Re: Gaslekdetector



Bericht door bas_noord »

*zucht*....beroepsmatig kom ik vrijwel dagelijks in aanraking met gasmetingen. En als ik dan lees dat men kennelijk vertrouwd in dingetjes van een paar euro om gas te detecteren vraag ik me af waarom men in de techniek zoveel geld uitgeeft om op een juiste manier gas te meten? Neem bijv de meetcellen van dit soort pruldingen. Enige informatie hoe lang die mee gaan ? De meeste meetcellen van professioneel spul gaan hooguit 1 a 2 jaar mee en moeten dan worden vervangen. 1 meetcel kost ongeveer 10x wat dit soort metertjes kost. Het enige wat je met dit soort meters kan doen is "iets" meten maar wat je meet is absoluut niet te zeggen. Dit soort dingetjes zijn vaak kruisgevoelig als de pest voor van alles en nog wat..en geven vaak valse meldingen.

Maakt mij niks uit hoor maar op een ding vertrouwen die getest is door iemand die vervolgens roept dat ze daarom goed zijn lijkt me redelijk link

En dit soort meters vergelijken met professioneel spul ??? Mwah...
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1137
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Gaslekdetector



Bericht door WiSpi »

bas_noord schreef:*zucht*....beroepsmatig kom ik vrijwel dagelijks in aanraking met gasmetingen. En als ik dan lees dat men kennelijk vertrouwd in dingetjes van een paar euro om gas te detecteren vraag ik me af waarom men in de techniek zoveel geld uitgeeft om op een juiste manier gas te meten? Neem bijv de meetcellen van dit soort pruldingen. Enige informatie hoe lang die mee gaan ? De meeste meetcellen van professioneel spul gaan hooguit 1 a 2 jaar mee en moeten dan worden vervangen. 1 meetcel kost ongeveer 10x wat dit soort metertjes kost. Het enige wat je met dit soort meters kan doen is "iets" meten maar wat je meet is absoluut niet te zeggen. Dit soort dingetjes zijn vaak kruisgevoelig als de pest voor van alles en nog wat..en geven vaak valse meldingen.

Maakt mij niks uit hoor maar op een ding vertrouwen die getest is door iemand die vervolgens roept dat ze daarom goed zijn lijkt me redelijk link

En dit soort meters vergelijken met professioneel spul ??? Mwah...
Bas,

Vanuit jouw vakoptiek: wat is een goede fasdetector voor de camper?
(hecht veel waarde aan de adviezen van professionals)

Wim
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Plaats reactie