Deventer

jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Deventer



Bericht door jansloos »

Wij willen komende woensdag een paar dagen naar........Deventer.
Ik heb de stadscamping al gevonden. Lijkt ons leuk met het pontje naar de overkant.
En dan,......wat ligt er achter het pontje voor spannends in Deventer.
Museum, lkkr eten, anfin u weet wel waar een camperaar warm voor loopt.
Laatst gewijzigd door jansloos op ma 28 aug 2017, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Deventer



Bericht door 't Busje »

Bussink Deventer koek natuurlijk. Je bent een paar dagen te laat, want vandaag was het Deventer Stadsfestival.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Deventer



Bericht door jansloos »

Dat heb ik nou altijd:

De verkeerde kassa, en na het zingen bij de kerk.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Deventer



Bericht door 't Busje »

Fietsen langs de IJssel en ooievaars (als die er nog zijn) kijken tussen Gorssel en Eefde via fietsknooppunten 27 en 34. Sla het More-museum in Gorssel niet over. Eet een pannekoek op de Vijfsprong (= fietsknooppunt 32).
En nu je daar toch in de buurt bent: Sluis Eefde van het Twentekanaal is leuk om even te kijken en Zutphen is een leuke stad.
De lekkerste ijsjes koop je in Vorden, maar dat is wat verder weg.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Deventer



Bericht door Hoofdnoorman »

Tsja,
Je zou de Lebuines kunnen gaan beklimmen en de tekst even goed kunnen gaan lezen op de klokkentoren.
Vide deo, virgila, consule, fortis age.
Je zou naar het Speelgoed en Blikmuseum kunnen gaan.
Bussink koekwinkel op de Brink heeft koffie. Bussink zelf is al sinds jaren in handen gekomen van enn Amerikaans conglomeraat.
Het Albert Zweitsercentrum.
Museum de Waag.
Bij de Bergkerk het enige boekhandeltje in Europa waar je alle bestaande wegen, fiets en wandelkaarten kunt kopen.
Het Bergkwartier bezoeken. Alle panden zijn daar perfect gerestaureerd.
Op het leugenbankje gaan zitten en kletsen.
Naar het Bowlingcentrum.
Het nieuwe stadhuis gaan bezoeken. (Dit stadhuis is gebouwd ondanks dat de grote meerderheid van de Deventernaren daarop tegen waren maar omdat het de PvdA het dappere besluit heeft genomen deze aanbeveling te negeren.) Desalniettemin is het wel mooi geworden maar je mag een steentje daar aan bijdragen in de verhoogde toeristenbelasting die nu geheven wordt.
Op woensdag kan je de Bolwerksmolen bezichtigen.
Vrijdagochtend en zaterdag is er markt op de Brink.
Het oudste huis van Nederland in de Sandrasteeg.
Het Rutger Jan Schimmelpeninckhuis aan de Brink.
Op de hoek van de Brink-Keizerstraat het meermaals bekroonde kaaswinkeltje. Gratis proeven!
De Joodse synagoge in de Spijkerboorsteeg. (Of je daar in kan sinds de brand vorig jaar weet ik niet)
En, heel belangrijk, we hebben een HEMA waar ze rookworsten verkopen.
Vanzelfsprekend even het oude woonhuis van de Hoofdnoorman bezichtigen en daar een Steak gaan eten. Brink 34. (Hoofdnoorman woonde en groeide op in dit pand ::)
Afbeelding
Verder is er niet veel te doen. Hooguit een paar Jazz dagen, een boekenmarkt, een Dickensfestijn en wat andere festiviteiten.

Oh, voordat ik het vergeet, het is verboden bij APV om ergens op een vensterbank te gaan zitten en, als enige gemeente van Nederland, komt Sinterklaas pas op 5 december aan.

Veel plezier in Deventer. :cheers:
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op za 19 aug 2017, 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Deventer



Bericht door jansloos »

So, dat wordt hollen in Deventer. Met dank voor alle tips er zitten zeker goeie bij.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Deventer



Bericht door mariët »

Mocht je moe zijn van het hollen, neem dan de trein naar het immer dolle Zwolle. Ook een prachtige oude Hanzestad met een massa aan bezienswaardigheden. Bovendien de lekkerste patat van Nederland, het lekkerste ijs van Nederland en natuurlijk de Librije. Daarnaast nog legio andere uitstekende gelegenheden om te bieren en te eten, pleinen vol met gezellige terrassen en een schat aan festivals (waarvan de meeste inmiddels achter de rug zijn, het seizoen daarvoor loopt een beetje op z'n einde).
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Deventer



Bericht door willemzon »

kijk daarom gaan wij er vanaf september wonen op kruipafstand vanaf het prachtige oude centrum. :-B

groeten Willem.

ps: wij zoeken er nog wel een stalling voor onze camper, dus als iemand nog wat weet.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Deventer



Bericht door Hoofdnoorman »

Waar mag dat dan wel zijn Willem? Of kun je goed kruipen?
In Bathmen is een professionele stalling.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Deventer



Bericht door jansloos »

Nou, we zijn er hoor. Na een ellenlange file staan we op de stadscamping in Deventer.
Het ziet er veelbelovend uit. Zonnetje op de kerk -die 19:15 slaat,- en het water.

€ 20,50 en dat is inclusief zon en gratis WIFI.

Spannend wat het morgen wordt.

PS. Waarom gaan we eigenlijk altijd naar het buitenland?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Deventer



Bericht door jansloos »

Geweldig dat deventer.

Van Dinsdag t/m zaterdag daar gestaan, op de stadscamping. (wat overigens niet door de stad beheert wordt, maar een particulier die de boel pacht??)
Prachtig weer, -is dat altijd in Deventer?- heulveul te zien en te doen.
Het begon al met het zicht op de stad en de Ijssel. fotoooo!
Deventer zicht op toren (Small).jpg
Deventer zicht op toren (Small).jpg (102.83 KiB) 1632 keer bekeken
Het speelgoed museum. leuk om te zien waar we ook zelf mee gespeeld hebben. Ik miste wel de constructiedozen. Trix, Fisher, Mecano.
De waag: is die stad al zo oud :P
Een boekhandel(tje) maar met heel veel kaarten. De wegenkaarten naar Rome?
Bergkwartier: zo hoort een oude stad gerestaureert te worden. Niet met surrogaat nieuwbouw.
Het nieuwe stadhuis? Gelukkig een toilet.
De bieb, in de kelder 15000 boeken € 1,-- per stuk.

Fietsen, ook heel leuk. over beide bruggen. kom je ook langs de roze buurt. Maar de bloemen die daar staan zijn wel verwelkt. :P

Het kaaswinkeltje; er naast is een mooie fotowinkel. prima kunnen bomen over lenzen en digitaal. Zonder iets te hoeven kopen? en dan die lage prijzen voor analoge toestellen en lenzen. Een heel Canon set voor...... € 15,--
Foto Hekkert (Small).jpg
Foto Hekkert (Small).jpg (169.67 KiB) 1632 keer bekeken
Als sluitstuk het voormalig hoofdkwartier van de Hoofdnoorman. Helaas hij was niet thuis.
Deventer Brink 42 terras (Small).jpg
Deventer Brink 42 terras (Small).jpg (176.26 KiB) 1632 keer bekeken
Kortom, ik vergeet het bijna: geweldige dagen, geweldige stad, geweldige omgeving. Mogen jullie trots op zijn.

En alle tipgevers bedankt. :thumbup:
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Deventer



Bericht door Hoofdnoorman »

Dat allemaal ook nog bezocht?

Nou, ik was wel thuis hoor! Alleen staat mijn nieuwe huis 3 km verderop in een buitenwijk.

Maar je kunt je voorstellen wat een lekker leven het was daar. Ramen open en in de vensterbanken zitten met een drankje en uitkijken over de Brink met alles wat daar gebeurde.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Deventer



Bericht door Kretenzer »

Fijn dat mijn oude stadje zo wordt gewaardeerd. ik kom er nog graag terug. @hoofdnoorman, ik ben nog in het oude pand geweest met mijn lada, zat daar later niet
een chinees?
De aanbeveling voor de stalling in Bathmen kan ik ik volledig delen.

Via de vvv worden er regelmatig stadswandelingen met een gids aangeboden,zeer de moeite waard.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Deventer



Bericht door Jan en Simonne »

Hoofdnoorman schreef: Ramen open en in de vensterbanken zitten met een drankje en uitkijken over de Brink met alles wat daar gebeurde.
En die aanpassing in de APV, dat verbod op het zitten in de vensterbank, is dat ingesteld, nadat jij daar in die vensterbank zat? :angel:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie