van Belgisch Limburg naar Friesland

Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door 't Busje »

Het ging toch ook om de route uit het zuiden daar naar toe en dan ligt Giethoorn op je pad.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Rijhuis
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 22:37
Locatie: Peer (België)

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door Rijhuis »

Giethoorn ligt wel op de weg van Belgisch Limburg naar Friesland ... En, geef toe, qua structuur en uitzicht zou het in Friesland niet misstaan.
De helft van de mensen is slimmer dan gemiddeld, de andere helft is dommer.
Toedeledoki

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door Toedeledoki »

campergenot schreef:Wel dient even te worden opgemerkt dat Giethoorn toch echt niet in Friesland ligt maar in Overijsel! :-B
Lekker zinvolle bijdrage weer :clap:

Het gaat toch ook om de route ván Belgisch Limburg náár Friesland. Omdat wij deze route al eens gereden hebben, binnendoor, geef ik wat opties aan.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door jotr »

Ook wij tippen de Elfstedentocht. Afgelopen september nog gedaan. Zie http://www.slakopreis.nl/search/label/Elfstedentocht.
Op weg naar het Noorden zou je door de Kop van Overijssel kunnen rijden en dan ligt Giethoorn - zoals hiervoor gesuggereerd - heus niet ver van de route.

wij zijn van de zomer tijdens onze tocht langs de voormalige Zuiderzee vanaf Kampen (ook leuk) via Zwartsluis en Vollenhoven richting Lemmer gereden. Zie: http://www.slakopreis.nl/2016/07/rondje ... sluis.html.

Als je dan van Lemmer (Woudagemaal) verder langs het IJsselmeer rijdt, kom je vanzelf in de Elfstedenstadjes Stavoren, Hindeloopen en Workum. Zie: http://www.slakopreis.nl/2016/07/rondje ... voren.html. Daarvandaan kun je dan naar Bolsward rijden en de rest van de hiervoor genoemde Elfstedentocht met alle leuke plaatsjes en bijzondere musea rijden.
Fred en Inge
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:37

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door Fred en Inge »

wow thx voor alle tips al
Sommige plaatsnamen ken ik al van met de vrachtwagen maar helaas nog nooit een uitstapje kunnen doen .
Het zal wel aan mijn pc kennis liggen maar dat bestandje , denk van Paul krijg ik natuurlijk weer niet open op mijn pc
verder ga ik de komende dagen verder uitzoeken wat jullie posten .
definitief zal pas donderdag bij vertrek zijn en zeker een gelijklopend scenario opstellen .
campergenot
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 15:07

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door campergenot »

paul snip schreef:
campergenot schreef:Wel dient even te worden opgemerkt dat Giethoorn toch echt niet in Friesland ligt maar in Overijsel! :-B
Lekker zinvolle bijdrage weer :clap:

Het gaat toch ook om de route ván Belgisch Limburg náár Friesland. Omdat wij deze route al eens gereden hebben, binnendoor, geef ik wat opties aan.
Slecht humeur?

Nadat Langemil Giethoorn in een adem noemde met Friese steden en u daarachter aankwam, eveneens met Giethoorn leek het mij niet verkeerd mijn opmerking te maken. Ook omdat topicstarter uit Belgisch Limburg komt!
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door alkyone »

Als je de elfsteden tocht wil gaan doen in Friesland kan je bij de jachthaven in Workum terecht.
Dan heb je ook de mogelijkheid om het Jopie huisman museum te bezoeken dat is zeker de moeite waard

http://www.jopiehuismanmuseum.nl/contact
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door ducati 900 »

Vergeet ook Gaasterland niet, als je vanuit Giethoorn bij Lemmer Friesland binnen rijdt, richting Balk aanhouden dan kun je eerst bij Sondel waar in '40 '45 Kamp Eisbeer was, afslaan richting Wykel
waar het graf van Menno van Coehoorn in de kerk ligt.
Dan naar Sloten met zijn oude bolwerk dan terug richting Balk, leuk plaatsje waar Gorter "Mei" schreef, dan weer richting Sondel en daar richting Oudemirdum.
Voorbij Oudemirdum en Rijs ri. Bakhuizen, Mirns waar in de oorlog een Engels vliegtuig op de begraafplaats terrecht kwam en Skarl dan kom je via de zeedijk in Stavoren uit.
Vandaar kun je via Molkwerum waar een prima camperplaats is via Hindeloopen (Hylpen), Workum en Bolsward naar Sneek of Franeker.

Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op do 01 dec 2016, 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Fred en Inge
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 19 jun 2016, 20:37

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door Fred en Inge »

Als we die tips zo allemaal lezen zijn we sterk aan denken om op een ander tijdstip te gaan , zoveel is er blijkbaar te zien en te doen .
Dan kan ik me alles eens rustig plannen maar dan voor een weekje . Ondertussen mogen jullie nog steeds tips blijven geven
Bedankt al
Gebruikersavatar
alkyone
Berichten: 346
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 23:38
Locatie: Alkmaar / Kralendijk

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door alkyone »

Waarom alles in een keer.
Is het niet heerlijk dat je gewoon nog eens terug kan komen en dan nieuwe ontdekkingen doet.

Veel plezier vast.
Andre en Ragna
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 10:22
Locatie: jonkerslan

Re: van Belgisch Limburg naar Friesland



Bericht door Andre en Ragna »

Mirns in Gaasterland. Camping de Braamberg.
Lekker aan het IJsselmeer. Helemaal super.
Mooie camperplaatsen en op het campingveld zelf ook goed vertoeven.

Grt. André
Niessman/Bischoff -Clou- 470 D/ Iveco 35-10.
Mobilvetta Euroyacht 170 lx op Iveco 35-12.
Plaats reactie