Rondje Nederland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Spijkie
Berichten: 60
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 5:45
Locatie: Sumar Friesland

Rondje Nederland



Bericht door Spijkie »

Wij zouden met onze pas gekochte Camper een reis naar Italië doen maar helaas door ziekte gaat dit niet door.
Nu moet ik binnenkort een zware operatie ondergaan waardoor de rest van het jaar als verloren kan worden beschouwd. Nu willen we dan ook graag een reis door Nederland doen van 2 weken voor mijn operatie.
Maar kom heel weinig tegen op het net.
Dus de vraag is wie heeft er leuke routes zodat we een beetje alle provincies aandoen?
Wij zijn overal thuis in ons mobiele huis.
Gebruikersavatar
Jan058
Berichten: 426
Lid geworden op: vr 07 mei 2004, 11:24
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Rondje Nederland



Bericht door Jan058 »

Kijk hier eens...
http://camperco.webs.com/2009rondjenederland.htm

Op Campercontact kun je voor heel NL de camperplaatsen vinden.
Ik beveel in Friesland de camperplaatsen in Harlingen, Wartena en Kuikhorne aan.

Succes!
Jan058
Groet! Jan058

Wie tegen de stroom in gaat komt altijd bij de bron - Bram Vermeulen
Wie voor goede stroom gaat komt altijd bij wind en zon - Jan058

Afbeelding
Gebruikersavatar
Spijkie
Berichten: 60
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 5:45
Locatie: Sumar Friesland

Re: Rondje Nederland



Bericht door Spijkie »

Dat ziet er alvast interessant uit bedankt.
Wij zijn overal thuis in ons mobiele huis.
Gebruikersavatar
Spijkie
Berichten: 60
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 5:45
Locatie: Sumar Friesland

Re: Rondje Nederland



Bericht door Spijkie »

Wij komen zelf uit Friesland.
Wij zijn overal thuis in ons mobiele huis.
Ponytail52-2
Berichten: 1
Lid geworden op: do 21 apr 2016, 21:23

Re: Rondje Nederland



Bericht door Ponytail52-2 »

Hoi Spijkie,
Ook ik/wij zijn dit jaar begonnen met camperen na vele jaren caravannen.
De grootste verandering: de weg naar de overnachtingsplek. Reden we voorheen rechtstreeks en gingen van daar de omgeving verkennen, nu rijden we van plek naar plek en bezoeken zonodig onderweg de omgeving of bezienswaardigheid.
En als je rijdt op een routeplanner stel dan in 'autosnelwegen vermijden'. Je zult verrast zijn waar je dan langs komt, al duurt het langer uiteraard.
Dus prik/plan een aantal plaatsen en omgevingen, zoek daarbij een camping of camperplaats en rij buiten de autosnelweg. Laat je verder verrassen!

Veel camperplezier!
Gebruikersavatar
Spijkie
Berichten: 60
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 5:45
Locatie: Sumar Friesland

Re: Rondje Nederland



Bericht door Spijkie »

Zeer goede tip dank u wel.
Wij zijn overal thuis in ons mobiele huis.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31982
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Rondje Nederland



Bericht door Bob Diesel »

Forumlid Peter heeft ook een paar leuke tips op zijn site staan :idea:
http://www.dehoekies.nl
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Camperco
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 10 nov 2010, 11:48
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Rondje Nederland



Bericht door Camperco »

Jan058 schreef:Kijk hier eens...
http://camperco.webs.com/2009rondjenederland.htm

Op Campercontact kun je voor heel NL de camperplaatsen vinden.
Ik beveel in Friesland de camperplaatsen in Harlingen, Wartena en Kuikhorne aan.

Succes!
Jan058

He jan 58, bedankt voor die geplaatste link. Want ja, Camperco, dat zijn wij.
Overigens hebben wij in 2008 (ons 1e camperjaar) ook een rondje Nederland gedaan.
groet uit Hellevoet (of ergens onderweg)
Frans & Gerda

http://www.camperco.nl/
Ik heb niks aan gelijk, ik heb liever geluk.
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Re: Rondje Nederland



Bericht door johanentonny »

Spijkie schreef:Wij zouden met onze pas gekochte Camper een reis naar Italië doen maar helaas door ziekte gaat dit niet door.
Nu moet ik binnenkort een zware operatie ondergaan waardoor de rest van het jaar als verloren kan worden beschouwd. Nu willen we dan ook graag een reis door Nederland doen van 2 weken voor mijn operatie.
Maar kom heel weinig tegen op het net.
Dus de vraag is wie heeft er leuke routes zodat we een beetje alle provincies aandoen?
Hallo,

omdat het weer in mei beter was in nederland als in buitenland zijn wij eerst smorgens vroeg met het mooie weer naar de brouwersdam gereden, wel zorgen dat je er om 7 uur bent dan heb je een mooi plek gelijk aan het strand, aan het einde van de middag op een camperplaatst in Vrouwenpolder gaan staan voor 14 euro, de volgende dag naar de panoramaweg gereden tussen Domburg en koudekerke, ook weer bij het strand gestaan en vandaar konden we om 13.00 uur terecht op een camping in aagtekerke voor 16 euro, daarvandaan heerlijk 2 dagen genoten en op de fiets het eiland verkend. Daarna zijn we via Belgie, waar we in de omgeving van Hasselt hebben overnacht, een aanrader om even Hasselt te verkennen overigens. zijn we doorgereden naar Bergen dit valt nog onder Limburg, hier hadden we een leuke cp plaats en ook mooie omgeving om te fietsen. Daarna zijn we naar Hengelo gereden, cp plaats bij een boer, toen door naar Emmen en gelijk de hunnebedden langsgefietst en de dierentuin bezocht, aanrader om van te voren kaartjes bij de ANWB te kopen dat scheelt heel veel. Toen verder naar Groningen, hier wel de camping in het stadspark gedaan omdat het 10 min. fietsen was naar het centrum. Vandaar doorgereden naar Lauwersoog, zeker met mooi weer schitterend daar, we stonden aan het water en je kunt ook nog een daagje schiermonnikoog verkennen. Verder naar Leeuwarden gereden, erg mooie stad ook en als laatste hebben wij Sneek aangedaan. helaas waren de 2 weken toen voorbij, maar wij hebben van het mooie nederland genoten. Succes en geniet nog ervan voordat je opgenomen wordt.
Groetjes Johan en Tonny
Plaats reactie