Nieuwe camperplaats in Den Haag

Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door Dafluc »

Daarna zal het denk ik afhangen van hoe hoog de bezetting is geweest, wat er overblijft om verdere noodzakelijke investeringen te doen, hoe de gemeente aankijkt tegen het verlengen van vergunningen, of er overlast is geweest, en waarschijnlijk nog wel een paar bladzijden. En als alles goed uitpakt zou het zomaar wel eens een camping kunnen worden waar je ook met andere kampeermiddelen kunt gaan staan. Waarom niet. Tenzij Monique gelijk krijgt en er elke nacht 100 campers staan natuurlijk :wink:
Afbeelding
hansfiets
Berichten: 683
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:45
Locatie: den haag

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door hansfiets »

Bij mij voor de deur mag je voor 0.91 euro cent slapen een paar km van deze zakkenvullers locatie vandaan vr gr Hans Welp
Gebruikersavatar
integraal
Berichten: 125
Lid geworden op: za 20 sep 2008, 20:28

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door integraal »

Camping Duinhorst in Wassenaar (5 km van het centrum Den Haag) rekent € 22,40 (camper, 2 volwassenen, toeristenbelasting), bij langer verblijf soms korting mogelijk. Openbaar vervoer op ca. 1,5 km.
Camping Delftse Hout in Delft (9 km van het centrum Den Haag) rekent € 25,40 (camper, 2 volwassenen, toeristenbelasting, zonder eventuele kortingen), in het hoogseizoen € 4,00 extra. Openbaar vervoer voor de deur.

De plek waar de nieuwe stadscamping Den Haag komt ligt tussen het verkeersknooppunt Prins Clausplein (A4/A12) met geluids- en milieuoverlast, en de Vinexwijk Ypenburg.
De natuur- en milieufederatie Zuid-Holland schrijft over dit stukje Den Haag: "Een groot braakliggend terrein. Ooit is er een park beloofd voor de bewoners van Ypenburg. Er zou een plan gemaakt kunnen worden door de bewoners van Ypenburg voor een prachtig natuurpark. Het gebied zit namelijk al vol met vogels en andere natuurwaarden. Dit gebiedje bestaat nu uit een grote waterplas en een verruigd moerassig terrein dat moeilijk toegankelijk is. De kwaliteit van het water laat veel te wensen over."
Mirte
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 14:51
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door Mirte »

Jongens, niet zo provinciaal en op jezelf betrokken denken. Den Haag heeft genoeg redenen om buitenlanders, en dan die met de betere camper, te willen trekken. Ik hoop dat de cp-houder ervoor zorgt dat ingeboekte campers tot 24 uur (of zo) kunnen inpluggen. Of stopt er een bus voor de deur zodat je makkelijk naar en van het centrum kunt rijden?
Het is voor bezoekers van Leiden en Delft ook een optie, en welkom, denk ik.
Te koop: onze Ford Transit Nugget automaat met hefdak uit 1998
http://www.facebook.com/Ford-Transit-Nu ... nref=story
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door Dafluc »

Misschien gewoon eens op de site kijken? De link staat o.a. in het eerste bericht. Als je op de site kijkt worden vele vragen op voorhand al overbodig.

De camperplaats ligt aan de Ypenburgse Boslaan / Valutapad.
Op de Ypenburgse Boslaan stopt een tram. Lijn 15. Daarover staat op de site onder het kopje Openbaar vervoer:
"Met het openbaar vervoer, vanaf de Ypenburgse Boslaan, bent u binnen een half uur in het centrum van Den Haag met tram 15.
Wilt u liever met de trein? Op 12 minuten loopafstand vindt u Station Ypenburg. Hier rijdt de Sprinter in 20 minuten naar het Centraal Station, het centrum van Den Haag".
Afbeelding
Gebruikersavatar
MiekMuis
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 12:54

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door MiekMuis »

Afgelopen weekend hebben wij gestaan op deze camperplaats. De familie Romijn is net begonnen, en dat is ook nog wel te zien. Het terrein is er, maar of er 100 campers zouden kunnen staan, betwijfel ik.

Er is een simpele unit met 2 wc's, 2 douches, 2 wastafels en een urinoir. Buiten is ook mogelijkheid om af te wassen.
De indeling is zodanig dat je met de campers met de ruggen tegen elkaar staat, op wat ze noemen "verhard" terrein (bouwgruis in het gras....) en waarbij je dus met de luifels naar elkaar staat. Op deze manier staan de campers langs de rand van een groot grasveld, waar kinderen kunnen spelen.
Dit weekend stonden er een stuk of 9 campers en 3 grote caravans.

Wij vonden het een prima uitvalsbasis om naar Den Haag te gaan, maar ook andere steden kunnen daarvandaan prima bezocht worden. Wij betaalden €55,xx voor 2 nachten, met een camper, 3 personen en 2 honden. (inclusief de toeristenbelasting).

Aan het terrein moet nog gewerkt worden, maar daar is de familie, die daar dag en nacht aanwezig is, hard mee bezig.


Mocht je het terrein willen bezoeken, rijd dan naar de Ypenburgse Boslaan. Bij de oprit van de parkeerplaats van het zwembad, zit het hek naar de camperplaats.
Na 5 jaar met een Adria Coral 680 SP te hebben gereden, nu een Rapido 890F
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door mariët »

Ik vind het ook duur maar hij gaat toch op mijn verlanglijstje. We zijn totaal niet bekend in Den Haag dus ik zou er graag eens een dag of wat rondzwerven. Ik bewonder het initiatief, al ziet het er nu nog niet geweldig uit de plannen voor de toekomst zijn veelbelovend. Plaatsen bij grote steden zijn nu eenmaal duur. De grond is er heel erg duur.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door Bob Diesel »

Ik ben onlangs van Delft naar Utrecht gereden,dus over het P,Clausplein
Heb de cp zien liggen en dacht :idea:
Ik verkoop eerder de camper als dat ik daar dood gevonden wil worden


Voor de posting hier onder
Nog niet al kreeg ik geld toe
In mijn tijd als int Chauffeur heb ik altijd getracht om
Troosteloze langs de weg gelegen slaapplaatsen tevermijden
Daar zou geen CP mogen worden gevestigd
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op di 21 jul 2015, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jansloos
Berichten: 6869
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door jansloos »

Weer zo,n discussie waarbij men denkt dat de dagprijs rechtstreeks in de zak van de eigenaar belandt. Het is in Den Haag! Even verderop aan de Hofvijver zitten jongens die mee willen delen!

BTW 21%
Toeristen belasting,
Rioolbelasting?
Nog meer belasting,

Personeel. Enig idee wat dat kost? Rommel van anderen opruimen.
Verplichte cursussen, veiligheid, BHV? opgelegd door Brussel!
Een reken uurloon van 35,€ wat ontvangt een medewerker per uur 10,€?
Afschrijvingen?

Sparen voor investeringen.
En dan, ze moeten het hebben van een vrij kort seizoen.
Bewonderenswaardig dat ze het aandurven.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door de Jonckheer »

Nou begrijp ik eindelijk hoe het komt dat die mensen van die cp's langs de Moezel er zo mager en slecht gekleed uitzien. Dat komt natuurlijk omdat ze veel te weinig geld vragen aan de camperaars. Duidelijk hoor! :lol: :lol: :lol:

Of zouden ze daar in D geen btw, toeristenbelasting, enz. kennen? Vast wel denk ik zo. Waarschijnlijk zijn ze gewoon met minder tevreden, zou zomaar kunnen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
mariekeafrance
Berichten: 319
Lid geworden op: vr 15 apr 2011, 8:45
Locatie: Bourgondië

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door mariekeafrance »

Ik ben geboren en getogen in Den-Haag en door trouwen vertrokken naar Den-Helder en woon nu al weer 8 jaar in Frankrijk, ik loop me suf te bedenken of er een mogelijkheid is om een keer in Den-haag te overnachten.......en ta ta ta ta!!!! Daar is tie dan :) Niet goedkoop, maar in Amsterdam betaal je ook veel. En als wij met z'n tweeën met de trein reizen vanuit Den-Helder ben je meer kwijt, zo zie ik dat.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door Bob Diesel »

En dan wil je onder/ naast de snelweg prins Clausplein staan. :crazy:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
mariekeafrance
Berichten: 319
Lid geworden op: vr 15 apr 2011, 8:45
Locatie: Bourgondië

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door mariekeafrance »

Hallo, als dit de enige optie is wel ja. Wij hebben eens in Antwerpen op die CP gestaan en zeiden: nooit meer! En dan lees je van anderen dat ze het er heerlijk vonden en zo rustig.........
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuwe camperplaats in Den Haag



Bericht door Bob Diesel »

Delftse hout :idea:
Geen den Haag
Veeeeeeeel beter :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie