Truck- of campernavigatie: zin of onzin?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door Richie »

Schijnt te kloppen inderdaad, een forumlid hier (foto met gele quad in avatar, naam weet ik even niet) heeft me dat al eens verteld.
Ga ik misschien nog eens achteraan.
De oude houd ik voor de "in de buurt ritten", op zich doet ie het nog zonder mankementen.
Behalve als ik in de buurt van Eindhoven, Rotterdam etc kom. Daar is de laatste jaren erg veel snelweg veranderd.
Ook een beetje sentiment...gaat dus niet weg, sorrie :wink:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door Kroppie »

mijn vdo dayton uit 2004 gaat in tunnels e.d gewoon door , schijnt dan via een ingebouwde gyroscoop te werken, dus dat ding weet wanneer ik een bocht neem, volgens de beschrijving, EN het werkt inderdaad in zwitserland in een tunnel van 40km lengte gemerkt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door de hoekies »

Waar is die tunnel van 40 km , trouwens een TomTom gaat ook door in een tunnel alleen.het scherm valt weg maar je ziet de weg

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door Kroppie »

sorry moet 14 km zijn foutje :oops:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door henk en lila »

IGO gaat ook door in een tunnel hoor maar houdt dan wel je laatste snelheid aan uiteraard.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
keescamper
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 03 aug 2014, 22:23

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door keescamper »

Peter LMC schreef:Staat deze daarom te koop?
Nee hoor heb nu de pro versie ervan gekocht met daarop de live diensten die bij de pro gratis zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Gebruikersavatar
wopsop
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 12 okt 2014, 15:06
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door wopsop »

We rijden met Navigon en een extra toevoeging voor trucks of campers. Ging in het begin redelijk vaak mis ondanks het aangeven van de hoogte en breedtematen. We hebben de omvang van onze toch smalle camper digitaal wat opgekrikt met enkele tientallen centimeters. Beetje mal eigenlijk, maar sindsdien gaat het beter. Maar kijken moet je blijven doen.
Groetjes
Walter & Janine
Wonend-werkend: Hymer Compact 478, Fiat Ducato 150 & lpg-tank, 2 daglichtpanelen (190w).
- Wonen & werken in een camper: https://www.facebook.com/smuikje
- Of kijk op: https://campersmuikjegaatlos.nl
De uitgevers en schrijvers van de e-reisboekenreeks over de Spaanse Costa de la Luz (Apple Book & pdf)
Gebruikersavatar
Robruy
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 sep 2017, 7:04

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door Robruy »

Allemaal heel erg bedankt voor jullie adviezen. We hebben besloten goed op te letten en met Waze te rijden op een Iphone (die ik toch al heb). Verbruik na drie weken toeren door Oost Europa (meer dan 3000KM) is 130MB.

Waze stuurde me een paar keer een bijzondere kant op, bleek dat er file stond. Werkt dus perfect (ook in Slowakije, Hongarije, Polen en Roemenie).

Groet,

Rob
zeemeeuw

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door zeemeeuw »

hurktoilet schreef:
vr 05 jan 2018, 17:22
Bob Diesel schreef::roll:

De omleidingen worden meestal wel op tijd aangegeven
En zijn meestal maar kort
Bv via de rechterrijbaan/ verkeerslicht ipv zonder oponthoud onder de kruising door
Dat is bijvoorbeeld de truc in Rouen, dat berucht is om zijn lage tunneltjes. Ook al staat de max hoogte er prima aangegeven en kun je er rechts gewoon langs, menigeen heeft zijn caravan/camper daar al aan gort gereden.
Die bekende route door Rouen hebben we de afgelopen vakantie gereden. Naast het gezonde verstand hebben we Sygic campernavigatie op een iPad. Het werkte daar voortreffelijk. Trouwens campercontact natuurlijk op hetzelfde tablet, zodat met die combinatie je eigenlijk verder niets nodig hebt.
Jdbiggelaar
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
Locatie: Boxtel

Re: Truck- of campernavigatie: zin of onzin?



Bericht door Jdbiggelaar »

de Jonckheer schreef:Afgelopen week nog probeerde de Truck versie TomTom mij met een dubbeldekker op Schiphol onder een viaduct van nog geen 3 meter te sturen. :bang: Ja, dat werkt echt fantastisch! Niet dus.
Wat een onzin trouwens om een truck versie te willen hebben met een ietsje groter uitgevallen bestelbus. Ik heb in mijn camper (12 x 3.50 x 2.50) dat niet en nog nooit gemist ook als je maar gewoon je boerenverstand blijft gebruiken. En loop je een keer vast zit er een stuur in en ga je terug.
Een aanrader is Sygic, goedkoop, goed en offline te gebruiken. Is er ook in truck versie maar is dan veel duurder.
Ik sluit mij hier bij aan. Ik gebruik al vele jaren tot grote tevredenheid de gewone Sygic versie in Europa, maar ook in gehuurde campers in de VS, Canada en Nieuw Zeeland. Draait gewoon op mijn iPhone en geloof mij, het beeldscherm van een iPhone is scherper en helderder dan van welke TT of Garmin ook.
Ik heb voor de levenslange licentie op Sygic inclusief file info bij elkaar niet meer dan €40 betaald. Altijd up to date kaarten van heel veel landen. In mei nog met Sygic in een 6 m lange en ruim 2 ton wegende 4WD door de woestijnen gereden van Namibie en Botswana. Geen enkel probleem gehad, zelfs de zandwegen in de Nationale Parken staan in het systeem. Maar ook de lokale Spar in Outjo en KasaneAfbeelding

Succes!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie