Route plannen

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter&Wenny
Berichten: 59
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 21:08
Locatie: Brunssum Zuid Limburg

Route plannen



Bericht door Peter&Wenny »

Hoi
Nu de koude maanden weer beginnen en de camper op stalling staat is het weer tijd om de volgende vakantie te plannen.
Nu is mijn vraag welk de beste en makelijkste route planner is .
Wil graag de route op de laptop uitstippelen en bezienswardigheden bijvoegen dan evt uitprinten of invoeren in mijn TOMTOM !Heb dit met Googel maps geprobeerd maar vind dit geen gebruiksvrindelijke planner iemand ervaring met andere onlijn planners ?
Alvast bedankt voor de reacties !
ALLES KOMT GOED!!!!! OOIT
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Route plannen



Bericht door r3mco »

Ik heb in het verleden wel een route uitgestippeld voor de VS met het programma Tyre en vervolgens in de TomTom zetten.
Lees even precies hoe, voor mij alweer een paar jaar terug.
Hierbij de link voor het progje: http://www.tyretotravel.com/nl/download-tyre/
Neem gewoon de gratis versie.
Voor info misschien even dit lezen: https://pcmweb.nl/artikelen/download/ty ... orbereiden

Succes.
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Route plannen



Bericht door 't Busje »

Wij plannen de exacte route nooit van te voren. We zoeken aan de hand van gidsen uit, waar we heen willen en wat we willen zien en gaan op pad. Negen van de tien keer komen we 's avonds ergens anders uit dan we 's ochtends of de avond daarvoor bedacht hadden. Je bent ergens korter of langer bezig dan je vooraf bedacht had. Je ziet onderweg wat leuks en besluit daar te blijven. De overnachtingsplaats die je had uitgezocht, valt tegen. Het is toch niet het mooie weer, waar je op gehoopt had. Enz. enz.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: Route plannen



Bericht door r3mco »

Dat is niet de vraag van Ts. Die vraagt om een route te plannen.
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
Skylge40
Berichten: 242
Lid geworden op: do 03 nov 2016, 11:46
Locatie: Harlingen heeft Wad !

Re: Route plannen



Bericht door Skylge40 »

Heb zelf een TomTom Go 750 met de meest recente truckkaart.
Ook ik maak gebruik van Tyre om de routes voor onze vakanties te plannen.
Je bent daarbij wel gebonden aan een maximaal routepunten per gemaakte route, namelijk max. 48.
Die 48 routepunten zijn over het algemeen genoeg om een route van A naar B te maken.
Zoniet, dan knip je die route in tweeën. Heb je ook weer 2 x 48 routepunten.
Ik vind Tyre plezierig om mee te werken. Voldoet mij prima.
Ik laad een gemaakte route in mijn TomTom en rij dan die route gesimuleerd, om te zien of de TomTom dezelfde route rijdt, of toch ergens afwijkt van mijn geplande route. Als dat het geval is, dien ik dit aan te passen in Tyre.
J A N

Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Route plannen



Bericht door Arie55 »

ik gebruik itn converter (gratis) om de route uit te zetten. Hierin zet ik de kaart op ViaMichelin (rechtboven in de editor). Het voordeel hiervan is, is dat bezienswaardige wegen/routes met een groene lijn naast de weg is gemarkeerd.

Als de route dan zover is ga ik de camper plekken erbij zoeken die in de buurt van die route liggen en die zet ik er dan ook in de route.
Dan probeer ik de route voor de reisdag niet meer dan 2 uur rijden op te delen. Eerst saven en dan nog eens voor een andere naam (met extensie gpx). Die route laad ik in, en verwijder alles wat niet van toepassing is. De route loopt dan van de plek waar je dan ben totaan de nieuwe plek.

Alle routes zet ik dan in de tomtom, wat een crime is
Elke route controleer ik dan of de route die tt denkt te nemen overeenkomt met datgeen ik op de computer bedacht had. Zo niet, dan zet ik zoveel tussen punten erbij als nodig, net zolang tt door heeft wat IK wil

Het is een berg werk, maar je kan af en toe even kijken met streetview of de weg een beetje begaanbaar is en de omgeving prima is. Dat geeft al een berg voorpret.

Het rijden van de route is een zegen! Heerlijk gewoon! Enige nadeel is dat je op het verkeer moet letten :bang: Mocht de route om wat voor reden afgeweken worden, is het stopwoordje van tt "keer nu om", "keer om", "keer nu om". Gewoon negeren.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
rinuss
Berichten: 401
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 17:49
Locatie: Delfgauw

Re: Route plannen



Bericht door rinuss »

Ik maak ook route's in tyretotravel. Tot op de rotonde nauwkeurig je route plannen en is ook nog leuk om te doen.
Gebruikersavatar
Free2be
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 24 apr 2016, 8:33
Locatie: Hasselt

Re: Route plannen



Bericht door Free2be »

Vooral voor m'n motortoeren maak ik routes in Basecamp, die je kan omzetten naar je navigatie formaat.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route plannen



Bericht door Bob Diesel »

r3mco schreef:Dat is niet de vraag van Ts. Die vraagt om een route te plannen.
't Busje schreef:Wij plannen de exacte route nooit van te voren. We zoeken aan de hand van gidsen uit, waar we heen willen en wat we willen zien en gaan op pad. Negen van de tien keer komen we 's avonds ergens anders uit dan we 's ochtends of de avond daarvoor bedacht hadden. Je bent ergens korter of langer bezig dan je vooraf bedacht had. Je ziet onderweg wat leuks en besluit daar te blijven. De overnachtingsplaats die je had uitgezocht, valt tegen. Het is toch niet het mooie weer, waar je op gehoopt had. Enz. enz.
De vraag is goed :thumbup:
Het antwoord van "t Busje ook :thumbup:

Dat is gewoon de praktijk :idea:

Ook wij stoppen vaak 10 bestemmingen links af morgenvroeg in ons navi systeem
En draaien dan rechtsom weg

Soms op een rotonde met het muntje van de Lidl boodschappenkar
Kop of munt :bang: :bang:

Komen zelden daar we we dachten te komen
Of via een andere route als gedacht :cheers: :cheers: :bow:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Peter&Wenny
Berichten: 59
Lid geworden op: di 07 sep 2010, 21:08
Locatie: Brunssum Zuid Limburg

Re: Route plannen



Bericht door Peter&Wenny »

Hoi
Bedankt voor de reacties ga er me aan de slag en kijk of het lukt !
ALLES KOMT GOED!!!!! OOIT
Plaats reactie