Kenwood/Garmin perikelen

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Kenwood/Garmin perikelen



Bericht door DynaDetty »

Onlangs een nieuwe camper gekocht, daar zat een mooie Kenwood DNX4280BT autoradio met navigatie in. Ondanks dat ik een fervent gebruiker van Sygic ben toch een poging gewaagd om dit toestel uit 2010 bij de tijd te brengen. De firmware voor alle componenten netjes bijgewerkt tot de laatste stand van zaken, geheel gratis, ik werd er blij van.
Als laatste moest het kaartmateriaal dat uit 2010 stamde worden ververst. Het bleek dat ik daar, geheel terecht, wat eurootjes voor moest neertellen. Daarna ging het van een leien dakje, gegevens uit de radio op usb gezet, ingelezen op de kenwood/garmin site, flink wat software geladen, over moeten stappen van browser, want chrome werd niet ondersteund, IE 11 moest het zijn. Het resultaat....een dik bestand dat in de Kenwood moest worden geladen......maar toen kwam de domper in de vorm van de mededeling ......het bestand is te groot voor uw systeem, neem contact op met Kenwood.
Ik voel hem al aankomen, Garmin heeft eurootjes gebeurd, Kenwood moet het probleem oplossen.

Heeft iemand hier ook al eens met dit probleem te maken gehad?

Voorlopig toch maar weer mijn ipad mini met sygic truck ;-)
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Kenwood/Garmin perikelen



Bericht door rijschoollucassen »

Vraagje, Heb je ook Garmin Basecamp op je PC? Daarmee zou het mogelijk moeten zijn om eventueel een gedeelte van de kaarten over te zetten. Ik werk zelf met de life-time-update van Garmin, en die plaatst eventueel ook de nieuwste kaart op de pc.

Lijkt me sowieso een goed idee om eens even met de Kenwood-importeur te bellen. Als er een upgrade mogelijk is, kan hij dat zo vertellen.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Kenwood/Garmin perikelen



Bericht door MonRoe »

Het geheugen van je Kenwood is te klein. De kaarten zijn steeds groter geworden en de oudere apparatuur kan dit niet meer aan. Je zou er voor kunnen kiezen om een gedeelte in de Kenwood te zetten, landen waar je bijv toch niet naar toe gaat, niet laden.
Als je de kenwood op een computer aan kan sluiten kan dit met basecamp of met mapsource (beide gratis).
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Kenwood/Garmin perikelen



Bericht door DynaDetty »

Na een mailtje van mij aan Kenwood moest ik een XML bestand opsturen, waarschijnlijk als bewijs dat ik de kaart legaal had aangeschaft. Verder heb ik nog niets gehoord. Garmin Basecamp heb ik inmiddels geïnstalleerd, evenals enkele andere tools om .OSM bestanden te bewerken. Eerlijk gezegd word ik van de beschreven procedures niet blij, veel werk voor lange winteravonden. Ik wacht nog even op het antwoord van Kenwood.
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Kenwood/Garmin perikelen



Bericht door WdePundert »

En, al antwoord gekregen? Ik ben namelijk erg benieuwd omdat ik dezelfde Kenwood heb.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Kenwood/Garmin perikelen



Bericht door WdePundert »

Sorry, niet precies dezelfde ik heb een DNX5220BT.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Kenwood/Garmin perikelen



Bericht door DynaDetty »

Tja, momenteel gebeurt waar ik al voor vreesde, Kenwood wacht op een reactie van Garmin, die het moet oplossen, maar die reactie blijft uit. Ik houd het paadje warm bij Kenwood.
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Kenwood/Garmin perikelen



Bericht door DynaDetty »

Inmiddels kan ik de kaart van europa in drie delen downloaden, verdeeld in noord, oost en zuid europa. Aankomende week maar weer eens een een update wagen, de camper staat inmiddels in de stalling.


Den poat op het gas en wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Plaats reactie