Garmin Camper 760 en Poi's

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerard K.
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Garmin Camper 760 en Poi's



Bericht door Gerard K. »

Wij gebruiken al een aantal jaren een Garmin Camper-760 voor de navigatie. Sinds een week zijn echter alle eigen POI’s, zoals CamperContact, Lidl, McDonalds en nog een paar, niet meer tijdens het rijden zichtbaar. We kunnen dus bijvoorbeeld geen camperplaats meer ‘zien aankomen’.
Ik kan nog wel gewoon een bestemming naar een POI plannen. Op het scherm “Info” is dan ook het symbooltje op de bestemmingsplek zichtbaar, hoewel de onderliggende kaart soms traag laadt. Ik klik op “Ga” en de route wordt ook berekend. Tijdens het rijden zien we echter geen enkele van de symbooltjes meer op het scherm voorbij komen. Ook bij de finish alleen maar de blokvlag.
Ik heb al de ‘uitknop’ lang ingedrukt gehouden en op de rode “uit” geklikt. Ook heb ik de eigen POI’s, die op de SD-kaart stonden, gewist en op het toestel zelf geïnstalleerd. Geen resultaat.
Daarna het toestel gereset met de duimdruk op de rechteronderkant van het scherm om de fabrieksinstellingen te herstellen. Heeft ook niet geholpen.
Een paar maanden geleden deed zich het volgende voor: tijdens het rijden ging de helderheid van het scherm plotsklaps naar minimaal. Ik kon toen in het donker nog net de menu’s zien en de helderheid weer op de normale stand zetten. Het automatisch omschakelen naar de nachtstand werkte toen ook niet meer, nu weer wél…..
Bovenstaande kwaal was toen nog niet aan de orde. Maar was dat misschien al een opmaat naar de huidige?
Ik hoop enorm dat iemand een oplossing voor dit lastige probleem heeft.
Gerard Koning.
Wij reizen, als de tijd het maar eventjes toelaat, met onze Hymer B674-SL van de Noordkaap tot aan Marokko.
En je kunt ons volgen op: http://www.koning.jouwweb.nl
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Garmin Camper 760 en POI's



Bericht door Digiwalker »

Dit lijkt alsof de batterij of de voeding defect is. Je beeldschermverlichting werk n.l. slecht en daardoor zie je niks meer.
, De oplossing? : Heb je nog garantie? Dan retour leverancier.
Geen garantie meer? Wacht op je verjaardag en zet het ip je wishlist
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8462
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Garmin Camper 760 en POI's



Bericht door EasyBee »

Als je in de Garmin de scherminstelling zodanig hebt dat het noorden altijd boven is, zullen POI's niet zichtbaar zijn.
Heb je de scherminstelling zodanig staan dat het apparaat zelf de mate van inzoomen mag bepalen of heb je, omdat dat zo lekker overzichtelijk is, het apparaat zo ingesteld dat er uitgezoomd een lekker overzicht van de omgeving te zien is?
Dan gaat het ook fout.
Gebruik je wel POI-loader om POIs op het apparaat te zetten? Hier staat een (helaas engelstalige) verzameling problemen en oplossingen mbt POI en Garmin. http://www.poi-factory.com/garmin/problemsolver
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Gerard K.
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Garmin Camper 760 en POI's



Bericht door Gerard K. »

Het vreemde is dat ik niets aan de instellingen heb veranderd en dat plotseling de eigen POI's er niet meer waren. Wél alle restaurants, tankstations en banken/geldautomaten. Dus alle POI's die met de kaart worden meegeleverd.
Gerard Koning.
Wij reizen, als de tijd het maar eventjes toelaat, met onze Hymer B674-SL van de Noordkaap tot aan Marokko.
En je kunt ons volgen op: http://www.koning.jouwweb.nl
Plaats reactie