Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
gerard1955
Berichten: 529
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 17:08
Locatie: Rijen (gilze-rijen)

Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door gerard1955 »

hoi, ik heb sinds kort een GO 620 van TT. ik heb met succes de ov2 van camperplaatsen erop gekregen. helaas lukt de bijbehorende bmp mij niet. maar,,,, hoe krijg ik nou die poi zichtbaar op mijn kaart als ik aan het rijden ben? in mijn oude 750 live zag ik alles in de buurt (ik kon aangeven welke poi ik wilde zien)
kan dat bij een 620 wifi ook of moet ik iets anders doen.

groet Gerard
Ervaring is als een lamp op je rug; Het verlicht slechts de weg achter je!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door Aloys »

Zichtbaar, dat is dat bitmap-bestandje, bmp. Zonder die bmp héb je ze wel, maar zie je ze niet! :mrgreen:
Zonder dat bmp gaat het dus niet werken...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Harlin
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 18 apr 2005, 23:34
Locatie: Haring City
Contacteer:

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door Harlin »

gerard1955 schreef:heb met succes de ov2 van camperplaatsen erop gekregen. helaas lukt de bijbehorende bmp mij niet. maar,,,, hoe krijg ik nou die poi zichtbaar
Dat probleem had ik ook, en kreeg de bmp ook niet te zien.
Ik ben het het vergeten hoe ik er aan kwam, die bmp heb je niet nodig, wat ik me weet te herinneren is dat het aangevuld wordt in: https://www.tomtom.com/nl_nl/mydrive-connect/
Volgens mij kan je ergens in het menu verschillende emblemen uitzoeken en bijvoegen met wat jij leuk vind staan.
Hoe het precies is gegaan weet ik niet, was wel flink zoeken voor een digibeet als mij.
Had er meer problemen mee in het begin, maar via de bluetooth verbinding met de mobiel blijft hij het prima doen.
Ga je via wifi updaten dan vervallen poi's, doe je het via bovenstaande link dat wordt het "automatisch" hersteld.
Het kan zijn dat deze link beter werkt, maar dat merk je vanzelf wel. https://mydrive.tomtom.com/en_gb/#+view ... 2,18+ver=2
Persoonlijk vind ik het groot nadeel dat het via bluetooth moet, filemelding en actuele info ook niet door.
Het is een mooi ding, werkt snel bij afslagen en rotondes, maar het is wel erg wennen i.v.g. met mijn vorige tt.

Ben er wel achter dat ik niet de enigste ben die hem lastig vind, ik ken mensen die hun oude tt er gewoon naast hebben staan voor als ze het ............
Zelf heb ik de oude gehouden en ligt nu gewoon in de camper.
Heb het meegemaakt met de eerste 2 dat ze na verloop van tijd de geest geven als ze een paar keer flink de zon op de kop hebben gehad.
Eerst stoppen ze er af en toe mee, later beginnen ze steeds meer te "sputteren" en is het zomaar over.
Heb nu gewoon een goede eerste reserve tt met mooiere bmp afbeeldingen in de kast liggen. :)

Hoop dat je er wat aan hebt, Gerard.
Gr Harlin/Harry.

Wie zijn gemak niet zoekt = Lui,
en naait zichzelf een oor aan.

http://spaces.msn.com/members/harlin24harlin/
gerard1955
Berichten: 529
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 17:08
Locatie: Rijen (gilze-rijen)

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door gerard1955 »

beste Aloys en Harry,
dank voor jullie reacties. samen met jullie antwoorden en google ben ik erachter. samengevat....het gaat niet. met de aanschaf van deze nieuwe ben ik dus van de wal in de sloot gekomen t.o.v. mijn oude 750 live
maar wel een groter en sneller scherm.
zal ook wel ff wennen zijn en dan hopen dat het goed komt.
en dattie heel blijft.............
groetjes gerard
Ervaring is als een lamp op je rug; Het verlicht slechts de weg achter je!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door Aloys »

Ik ben zeker geen deskundige op dit gebied, bovendien heb ik een TomTom Start 20,
maar ik vond bij toeval uit hoe je daar poi's op moest installeren.

Zie het 3e bericht in dit topic: viewtopic.php?f=13&t=8459885
Misschien ben je er mee geholpen...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door jmkoole »

Aloys schreef:Ik ben zeker geen deskundige op dit gebied...
maar ik vond bij toeval uit hoe je daar poi's op moest installeren.
Veel nuttige kennis is 'toevallig' opgedaan...
Penicilline bijvoorbeeld.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door albertrietjens »

Gerard je bedoeld waarschijnlijk zichtbaar bij het rijden. Dus tijdens de navigatie. Mijn TomTom one (zeer oud) doet dit ook niet. Deze keuze is waarschijnlijk met het oog op de veiligheid zo genomen. Zelf mis ik deze functionaliteit ook wel eens. Zou wel handig zijn om tijdens het rijden te zien of er POI's in de buurt zijn.

De POI's zijn wel te zien wanneer men de routekaart (detail) bekijkt. Wel vinkje zetten voor weergave van POI's. Dit is echter naar mijn idee nog onveiliger omdat je dan alleen maar akoestische informatie krijgt en met de hand een detail in moet stellen.

Overigens kun je elk BMP bestand met de juiste afmeting gebruiken. De naam moet hetzelfde zijn als die van het ov bestand.

Op de site van de hoekies: http://www.dehoekies.nl/Coordinaten.htm vind jeeen bruikbare bmp

Misschien dat dit je verder helpt.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door bertt »

Ik heb TT daar eens naar gevraagd voor mijn GO 5000. Het kan niet meer om die BMP bestandjes te laden.
Maar je (ik) heb het ook niet meer nodig. Als je nu b.v. het POI bestand van Lidl laad, verschijnen alle Lidl's op je scherm. Ja kan er een aanklikken en heen gaan.

Ik doe eerst mijn doel invoeren, dus waar ik heen ga en dan kijk ik of er een Lidl of CP of wat dan ook op de route ligt. Eigenlijk gemakkelijk.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
gerard1955
Berichten: 529
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 17:08
Locatie: Rijen (gilze-rijen)

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door gerard1955 »

Beste allemaal. Vandaag net tomtom helpdesk gebeld. Ooi zichtbaar maken gaat wel. Eigen bmp toevoegen gaat niet. Bij de laatste versies. Je moet gebruik maken van de tekens die tt aanlevert in het systeem. Bij mij ging het niet omdat de update theoretisch was geladen maar in de praktijk niet. Na uitleg over een systeemreset kwam de update opnieuw te voorschijn maar nu met succes geïnstalleerd. Het werkt dus nu.
Het tijdens de rit zichtbaar zijn van poi is van de allerlaatste update pas mogelijk.eerder kon dit niet met deze systeemversie.
Een hartelijke groet en dank voor de meedenkende reacties.
Groet gerard
Ervaring is als een lamp op je rug; Het verlicht slechts de weg achter je!
de hoekies
Berichten: 6025
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door de hoekies »

Ik heb dat type niet maar wat ik mij afvraag is het volgende:
Als je via je pc in je TT kunt kijken en dan met name in de map op je TT waar de icoontjes van TT zelf staan en kijkt welke extensie en maat die hebben wat gebeurt er dan als je het BMP icoontje dezelfde naam geeft en maat en extensie zie je dan niet je eigen icoontje ??
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
albertrietjens
Berichten: 637
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 13:33
Locatie: Nederweert

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door albertrietjens »

albertrietjens schreef:Overigens kun je elk BMP bestand met de juiste afmeting gebruiken. De naam moet hetzelfde zijn als die van het ov bestand.

Op de site van de hoekies: http://www.dehoekies.nl/Coordinaten.htm vind je een bruikbare bmp
Zoals reeds opgemerkt werkt dit voor de TomTom One. Klinkt alsof de helpdesk aangeeft dat dit niet bij de nieuwe kan. Het beste is dan via de pc in de map met kaarten te kijken of er een koppeling bmp en ov bestand is.

Wanneer alleen hun icoontjes mag gebruiken dan moet je een van hun icoontjes kopieren en daarna hernoemen.
gerard1955
Berichten: 529
Lid geworden op: di 17 jun 2008, 17:08
Locatie: Rijen (gilze-rijen)

Re: Poi zichtbaar in route TomTom GO 620?



Bericht door gerard1955 »

hallo Allemaal,

ik kan op geen enkele manier contact maken (via pc)met TT 620. dus ik kan er niet in kijken.
nogmaals met helpdesk gebeld en deze bevestigd het eerdere verhaal. op de 620 live kun je geen eigen bmp zetten.
ik heb alles geprobeerd, helaas ik kom er niet in...
ik laat het zo maar. heeft er toch nog iemand het ultime idee...dan laat maar horen via pb. anders sluit ik deze case. dank voor jullie reacties!
groet gerard
Ervaring is als een lamp op je rug; Het verlicht slechts de weg achter je!
Plaats reactie