Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door Peter LMC »

Ja, het was te proberen.
Helaas.
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

Bij Garmin zijn ze precies ook niet meer thuis, Geen reactie meer, verleden week moest ik foto's sturen ter vegelijking, daarna moest ik alles updaten, nadien een user reset, maar na mij aangeven dat niet hielp , geen antwoord mail meer terug, wel een mailtje voor een opinie in te vullen, of alles naar wens is je goed goed werd verder geholpen.........

Onder tussen via een Belgisch forum vernomen dat er nog mensen dit probleem hebben en andere dan weer niet met zelfde toestel type,
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door Kroppie »

WIGHER schreef:kleuren maken niet veel uit, ik geef maar weer hoe mij toestel weergeeft en ook het toestel van de andere gebruiker, met toevallig zelfde kleurtjes. en ook zelfde kaart selectie gekozen (garmin kaart) als ik een andere selecteer bv Belgisch is nog erger, geen meldingen school , overwegen bochten enz.....)

Andere gebruiker zijn toestel doet het zonder probleem op alle wegen en de mijne niet.

Wat is dan de oplossing , wegsmijten ?
ik zou hem niet wegsmijten om die snelheid waarschuwing , ik zou hem proberen te ruilen met die het wel doet. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door Kubo »

Koop altijd dat dit soort apparatuur niet via een internet dozen schuiver wordt gekocht .
Bij een speciaal zaak als b.v Waypoint kun je het probleem bij hun neerleggen.
En een andere proberen.
Laatst gewijzigd door Kubo op di 12 sep 2017, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

Kubo schreef:internet dozen schuiver wordt gekocht .
Bij een speciaal zaak als b.v Waypoint
Dag Kubo,

Helaas was het via online besteld, wist ik veel. Heb de les wel ondervonden.

Heb op advies van Monroe hier op forum het probleem ook gepost op Waypoint. Veel bekeken maar geen respons.

Als je naar Waypoint forum hun regeltjes ga lezen is hun forum meer voor hun klanten te helpen, niet klanten mogen ook posten, maar hun klanten worden sneller geholpen. Helaas mijn toestel kom niet van deze.

Mensen met sterretjes (klanten) hebben meestal reactie op hun vragen.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door MonRoe »

Op dit forum hebben we mrGPS, stuur hem eens een pbtje, hij is altijd bereid om mee te denken.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

MonRoe schreef:Op dit forum hebben we mrGPS, stuur hem eens een pbtje, hij is altijd bereid om mee te denken.
Dank, zal dit eens doen.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door Kubo »

Ik zie dat je je vraag in algemeen hebt gesteld op het gps forum.
Je kunt hem beter bij toestellen in de rubriek Garmin Dezl/Camper plaatsen.
Succes.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 5112
Lid geworden op: zo 28 okt 2007, 16:57
Locatie: Heerhugowaard

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door Reny »

Op de foto lijkt er ook een verschil in kaart weergave te zitten?? Waarschijnlijk heb je dat al ingesteld/veranderd maar staan ze allebei op een 3d weergave?
Afbeelding
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

Dag Kubo,

Dank voor de tip , we gaan het opnieuw posten.

Dag Reny,

Ik heb even naar gezien, hij staat op 3D , en zoals je zegt, het lijkt anders te zijn en toch zijn het de zelfde kaart versie's.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door Camperic »

WIGHER schreef:Heb op advies van Monroe hier op forum het probleem ook gepost op Waypoint. Veel bekeken maar geen respons.

Als je naar Waypoint forum hun regeltjes ga lezen is hun forum meer voor hun klanten te helpen, niet klanten mogen ook posten, maar hun klanten worden sneller geholpen. Helaas mijn toestel kom niet van deze.

Mensen met sterretjes (klanten) hebben meestal reactie op hun vragen.
Dat is absoluut niet mijn ervaring op dat forum en inderdaad de juiste plaats om dit probleem aan te kaarten.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door jielus »

Ik heb er eens een nachtje over geslapen en ben tot de volgende conclusie gekomen:

Ergens tijdens een update is deze optie verwijderd. De reden: zodra men binnen de bebouwde kom, grijze wegen, komt is de snelheid automatisch 50 Km/u. Om juridische èn praktische redenen, er worden elke dag nieuwe 30 Km/u zone's ingericht, is deze optie verwijderd. Het is namelijk onmogelijk om al die wijzigen op te sporen en in te voeren. Ik lees al regelmatig klachten dat er nieuw aangelegde wegen na meer dan een jaar nog niet zijn opgenomen in de kaart updates. Stel je eens voor dat je ook nog eens al die 30 Km/u wijzigingen? Dus Garmin gaat er vanuit dat je niet blond bent en ook je eigen (boeren) verstand gebruikt in plaats van een rechtszaak aanspannen omdat de GPS de verkeerde snelheid aangaf.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

Dag jielus,

Uw uitleg hierboven zo kunnen zijn, ik had hier ook al even aan gedacht. Maar ..........

Toch dan verstaan ik niet dat in mij contact met garmin , deze dat niet zouden weten, namelijk het snelheid bord icoon zou altijd zichtbaar blijven op dit type van toestel volgens de medewerker van garmin die ik aan telefoon had.

Als je ergens in hun wettelijke bepalingen ga lezen, staat er wel ergens te lezen waarop neer kom dat zij nooit verantwoordelijk kunnen gesteld worden , gezien ja ieder jaar zoveel bij komt en veranderd en onmogelijk is alles update houden.

Bij opstart van dit toestel maar ook in vorige krijg ik ieder keer een melding over verantwoordelijk te lezen en je gezond verstand. pas als je dit bevestig door op de knop te drukken ga toestel verder. en kan je je voertuig type kiezen , zo is toch althans bij mij.

Wat natuurlijk niet betekent dat wat u schrijft niet juist zo zijn, de vraag is dan hoe kom ik er achter of dit de oorzaak is.

Mijn engels is niet zo best, de developers afdeling zit in de UK die zouden er meer moeten weten ....... Maar ja.

Groetjes
Herwig
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door jielus »

Ik heb in het verleden contact gehad met iemand die bij Garmin werkt. Dat was heel verhelderend.
Uiteindelijk gaat het om consumenten hardware met software. Net zoals op mijn MacBook de afgelopen zeven jaar de opties zijn gekomen en gegaan, niet altijd de slimste oplossing en sommige mis ik nog steeds, wordt ook de GPS af en toe van andere opties voorzien.

Daarom kan ik je nogmaals de eerder gegeven oplossing geven.

Zoek een gelijke GPS die werkt zoals jij gewend bent. Kopieer met een goed programma alle bestanden, ook de verborgen bestanden, naar jouw GPS. Dan zou jouw GPS bij het opstarten ook weer moeten werken zoals je gewend bent.
Nu komt het moeilijkste! Update je GPS nooit meer. Eigenlijk is dat ook geen probleem, de wegen veranderen helemaal niet zo vaak!

Een extra optie is om een kaart van het land dat je bezoekt gratis te downloaden op: http://garmin.openstreetmap.nl.
Zet die kaart op een micro SD kaart en plaats die in je GPS. Ergens staat de optie kaart kiezen. Je hebt dan vaak wel de nieuwste kaart per land.

Succes, we horen wel of het is opgelost.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie