Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

Hallo,

Ik heb een probleem met de Garmin camper 770 LMT - D snelheid icoon weergave,

Bij mij verdwijnt het als ik van hoofdwegen afgaan en komt het terug zodra ik hier weer op komt. Bij iemand die ik ken blijft het altijd staan. Er is geen instelling waar je dus gedeeltelijk het icoon kan uitschakelen of inschakelen. zodra het verdwijnt is ook het waarschuwing systeem voor overschrijding max toestaande snelheid uitgeschakeld.

Korte beschrijving,

snelheid icoon, is het bordje met rode rand links onder in het scherm dat getal vermeld van toe gestaande snelheid op de plaats waar je zich bevind.

De wegen op mijn scherm zijn, Oranje , groen of grijs gekleurd, probleem doet zich voor op de grijze wegen.

Oplossing zou zijn volgens Garmin, update naar laatste versie's firmaware en kaart, als ook een user data reset, maar heeft niet geholpen.

Heeft iemand nog zelfde probleem en is dit eventueel opgelost en hoe ?

Alvast bedank voor te antwoorden
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin camper 770 LMT - D snelheid icoon



Bericht door MonRoe »

Heb je dit in alle landen, ik weet namelijk dat niet alle landen/gebieden wordt ondersteund. Bijv. in Griekenland hadden wij de toegestane snelheid er ook niet bij staan.
Maar in Nederland zou je dit toch wel overal moeten hebben.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT - D snelheid icoon



Bericht door WIGHER »

Ja hoor,

Ik ben er mee in België , Nederland en Luxemburg geweest.

Ik vergelijk het met 2 andere toestellen die het wel altijd het icoon lieten zien. die zelfde waren en de zelfde software versie's bevatten.

1ste toestel was mijn vorig, maar heeft andere problemen gekregen.
2de toestel is van de andere gebruiker.

3de toestel is mijn huidig en heeft dus dat probleem.

IK weet nu niet hoe je hier 2 foto's kan posten voor het verschil in weergave te laten zien die genomen zijn op de zelfde plaats.

Alvast bedank
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Garmin camper 770 LMT - D snelheid icoon



Bericht door Vertrokken4 »

Ik denk dat je snelheid waarschuwing uit hebt staan, dan laat het systeem alleen de max snelheid zien per wegcategorie. De grijze wegen op je kaart in de Garmin zijn de niet geclassificeerde wegen, daar zijn dus ook geen algemene gegevens aan gekoppeld. Op deze wegen zal het systeem ook zeggen "geschiktheid voor camper caravan onbekend". Heb je snelheid waarschuwingen aan staan dan gaat het systeem uit van de langs de weg staande verkeersborden.

Groetjes,

Jeroen
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT - D snelheid icoon



Bericht door WIGHER »

Jervig schreef:Ik denk dat je snelheid waarschuwing uit hebt staan, dan laat het systeem alleen de max snelheid zien per wegcategorie. De grijze wegen op je kaart in de Garmin zijn de niet geclassificeerde wegen, daar zijn dus ook geen algemene gegevens aan gekoppeld. Op deze wegen zal het systeem ook zeggen "geschiktheid voor camper caravan onbekend". Heb je snelheid waarschuwingen aan staan dan gaat het systeem uit van de langs de weg staande verkeersborden.

Groetjes,

Jeroen
Dag Jeroen,

Alvast bedank voor je reactie.

Snelheid waarschuwing staat aan, zijn zo van de eerste dingen die ik heb nagezien, verder is toestel met laatste versie's ge update,

In het eerste toestel dat ik had en ook van een ander persoon die het toestel nog heeft is het max snelheid icoon te zien , ook op de grijze wegen. waarschuwing geluid + rood gekleurde snelheidsmeter weergave bij overtreden van de max snelheid limiet.

In mijn huidig toestel, zoals vermeld verdwijnt nu op de grijze wegen, het betreffend icoon en daarmee ook waarschuwing geluid + rood gekleurde snelheidsmeter weergave . Ik woon op een grijze weg en het viel mij recht op. dit verschil met eerste toestel dat ik had , maar dit had andere problemen helaas, dus is 2 keer pech......

Ik zet hier even 2 foto, van in de zelfde straat die een grijze weg is, eentje van de andere persoon en eentje van mij toestel.
Bieden toestel zijn zelfde type en de software versie's erop zijn ook zelfde.

Gezien in eerste en in het toestel van de andere persoon wel ging en in dit uitvalt is er toch iet mis ......... zie ook de verschillen wat mijn toestel nog niet meer aangeeft dan op zo een weg, straat namen, rechts boven geen vermelding, links boven geen pijltje naar de volgend straat enz.....

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door MonRoe »

Als ik de twee foto's zie dan zijn het niet exact dezelfde type toestellen. In het scherm zie ik meer verschillen dan alleen de snelheid. Het zijn beide Garmin's maar het type is verschillend. En ook elk type heeft zijn eigen instellingen en beperkingen. Ik ken jouw versie niet maar vraag het eens na op het gpsforum. https://forum.gps.nl/index.php
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

Dank voor de reaktie.

gaan het ook even navragen op u voorgestelde forum

Beide toestellen zijn Garmin camper 770 LMT: D en de versie's zijn zelfde zover ik kan zien

Zet ook weer 2 foto hieronder met info uit beiden toestellen, de andere persoon heeft wel 2 zwarte lijntje getrokken op toestel id en mac adress, maar dat doe speel geen rol ......

Afbeelding

Afbeelding
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door jielus »

Geeft de GPS nog wel het geluidssignaal wanneer je te hard rijdt? Bij mij is dat icoontje ook ergens verdwenen. Ik weet niet meer hoe en wat omdat ik er toch niet naar keek. Bij een ander heb ik een lichtgrijze rechthoek gezien met de maximum snelheid er in.
Ik denk dat de fileset met icoontjes (per ongeluk) gewist is door uzelf of een update.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

Dag jielus

In zoverre ik weet kan je niet gedeeltelijk voor bepaalde wegen icoon en geluid uitschakelen, je kan het geluid wel uitschakelen of inschakelen.

Bij mij staat ingeschakeld.

Het icoontje

Zou in zoverre normaal altijd aanwezig moeten zijn zover ik weet, en mij ook is mee gegeven door 2 andere gebruikers.
Op welke gekleurde weg je ook bevind.

Mijn toestel geeft 3 gekleurde wegen weer, Oranje, groen en grijs.

Op oranje en groene wegen is het icoontje daar en krijg je ook waarschuwing geluid en ook je snelheid meter links onder word rood als je te snel ga.

Op grijze weg is icoon weg en krijg je geen waarschuwing geluid en ook je snelheid meter links onder word rood als je te snel ga

In eerste toestel dat ik had en in de toestellen van de andere gebruiker was dit probleem er niet. Altijd icoon altijd beide waarschuwingen.

Het huidig toestel had dit al van in beginne zonder dat ik update had gedaan, viel mij recht op, gezien ik in een grijze straat woon.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door jielus »

Die kleuren zijn toch afhankelijk van welk kaartthema je aan vinkt?

Ik denk dat er maar een oplossing is!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

kleuren maken niet veel uit, ik geef maar weer hoe mij toestel weergeeft en ook het toestel van de andere gebruiker, met toevallig zelfde kleurtjes. en ook zelfde kaart selectie gekozen (garmin kaart) als ik een andere selecteer bv Belgisch is nog erger, geen meldingen school , overwegen bochten enz.....)

Andere gebruiker zijn toestel doet het zonder probleem op alle wegen en de mijne niet.

Wat is dan de oplossing , wegsmijten ?
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door Peter LMC »

Zet beide toestellen eens exact het zelfde.
Dus ook beide op Lieke.

Mij is opgevallen , bij mijn Garmin van een iets ouder type, als je de
de Navigatie stem op een andere zet dat er dan in het navigeren ook het een
en ander veranderd. En ook in het beeld.
Voorbeeld.
Lieke zegt; ga rechts af. Het scherm schrijft , nog 100 meter.
Truus zegt; Ga na `100 meter rechts af de Jansen straat in. Ga NU rechts af.

Probeer dit eens.
WIGHER
Berichten: 17
Lid geworden op: za 09 sep 2017, 21:47

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door WIGHER »

Dag Peter,

Heb het geprobeerd, zelfde gezet als het ander, Natuurlijk ook een hele rit mee gaan rijden op verschillende wegen.

Probleem is er nog altijd,
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Garmin camper 770 LMT: D snelheidsicoon



Bericht door jielus »

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd! Boven aan de pagina onder "nieuwe berichten".
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie