Huawei router

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Huawei router



Bericht door gsm »

Wie is bekend met de Huawei router zoals bv de B315s-22 maar mag ook een ander type zijn ?
Hoe is het bereik met wifi en werkt het goed over de LAN poorten ?
Ik wil die in de camper gaan gebruiken maar ook in ons vakantiehuisje.
Welke sim only of prepaid provider hebben jullie ? Moet ook in het buitenland werken. Ik denk aan Simyo
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Huawei router



Bericht door blizard »

Ik zou een huawei e5186 OP mp scoren
Deze worden uitgegeven door T mobile, voor rond de 100 euro is er wel een te vinden.
Deze draait gewoon op een 12v adapter, en kan dus op een accu draaien.
Perfect ding
Mer een app te bedienen (android), of via browser gemakkelijk te configureren.
Het mooie van deze dingen is, dat er een USB poort op zit, zodat je een printertje, stick of SSD schijf kan koppelen voor je "eigen" dropbox/cloud.
Voor je films, e-boeken, pdf's enz
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Huawei router



Bericht door JoopBrekken »

gsm schreef: Welke sim only of prepaid provider hebben jullie ? Moet ook in het buitenland werken. Ik denk aan Simyo
Hoeveel en hoe snel data wil je in nl en eu?
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Liefst 4G en de hoeveelheid weet ik nog niet maar bij Simyo kan je als het op is gewoon nieuwe bijkopen dacht ik net zoals bel tegoed.
Simkaartje saldo blijft gewoon staan alleen moet je het wel één keer per half jaar gebruiken. Zo heb ik daar een simkaartje van in mijn GPS track&trace kastje en stuur daar soms een berichtje heen zodat die actief blijft
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Huawei router



Bericht door JoopBrekken »

Wij hebben onbeperkt 4g internet in nl en 10gb in eu via Tmobile voor 31€ per maand als je in een groepje van 3 tot 6 klanten zit.
Vast internet thuis opgezegt. Smartphone op hotspot, geen router nodig!
Digitenne op de boot ook. Kijken nu via internet.
Via "vriendenkorting" €25 korting.
Maar misschien wil jij wel minder internet, daarom vroeg ik dat.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Huawei router



Bericht door JoopBrekken »

En toen bleef het stil......
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Haha ja maar ik wil dat niet met wat jij heb. Ik heb thuis gewoon internet en wil de router in de bus inbouwen en daar een prepaid kaartje indoen zodat als ik onderweg ben ik internet heb dus niet het hele jaar maar een maand of 5-6
Maar dit topic ging over de router en die moet ik eerst hebben en daar heb ik één advies over gekregen die ik ga vergelijken met die ik noemde. Volgens mij werken ze allemaal op 12 accu stroom maar ik lees wel dat er bij zijn die niet constant op de accu aangesloten kunnen blijven en dat wil ik wel dus moet ik goed zoeken of in een winkel advies vragen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Huawei router



Bericht door Marius HRL »

De meeste Huawei MiFi's worden geladen via een mini- of micro USB-aansluiting met een 12V of 220 V-adapter.

Goedkope 4G-versie: http://www.ebay.nl/itm/UNLOCKED-Huawei- ... 2127779555?

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Camper staat op stalling en heb ik tijd om alles wat ik nog wil deze winter aan te kopen en dat verloopt voorspoedig. Nu de router en dan nog een standkachel nog.
Maar zoals gezegd nu de router en daar heb ik nog even een vraagje over aan Blizard :
Wat ik wil is wifi in de bus en een vaste internet verbinding via een utp kabel is de E5286 een goede keuze ?
Nu las ik ook dat je gewoon met je mobiel kan bellen via de router waar dan het simkaartje in zit, heb jij daar ervaringen mee ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Waarschijnlijk bedoel je de E5786? Lees dan dit eens https://tweakers.net/productreview/1191 ... outer.html
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Huawei router



Bericht door Marius HRL »

Bellen via het mobiele internet gaat (bij een redelijke verbinding) prima.Ook spotgoedkoop bellen naar en vanuit het buitenland.
Lees hier hoe dat gemakkelijk geregeld kan worden. viewtopic.php?f=15&t=8442008
Als het gaat om een constructie voor gebruik in de camper en 3G is genoeg, kun je ook denken aan een oldschool Edimax 3G-6200 router (werkt op 12Volt) http://www.edimax.com/edimax/merchandis ... /3g-6200n/
of iets als .... http://www.ebay.nl/itm/Huawei-B593-u12- ... 2372867398? Werkt volgens mij ook op 12 Volt (http://www.uplift.ph/SkyWave/Products/P ... pter-12V2A )

Groeten,
Marius HRL
Laatst gewijzigd door Marius HRL op zo 19 nov 2017, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

@testcase, nee maar terug lezend gaat het ook niet over de E5286 maar over de E5186 die Blizard adviseerde, type foutje van mij. :bang:

@Marius, ik begreep uit het topic op tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1746773 dat het mogelijk moet zijn om uit je eigen bundel te kunnen bellen ook al zit je simkaartje in de router maar ik kan het mis hebben. Bellen via VOIP is bellen op je internet bundel, in nood geen probleem maar als het uit mijn belbundel gaat kost het me verder helemaal niets.
Als ik het goed gelezen heb gaat er in de edimax geen simkaartje.
Die b593 van Ebay zou denk ik ook goed zijn voor mij want qua aansluitingen ziet die hetzelfde uit als de E5186, iemand ervaring met deze b593 ?
Ik lees dat die uit Italië komt en dan zal er ook wel Italiaanse software in staan ? Dat is een probleem voor mij.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Wat hier bedoeld wordt is het gebruik van VoLTE. Een soort van VOIP. Je moet alleen een carrier/provider vinden die dat ondersteund. In NL o.a. tele2 kpn vodafone. Heb je op de plek waar je staat/bent echter geen 4G dan werkt VoLTE al niet. Ook werkt deze techniek direct van je telefoon over IP. Maar dus ook met een simkaart in je mifi? Ik weet het niet lijkt me allemaal nog iets te nieuw/geavanceerd om op reis op te vertrouwen.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Huawei router



Bericht door Marius HRL »

Een B593 nog goedkoper:
http://www.ebay.nl/itm/International-Hu ... 2568515707?
Meertalig leverbaar!
Kees gaf al aan dat die truc met je smartphone via een WLAN-verbinding vereist dat je eigen SIMkaart in je smartphone zit.
Overigen kost slim VoIP-bellen ook (bijna) niets.

Die Edimax werkt via een op de uSB-poort aangesloten compatibele Modemstick

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Plaats reactie