Huawei router

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Bedankt voor de uitleg :bow:
De edimax gaat het niet worden maar de B593 zie ik wel zitten en helemaal voor de laatste prijs van €49,95 excl verzendkosten
Laatste vraag over de B593, als ik die besteld moet ik een keuze maken tussen de u12 of de s12, wat is het verschil en welke moet ik kiezen ?
Als ik niets kiest wat zijn dan de gevolgen ?
Ik neem aan dat de standaard FW taal Engels is ?!


Ik zat de voorwaarden even door te lezen :
Nieuw: Overige (zie details): Een nieuw, ongebruikt object zonder enige slijtage.
De oorspronkelijke verpakking kan ontbreken of de oorspronkelijke verpakking is geopend of niet meer verzegeld.
Een nieuw object met een fabrieksfout of andere kleine foutjes.

De laatste regel maakt het wel twijfelachtig of het goed werkt ook al is die nieuw
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Huawei router



Bericht door Marius HRL »

Ik reageer via m’n smartphone; zittend in de trein. Beperkt.....
Die twee types verschillen alleen van elkaar wat betreft de beschikbare frequenties.
Die kanttekeningen bij de nieuwstaat maken duidelijk dat die routers weliswaar nieuw en compleet zijn, maar dat ze uit de doos geweeest zijn en mogelijk zonder die doos of met heschadigde doos geleverd worden. Aanduiding volgens eBay-
Je kunt kiezen uit diverse firmware-varianten, die niet alleen uiteenlopen qua taal, maar ook qua functionaliteit. Kies zorgvuldig!
Succes ermee!

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Maar er staat ook : Een nieuw object met een fabrieksfout of andere kleine foutjes.
Ik heb je een pb gestuurd
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Huawei router



Bericht door travelscout »

En ik maar denken dat ik de enige ben die de voorwaarden napluist.


"ik wil dat niet met wat jij heb. Ik heb thuis gewoon internet"

Ook ik wil dit niet maar dan vooral omdat ik thuis een VPS gebruik (dank test-case!) om onderweg; veilig te kunnen internetten én om nl-tv te kunnen kijken in het buitenland. Echter ook om thuis, bij mijn bestanden, ip-cams, etc.etc. te kunnen.

Dus nee, ik ga je echt niet aan meer T-mobile "vrienden" helpen, Joop.
Paul.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Huawei router



Bericht door Marius HRL »

eBay gebruikt standaard categorieën: http://pages.ebay.nl/help/sell/contextu ... ion_1.html
In dit geval:
Nieuw overige (zie details)
Een nieuw, ongebruikt object zonder enige slijtage. De oorspronkelijke verpakking kan ontbreken of het object zit in de oorspronkelijke verpakking maar is niet verzegeld. Een nieuw object met een fabrieksfout of andere kleine foutjes. Zie de aanbieding van de verkoper voor volledige details en beschrijving van onvolmaaktheden.
Dit betekent dat de verkoper eventuele foutjes c.q. afwijkingen moet melden. In dit geval is er sprake van geopende dozen. Ik neem aan om die routers te kunnen ontdoen van een door Deutsche Telekom aangebracht SIMlock en/of Netlock.

ADVIES: ALTIJD de volledige tekst van de advertentie/aanbieding kopiëren en opslaan (bijv. PDF-print), opdat je bij problemen kunt aantonen wat je mocht verwachten!

Onderaan de advertentie staat over de verschillen tussen de twee types:
HUAWEI B593 u-12: FDD DD800/900/1800/2100/2600MHz (Cat3)
HUAWEI B593 s-12: FDD DD800/900/1800/2100/2600MHz & TDD 2600MHz (Cat4)
Betekenis: https://robertwebbe.tweakblogs.net/blog ... rland.html

Wat betreft Firmware-versie lijkt mij deze versie : English, + other functions like "Data Roaming" & "External Antenna";
de beste, bij gebruik onderweg: or English, + other functions like "Data Roaming" & "External Antenna" (je wilt immers een Nederlandse SIMkaart in het buitenland kunnen benutten!)

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Begrijp ik het goed dat ik dan de s12 moet nemen ? Het is voor mij abakadabra :sick: :-B
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Huawei router



Bericht door Marius HRL »

De s12 bevat ook alle frequenties van de u12 , dus ik zou zelf een S12-versie kiezen....

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Als het goed gaat dan krijg ik de u12 a.s. dinsdag binnen.
Het is de u12 geworden omdat de Data Roaming" & "External Antenna software alleen voor de u12 beschikbaar is.
Nu een vraag over de simkaart, ik kan mijn simkaartje uit mijn telefoon er in doen maar dan kan ik niet meer bellen maar wel mijn internet bundel gebruiken of ik koop een ander prepaid kaartje en koop daar een internet bundel op
Hoe doen jullie het ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Huawei router



Bericht door Marius HRL »

Als je je reguliere SIMkaart in die router doet, kun je op dat nummer geen inkomende gesprekken meer ontvangen. Uitgaand bellen kan dan wel via VoIP
viewtopic.php?f=15&t=8442008
Als je je vaste SIMkaartje niet in die router wilt plaatsen, doe je er bijvoorbeeld een KPN-prepaid-SIMkaartje met de Onbeperkt Online-bundel in of een buitenlandse data-SIMkaart

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Eens met Marius met een paar kanttekeningen. Sim in mifi dan voip bellen alleen wanneer in wifi bereik van die mifi. Feitelijk dus veel te lastig, iedere keer wanneer je de camper verlaat moet de kaart terug in de mobiel en v. v.
Met voip kun je ook teruggebeld worden maar met je extra voip abonnement krijg je dus ook een tweede nummer alleen voor voip. Handig?
Ik heb een 2e sim (KPN)
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Plus dat VOIP bellen van je internet bundel af gaat en dat vind ik zonde
Ik denk ook aan een extra simkaartje en nu heb ik bv een Simyo kaartje in mijn GPS tracker zitten wat goed werkt
Simyo internet werkt dat goed in het buitenland ?
Ik weet niet wat KPN kost als prepaid internet maar Simyo zit op het zelfde netwerk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Doet de GPStracker het goed in het buitenland? Gaat beide om verbinding met de mast van de provider dus geen verschil hier. (KPN is weliswaar traag, ruim voldoende voor mail en whatsappen, maar ongelimiteerd. €7 per maand en geen abbo maar stopt echt na die maand totdat je weer €7 betaald voor de volgende.)
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

In Zweden heb ik geen problemen gehad maar ik weet niet hoe dat in het zuiden is.
Simyo kost voor 1GB voor €10 per maand en wat ik zie ook bij KPN
KPN onbeperkt voor €7,50 is inderdaad langzaam, 128kb/sec
Bij Simyo is dat volgens mij 4G
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

4G, vaak beperkt tot max. zo'n 250Mb/s en vaak nog minder, is een max. transfer rate. Hoe verder je van de mast staat des te lager de effectieve "snelheid", ook hoe druk de mast is heeft invloed, etc. etc. In het zuiden is op rustige plekken vaak geen 4G beschikbaar. Wat ik wil zeggen is, reken je niet rijk. Een GPStracker heeft bijv. aan 128kb/s ruim voldoende. (Met KPN 128kb/s had ik in één nacht ook de hele kaart van Italië voor Here WeGo binnengehaald. :thumbup: )
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie