Huawei router

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Toch bedankt voor je hulp en adviezen :bow:
Ik ga morgen even naar de winkel waar ik het kaartje gekocht heb en kijken wat hij zegt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Huawei router



Bericht door Karelkaywa »

Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Dat zijn toch de zelfde als uit de link die ik plaatste ?
data.lycamobile.nl
lmnl
plus
APN type default staat er bij mij niet in de lijst maar ik heb auto en PAP geprobeerd

Ik ga vanavond nog even LTE setup proberen dus met alles blank zoals ik lees onder LTE setup (optional)
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Huawei router



Bericht door Marius HRL »

Het benutten van Auto-APN leidt vaak tot ongewenste uitkomsten. Onder andere bij Vodafone en MedionMobile (Aldi Talk DE). Check met Auto-APN altijd welke APN er geselecteerd wordt!

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Ik heb het vinkje bij auto geplaatst maar ik heb ook zonder vinkje bij auto dus met Lyca geprobeerd maat ook dat werkt niet
Met en zonder vinkje met drei.at in de regel werkt het wel met mijn Simpel kaartje er in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Ik heb internet :-B maar vreemde is dat ik bij roaming een vinkje moest plaatsen, bij mijn Simpel kaartje niet.
Alleen als ik een website open dan krijg ik het beveilingscertificaat in beeld, bij alle websites dus ook bij Google

Net een speedtest gedaan :
Bijlagen
IMG_2817.PNG
IMG_2817.PNG (262.42 KiB) 1317 keer bekeken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Da's raar, dus dat lyca kaartje denkt dat je in het buitenland zit of hij selecteert een APN buiten NL? Dat beveilingsgedoe heeft normaal met je browser te maken denk ik en niet met je mifi. Dit treedt niet op met het simpel kaartje en dezelfde browser?
Kun je evt. een screenprint posten?
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Huawei router



Bericht door Marius HRL »

Het is nóg complexer....
LycaMobile is een MVNO, een telecomprovider zonder eigen netwerk, die bandbreedte inkoopt bij (een van de) telecomproviders met een eigen netwerk. In Nederland bij Vodafone. Vodafone stelt in welke de Vodafone-netwerken (2G/3G/4G) toegankelijk toegankelijk zijn en met welke (maximale) snelheden.
Elke telecomprovider gaat roamingovereenkomsten aan met een of meer telecomproviders in andere landen. Daarbij wordt niet alleen afgesproken dat gastgebruikers dat buitenlandse telecomnetwerk mogen gebruiken, maar ook met welke condities. Dat gaat verder dan de vraag welk netwerk (2G/3G/4G) de gastgebruiker mag gebruiken. De roamingpartner kan (op basis van identificatie van de aangemelde/toegelaten buitenlandse SIMkaart) de voor die SIMkaart beschikbare snelheid beperken. Dat gebeurt bijvoorbeeld met de prepaid-(data)SIMkaarten van KPN NL. Die krijgen in diverse landen toegang tot een 3G-netwerk, maar met EDGE-2G-snelheid.
Nadat de roamingtoeslagen binnen de EU werden afgeschaft werden in diverse regio's de voor buitenlandse gebruikers benutbare snelheden verlaagd; met o.a. het argument dat het lokale netwerk anders overbelast zou worden door al die toeristen....

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Even wat testen gedaan.
Lyca in mijn Iphone geen enkel probleem

Lyca in Huawei :
zonder roaming en zonder auto APN geen connectie met internet - dan staat drei.at in de apn regel
zonder roaming en met auto apn geen connectie met internet . apn regel is dan leeg
met roaming en zonder auto apn wel internet - dan staat drei.at in de apn regel
met roaming en met auto apn wel internet - apn regel is dan leeg

Simple in Huawei :
zonder roaming en zonder auto APN geen connectie met internet - dan staat drei.at in de apn regel
zonder roaming en met auto apn wel connectie met internet . apn regel is dan leeg
met roaming en zonder auto apn geen internet - dan staat drei.at in de apn regel
met roaming en met auto apn wel internet - apn regel is dan leeg

Samengevat blijkt dat ik voor het Simpel kaartje auto APN moet aanvinken en voor het Lyca kaartje moet ik roaming aanvinken
Wil ik beiden kaartjes laten werken dan moet ik eigenlijk auto APN en roaming aangevinkt laten staan maar gaat dat meer kosten ?
In buitenland moet je altijd roaming aan hebben heb ik begrepen maar in Nederland zou dat niet nodig moeten zijn.

Ik vermoed dat de APN profile waar drei.at in staat dit veroorzaakt maar ik kan geen werkende Lyca profile vinden.
Aangezien Lyca op het KPN netwerk werkt en ik straks misschien een KPN kaartje wil nemen vraag ik me af of ik dan ook roaming aan moet hebben ?
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Huawei router



Bericht door TestCase »

Dat roaming aanhebben is het probleem niet, zodra je de landsgrens overgaat moet die toch op roaming en roaming binnen NL kost niets extra.

Kan het zijn dat je een tweedehands/teruggestuurde mifi hebt waar iemand al een APN in geklopt heeft? Je zou die drei.at gewoon kunnen verwijderen maar dat lost het "probleem" niet op denk ik.

KPN kaartje is straks ook echt het probleem niet. Het werkt nu toch ook?

@Marius
Wil je zeggen dat bij alle providers zonder eigen netwerk roaming aan moet staan? Lijkt me toch niet. Zonee wat wil je dan wel duidelijk maken, ik begrijp de relevantie voor dit draadje hier niet.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Ok bedankt voor je uitleg, dan laat ik het vinkje staan bij roaming en APN
Ik heb de huawei gekocht op Ebay in Duitsland en er stond bij dat het een was van T-mobile
Drei.at stond er al in en kan ik niet verwijderen of wijzigen dus zal die er wel ingebakken zijn.
Geruststellend dat een KPN kaartje ook geen probleem zal geven en dan zal dat ook zo zijn met andere kaartjes.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Huawei router



Bericht door gsm »

Afgelopen dagen de router uitgeprobeerd met een Lyca kaartje er in en werkt goed. Als het data op is of de maand over is dan ga ik het straks met een KPN kaartje verder proberen.
Bedankt allemaal.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Huawei router



Bericht door Kees_S »

Marius HRL schreef:De meeste Huawei MiFi's worden geladen via een mini- of micro USB-aansluiting met een 12V of 220 V-adapter.

Goedkope 4G-versie: http://www.ebay.nl/itm/UNLOCKED-Huawei- ... 2127779555?

Groeten,
Marius HRL
Die kun je in NL gewoon kopen in de T-Mobile winkels, kosten ongeveer 53,- euro. En je hoeft geen klant van hen te zijn of te worden.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 21 feb 2011, 11:07
Locatie: Friesland

Re: Huawei router



Bericht door jmkoole »

Wij gebruiken ook een Huawei mifi-router in de camper. Met een externe antenne voor optimale ontvangst. Op campings met gratis WiFi gebruik ik 'm als extender en zonder als ontvanger van 3g of 4g signaal. Lekker je eigen netwerkje in de camper voor twee telefoons, de Chromecast en een iPad.
Mijn vrouw en ik hebben beide een KPN compleet abonnement. Ik met 25 GB, mijn EGA met 2gb data. Apart data abonnement met 500 MB data voor de router kost me 5 euro per maand. Voordeel is dat ik van mijn 25 GB data kan 'weggeven' aan mijn vrouw haar nummer en aan het datakaartje van de router. Zo werkt het heel comfortabel. Mijn telefoon als hotspot gebruiken hoeft niet meer. Dat maakt bellen en de telefoon meenemen wat beter mogelijk...
Ik heb de router en de antenne niet ingebouwd, maar los in een kastje staan. Zo neem ik het spul soms mee naar een vakantiehuisje, als we met vrienden op stap zijn. Vaak heb je wifi voor maar één of twee apparaten. Daar heb je met de router dan geen last van. En ook weer je eigen netwerkje voor de chromecast.
Groeten,
Hans

Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Plaats reactie