TomTom 730 vervangen

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 233
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 15:42
Locatie: Pijnacker

TomTom 730 vervangen



Bericht door Laurens »

Mijn TT go 730 geeft na 10 jaar steeds meer kuren. De accu heb ik al vervangen maar steeds vaker start hij niet of moeilijk op of sluit niet af en dan loopt de accu leeg.
Ik denk er over om een nieuwe TT aan te schaffen maar die moet wel tenminste voldoen aan de volgende criteria:
- Importeren van Poi's moet mogelijk zijn, bijv campercontact
- ik moet routes kunnen plannen met meerdere tussenpunten. (Ik plan nu routes in Tyre en zet deze over op de TT. )
- Goede rijbaan aanduiding bij afslagen e.d.
- navigeren naar coordinaten

De volgende items zijn wensen:
- verkeersinfo in binnen en buitenland
- flitspaalsingnalering
- Rekening houden met afmetingen van de camper zou mooi zijn maar is beslist niet noodzakelijk

Ik denk nu aan de TT go 5200.

Graag juliie advies.
Wacht met genieten niet tot morgen. Geniet ook vandaag!

We rijden met een Adria Compact SL
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: TomTom 730 vervangen



Bericht door blizard »

als je aan de GO gewend bent, en je bent tevreden ober de schermgrootte, zou ik een 950 op MP scoren.
Heb je voor zo'n 100 euro
Gebruikersavatar
Laurens
Berichten: 233
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 15:42
Locatie: Pijnacker

Re: TomTom 730 vervangen



Bericht door Laurens »

Dat gaat het zeker niet worden, ik heb niet zo'n geluk met gebruikte elektronica
Wacht met genieten niet tot morgen. Geniet ook vandaag!

We rijden met een Adria Compact SL
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80417
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: TomTom 730 vervangen



Bericht door Dafluc »

Na een One XL die het heeft begeven ook gekozen voor de 5200.
Het kaarten erop zetten ging even moeilijk. Dat bleek ook aan het toestel te liggen.
Even mailen en ik werd prima geholpen. Opgestuurd en een nieuwe gekregen.
Daarna ging het allemaal prima. Tot nu toe eigenlijk slechts 1 probleempje: het updaten via de wifi gaat fout omdat het te lang duurt. Dan gaat hij in de slaapstand en dan werkt hij niet meer. Omdat eerst het oude bestand is verwijderd, maar het nieuwe niet is opgehaald. Hij geeft dan aan dat je eerst een kaart moet uploaden.
Om dat te voorkomen hang ik hem nu aan mijn pc en dan gaat het wel goed. Verder werkt hij prima, lekker duidelijk en snel. Ik heb er geen spijt van en ga er vol vertrouwen mee op pad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pol-S
Berichten: 252
Lid geworden op: di 28 dec 2010, 12:47
Locatie: Oenkerk

Re: TomTom 730 vervangen



Bericht door Pol-S »

ik heb eeb TT trucker en heb daar de afm van onze camper ingevoerd
Ben er redelijk tevreden over
Eigen poi kunnen makkelijk worden aangebracht
Kifetime kaarten en verkeersinfo binnen en buitenland werkt voortreffelijk
Arie55
Berichten: 5681
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: TomTom 730 vervangen



Bericht door Arie55 »

ik heb een GO 610 waar ik zelf gemaakte routes in geplaatst heb/had. Die routes zal je wel moeten controleren op wat de pc route planner er van maakt en hoe TT daarover denkt. Heeft voornamelijk te maken met de instellingen van zowel TT als pc programma. Dus flink wat via punten plaatsen. Het overzetten van computer naar TT gaat alleen via een internet site! En 1 tegelijkertijd. Je bent effe bezig als je er een aantal hebt.

+De rijbaan aanduiding is prima, hoewel ik toch wel eens te vroeg afgeslagen ben. Soms valt het me op dat de aanduidig wat laat was. Het stopwoordje van de TT is: keer om... (geintje)
+navigeren naar coordinaten gaat probleemloos, intikken en gaan. Je moet wel effe weten waar dat 'verstopt' zit.

?-importeren van poi's heb ik niet gedaan, daar het icoontje van de poi het mij niet lukt erbij te plaatsen. Als ik een camperplek zoek, gebruik ik de app op de telefoon en klop dan de coordinaten over.
?verkeersinfo is wel een simkaartje nodig. Mijn versie zou dat moeten kunnen via de telefoon. Nooit geprobeert. Van mijn vorige apparaat weet ik dat de info soms nergens op slaat; wat heb ik aan info die 160 km ver plaats vind en aangekomen aan de ander kant van de weg is?

flitspaal signalering heb ik steevast uitgezet, omdat je daar een flinke boete voor kan krijgen in het buitenland. Hoe ze dat nagaan is mij onduidelijk. Wel vind ik het prettig dat ALS je te hard rijdt, het snelheidsbordje rood wordt en er signaal klinkt. Dus flitspaal signalering heb je m.i. niet nodig.
Vermijden tolwegen werkt prima.

Dat een apparaat rekening houdt met de afmetingen is niet zo zinvol, daar niet alle hoogte en breedte beperkingen doorgegeven/vermeldt zijn. Dus goed zelf de boel in de gaten houden.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie