TomTom Live Services

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

TomTom Live Services



Bericht door Hoofdnoorman »

De Live services van mijn TomTom zijn verlopen.
Volgens mij, maar ik kan het mis hebben, is het dan ook gedaan met het weerbericht en de Google search.

Dus heb ik de sim uit de TomTom gehaald en daar een even mijn Vodafone Red Duosim-kaartje ingestopt. En ja hoor, keurig verbonden met het netwerk en weerbericht als ook Google search. De rest doet het echter niet.
Nog even een kaartje van Simyo geprobeerd maar die maakte geen contact met een netwerk.
Toen de Vodafone Multisim (waar ik er twee van heb voor de Mifi en mijn tablet) er maar eens ingestopt. Ook keurig verbinding met het netwerk echter totaal geenservices.

Stop ik het originele simkaartje van TomTom weer in het slot. En nu doet het weerbericht het prima. Ook Google search doet het, slechts de eventuele informatie van een gezocht item, doet het niet.


Nu kan ik mij erg vergissen dus nu even de vraag aan een bezitter van een 940 of 950.

"Doet bij jou de Google search en het weerbericht nog, nadat de licentie is verlopen?"
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Uitgeschreven

Re: TomTom Live Services



Bericht door Uitgeschreven »

Ik heb de 950 en weer en google doet het niet meer.Hen een paar keer vernieuwd,maar ik vind nu alles op de smartfoon met mobile internet.Daarbij Sygic geïnstalleerd. Ik vond TT 950 GO fantastisch tot ik mobiel internet had.
Is nochtans maar 45 euro per jaar,niet duur. Heb er nooit aan gedacht om die simkaart eruit te halen. Van welke provider is die trouwens?
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom Live Services



Bericht door Hoofdnoorman »

Dus heb ik de sim uit de TomTom gehaald en daar een even mijn Vodafone Red Duosim-kaartje ingestopt.
Waarschijnlijk als hij met een Vodafone belkaart contact heeft gehad, kan de oude sim er weer in en doen die zaken het zonder te betalen.

Volgende week zal ik ditzelfde proberen bij mijn reserve 950. Die ligt echter in de camper.

De sims in de TomTom zijn van Vodafone.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: TomTom Live Services



Bericht door Marius HRL »

Voor zover ik weet, wordt de SIMkaart geblokkeerd, zodra het abonnement op Live Services verlopen is. Je kunt dan ook de status van je account niet meer opvragen. Ik krijg dan de verwijzing naar een technische storing...


Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom Live Services



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou Marius, ik ben nu de accu aan het laden en zal zo even screenshots plaatsen.

De sim is weer actief nadat ik dus mijn Red Super Sim had geplaatst en verbinding heb gehad. Nu zit er dus weer de originele sim in en die werkt dus in ieder geval voor Google search en het weer.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom Live Services



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb gisteren getracht mijn reserve 940 op dezelfde manier te heractiveren hier in Duitsland.
Dat is niet gelukt. Hij maakt wel verbinding met het netwerk maar kan zich niet verbinden met de TomTom server.
In mijn eigen 940 werkt hier in Duitsland wel de Search en het weer. Met dus de verlopen Vodafone kaart er in.
Het verschil kan liggen in,
Het in Duitsland zijn.
De reserve TomTom is niet op mijn naam geregistreerd.
Het omzettenmet een werkende Vodafone kaart werkt alleen in Nederland.

Over een paar weken weet ik meer.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: TomTom Live Services



Bericht door Marius HRL »

Beste Rudy,

Complimenten voor jouw ingenieuze speurwerk en experimenten. Leuk dat je die met ons deelt! Ik kan niet mee-testen, want zowel op onze Go 750 als de Go 1005 loopt een Live-services-abonnement,

De door mij aangeduide blokkering is selectief en betreft in elk geval de Live Traffic- en Flitser-service. De in de TT geplaatste SIMkaart moet ook na afloop van het Live-service-abonnement internetverbinding met de TT-servers toestaan, omdat anders die Live-service niet opnieuw kan worden geactiveerd.
Jouw reserve-TT maakt ook verbinding met die TT-server, om te checken of er een geactiveerd Live-abonnement is.
TT blokkeert in jouw navigatieapparaat alle webadressen behalve die van hun Live-services, Yahoo Search en Weather. Alleen als er een actief abonnement op de Traffic- en Flitser-services is, zie je die.
Kennelijk is de toegang tot Search en Weather op jouw eigen 940 niet geblokkeerd. Heb je de SIMkaart uit die 940 ook in die reserve-940 getest (en omgekeerd)?

Hartelijke groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom Live Services



Bericht door Hoofdnoorman »

Helaas Marius,
Het is niet zoals je zegt, althans niet bij mij.
Mijn reserve TT maakt geen contact meer met het GSM net. Dat deed mijn eigen ook niet meer nadat mijn abo een tijdje verlopen was. Juist daarom kwam ik op het idee om een geldige simkaart in de TT te gaan doen.
Waarschijnlijk blijft de simkaart nog een tijdje actief nadat het abonnement verlopen is. Ik kreeg vroeger namelijk de melding dat live services verlopen waren en kon die via de TT, meen ik, verlengen.
Maar de simkaarten in beide TT's van mij waren uitgeschakeld.

Over twee weken ben ik een paar dagen thuis en zal dan de reserve TT aan het net gooien. Hier in Duitsland maakt hij dus wel verbinding met het GSM net (Met dus mijn eigen geldige Vodafone sim er in) maar niet met de originele ingebouwde simkaart. Daarmee krijg ik geen verbinding met het GSM netwerk.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: TomTom Live Services



Bericht door Marius HRL »

Beste Rudy,

Sorry dat ik niet duidelijker was. Ik stelde voor om de re-activeerde TT-SIM uit je eigen 940 te plaatsen in die reserve-940 en omgekeerd en te kijken of dat gaat werken. Even een kwartiertje wachten en plaatsen op een plaats met voldoende Vodafone-signaal...
Dan ontdek je of de de blokkering in de SIM of in de 940 zit; toch?

Groetjes,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom Live Services



Bericht door Hoofdnoorman »

Ja Marius, dat heb ik dus nog niet geprobeerd.
Sterker nog, ik heb een kopie van mijn eigen TT van voor die tijd op mijn computer staan. Misschien kan ik zelfs zien welk file is veranderd.

Ik ga even wachten op de, voorspelde, regenbuien en zal dan eens even de schroevendraaier ter hand nemen. Mijn hele mooie puntige pincet ligt thuis.

Ik laat het weten. :thumbup:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom Live Services



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou, het is een deceptie geworden.

De sinkaart uit mijn gebruiksTT gehaald. en in de reserveTT gestopt. Gereset maar, evenals de gewone Vodafone belkaart, geen verbinding met het gsm net.
Daarna dus de simkaart weer teruggeplaatst in mijn gebruiksTT. Gereset maar nu werkt de gebruiksTT ook niet meer. Het zal toch waarschijnlijk alleen in Nederland lukken. Ik zal over twee weken gaan zien.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: TomTom Live Services



Bericht door Marius HRL »

Beste Rudy,

Jammer dat je experiment tot dit teleurstellende resultaat geleid heeft!
Had je de verbindingsgegevens ook uitgelezen?

Hartelijke groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: TomTom Live Services



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik kom er later op terug, ben niet helemaal helder. :cheers:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie