Nieuwe navigatie of app?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door DynaDetty »

@fam.postma, Ja dat kan Sygic inderdaad, je moet ze wel importeren op het tablet, de manier waarop dat moet hajgt af van het besturingssysteem dat het tablet gebruikt.


Den poat op het gas en wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
eribajantje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 27 jul 2016, 18:55

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door eribajantje »

Ik heb nu de 16gb lenovo tablet in combinatie met de tom tom app ik vind deze toch simpeler als sygic en die 20 euro per jaar heb ik er wel voor over, later in het jaar gaan we naar spanje/portugal en laat ik m'n bevindingen wel horen, vooralsnog de belangrijkste adressen voor camperplaatsen, campings etc bij favorieten gezet en dit ging allemaal zonder problemen ook het kiezen van alternatieve route's was geen probleem.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Bob Diesel »

Gooede keuze gemaakt :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Lowalcohol
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 23:09
Locatie: Oosterhout

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Lowalcohol »

Ik gebruikte tot nu toe google maps, maar heb me deze zomer vastgereden in de milieuzones en heb uit pure frustratie onderweg een garmin 770 camper gekocht.

Er is een app bij om je smartphone eraan te linken, maar je kan vanuit de campercontact app geen adres sturen naar de nav.

Verder is de cpu te zwak om het kaartmateriaal weer te geven. Als je anders rijdt dan de actieve route valt de kaart soms weg tijdens het herberekenen. Daarnaast neemt hij (onterecht) een aantal wegen niet in de campermodus, ondanks de verkleinde instellingen van de camper op de nav.

Kaarten in Italie bleken vaak onjuist (voorgeinstalleerde 2017 kaarten) een weg die gesloten was (wegwerkzaamheden), was niet gesloten op de nav. Ik heb dit niet vergeleken met google.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door jielus »

Zonder enige twijfel wanneer mijn huidige Garmin vandaag de geest geeft!

https://www.redable.nl/electronica-mobi ... 0-eu-lmt-d

Afschrijven over drie jaar en dat is dan slechts € 0,30 p/d!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door blizard »

Vraagje: is er een nav die rekening houdt met de milieuzones?
Die nav op Amazon is wel heeel interessant..
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10102
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Peter LMC »

Ja. Een Garmin.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door MonRoe »

onze garmin smart drive houdt rekening met milieu zones mits ze bekend zijn bij de kaarten makers. een milieu zone die morgen ineens komt zal er volgende week niet gelijk instaan.

verder ken ik geen navigatie die rekening houdt met omleidingen vanwege wegwerkzaamheden. het blijft dus altijd zelf opletten en nadenken.


Verzonden vanaf een mobiel apparaat, kan dus een kort antwoord zijn met eventueel typefouten.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Richie »

Sygic doet dat wel.
Ik zie wegwerkzaamheden (geel gemarkeerd) en tijdelijke afsluitingen (rood gemarkeerd met een rood kruis daar weer overheen).
Geeft dan ook alternatieve route aan, waarvoor je wel of niet kunt kiezen.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 1690
Lid geworden op: zo 06 mei 2007, 22:27
Locatie: Roemenie
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Gerard Exis »

Wat ik een nadeel van Sygic vind is dat deze de route niet direct herberekend, zodra ik van de route afwijk blijft Sygic het advies om "omkeren na ... meter" geven al ben je al bijna op plaats van bestemming. :shock:

Als ik de app afsluit en opnieuw opstart pakt ie wel de juiste route, iedere keer opnieuw opstarten als ik van de route afwijk vind ik een beetje omslachtig, maar wellicht heb ik iets verkeerd gedaan ?

Ben op dit moment Igo aan het uitproberen, werkt perfect echter kaart materiaal niet echt recent.

P.s. gebruik een Ipad 4 mini.
Groeten Gerard.

Mercedes 1017 4x4 en Ducato camperbus.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door MonRoe »

je kan wel meldingen krijgen maar dan moet je aangesloten zijn op internet. Het systeem zelf, dus het kaartmateriaal en de navigatie kan zonder tussenkomst van iets geen (tijdelijke) wegwerkzaamheden/omleidingen zien. Ik noem maar een voorbeeld, er is braderie/kermis in een dorp en het centrum is voor al het verkeer afgesloten, dit zal je niet zien op een navigatie systeem.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Richie »

In dat geval zou je even verbinding moeten maken op het moment van routeberekening, en verder weer de verbinding uitschakelen.
Ik rij altijd mét verbinding omdat er een simkaart in mijn tablet zit. Qua kosten heb ik daar nooit op gelet, maar zal niet erg spannend zijn denk ik.
Richie
Berichten: 816
Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:31
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door Richie »

Gerard Exis schreef:Wat ik een nadeel van Sygic vind is dat deze de route niet direct herberekend, zodra ik van de route afwijk blijft Sygic het advies om "omkeren na ... meter" geven al ben je al bijna op plaats van bestemming. :shock:

Klopt wel wat je zegt; nu jij dit aangeeft besef ik dat dit inderdaad zo is.

Als ik de app afsluit en opnieuw opstart pakt ie wel de juiste route, iedere keer opnieuw opstarten als ik van de route afwijk vind ik een beetje omslachtig, maar wellicht heb ik iets verkeerd gedaan ?
Weet ik ook (nog) niet, ik gebruik Sygic alleen op de lange afstanden en heb daardoor eigenlijk te weinig ervaring met dit systeem. ik zal me er eens verder in gaan verdiepen

Ben op dit moment Igo aan het uitproberen, werkt perfect echter kaart materiaal niet echt recent.

P.s. gebruik een Ipad 4 mini.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Nieuwe navigatie of app?



Bericht door javanes »

Gerard Exis schreef: Ben op dit moment Igo aan het uitproberen, werkt perfect echter kaart materiaal niet echt recent.
Kaartmateriaal voor de IGO
kaarten TomTom (oud Teleatlas) 2016/Q1
kaarten HERE (oud Navtecq) 2017/Q2
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Plaats reactie