spam mailtjes

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8657
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: spam mailtjes



Bericht door seth_space »

Terecht vrtaag en je kunt op internet niet wantrouwend genoeg zijn.
De site zelf zegt daar het volgende over.
How do I know the site isn't just harvesting searched email addresses?
You don't, but it's not. The site is simply intended to be a free service for people to assess risk in relation to their account being caught up in a breach. As with any website, if you're concerned about the intent or security, don't use it.
Troy Hunt is een erkende en gewaardeerde onderzoeker met een goede naam.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: spam mailtjes



Bericht door Toon »

Jadatis schreef:
EasyBee schreef:Het aller maar dan ook echt allerlaatste wat je op die e-mails moet doen is reageren.
Dus vooral ook niet om je af te melden. Dan bewijs je dat je bestaat.

Laat ik het vooral simpel en begrijpelijk houden.
Wat ze doen is dat ze overal en nergens e-mailadressen verzamelen en gebruiken/uitwisselen/verkopen.
Maar ze hebben ook software programma's de zomaar e-mailadressen verzinnen (maken) en aanschrijven.

Een goede internet provider zal op zijn e-mail systeem goede spamfilters en andere voorzieningen hebben, zodat zijn klanten niet lastig gevallen worden met al die spam. Meestal heeft een internet provider bij elke klant in de mailbox een aparte spambox waar alle reclame en andere shit gelijk in wordt gedumpt. Je kunt daar zelf dan in kijken of er niet per ongeluk iets in de verkeerde mailbox is beland.

De afgelopen jaren zijn door verschillen inbraken (hacks) bij verschillende instanties heel veel e-mailadressen op straat komen te liggen. Als je wilt weten of jouw e-mailadres bekend is bij internettuig kun je daarvoor naar de website "Have I Been Pwned?". https://haveibeenpwned.com/
Daar kun je zelfs zien via welke inbraak jouw e-mailadres op straat is komen te liggen.
Zo is 1 van mijn e-mailadressen op straat komen te liggen door de inbraak bij LinkedIn.com
Heb het gelijk geprobeert, en geen van mijn E-mail adressen bleek bekend te zijn.
Heb er achteraf al weer spijt van, want wie garrandeert dat ze op deze site niet de adressen verzamelen, en doorverkopen? :bang:
dan zouden ze toch bij de beheerder van het forum of nog dieper erin moeten kunnen zoeken naar mailadressen
ik heb gekeken of ik jou mail adres kon zien in jou profiel maar dat was niet zo
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie