De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door Bob Diesel »

die ligt altijd bij je zelf :idea:
in het verleden behaalde resultaten, enz enz
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door beatrix18 »

+1 @ seth_space :wink:
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
KeesvandePol
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 13 apr 2009, 22:46

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door KeesvandePol »

+ 1 Hugo :thumbup:
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door WimZ »

Dus als iemand tegen je zegt dat hij een mooie goedkope wasmachine heeft gezien dan moet hij eest al de specificaties onderzoeken en die eerst melden...
Er is een groot verschil tussen een goedkope wasmachine en een heeeeel goedkope.
Als men een wasmachine normaal voor 300 tot 400 euro koopt staat men raar te kijken als jij er eentje noemt die voor 35 euro nieuw te bestellen is. Dan komen er twijfels.
En dat is ook de prijsvergelijking die er nu met zo'n kaartje is.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door Bob Diesel »

Feit is
dat een PC die vorig jaar nog 1000€ koste
nu voor 399€ te koop is
TomTom ooit 500€ koste en er nu gratis navi op een smart phone van 4 tientje,s kan
ik een perfect werkende 10.1 inch tablet heb voor 109€ welke nu oonder de 100€ is :bang:
maar met betere specs als dat ik hier voor 300+ € kan kopen

ik v/h feit dat er al zulke grote GB cards waren,niet wist
en er in deze digitale wereld sprongen worden gemaakt
welke navenant voor prijs dalingen van de zelfde grote veroorzaken

Dus er komt er 1 spotgoedkoop. wat ooit schreeuwend duur was.
dus waarom deze van Hugo niet :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door seth_space »

Er zijn diverse vergelijkende websites die prijzen netjes bij elkaar zetten. Kun je selecteren op de goedkoopste. Deze bijv:
https://tweakers.net/categorie/48/geheugenkaarten/

Stel dat je in het buitenland een kaartje vind dat de helft goedkoper is. Erg voordelig en mogleijk realistisch. Als je echter kijkt naar het prijsvershcil dan snap je dat het niet meer normaal is.
ER is dus heel gerede twijfel over de kwaliteit van dat kaartje. Als het to mooi is om waar te zijn...enz..
Die twijfel kan alleen worden weggenomen door de bezitter van zo'n kaartje. Die wil wel tippen maar niet de moeite nemen om te voorkomen dat mensne geld weggooien. Erger nog is trouwens het potentieel dataverlies dat je daardoor op kunt lopen. Daar weegt dat kleine bedrag niet tegen op.
Dus zoals Wim ook al aangeeft een vergelijking met een voordelige wasmachine is erg krom.
Het is meer een gloednieuwe fiets voor 50 euro.. dan horen er ook alarmbellen af te gaan.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door Kroppie »

LMC591A28JTD schreef:Ik wil Hugo niet afvallen maar anderen waarschuwen op dit forum. Op een forum help je elkaar, weet je?

Kijk eens naar deze aanbieding:

http://www.ebay.com/itm/32GB-64GB-128GB ... DYziAZSkcg

Hier onder zie je de negatieve feedback van deze verkoper. De schermafdruk is van zojuist, dus van vandaag.

Allemaal kopers opgelicht door deze verkoper die voor de prijs die Hugo noemt, zo'n SD kaart gekocht hebben.

Voordat die mensen erachter zijn en voordat eBay in actie gekomen is, is de oplichter gevlogen en wordt hij daarna van eBay verwijderd. En begint hij onder een andere naam dezelfde handel.

Wie geen Visa creditcard of Paypal heeft, kan naar zijn geld fluiten en bij Paypal moet je heel veel kosten maken om een expertiserapport te kunnen inleveren zodat Paypal je je geld terugbetaalt.

Laat Hugo zelf maar vertellen nadat hij die test van Heise gedaan heeft en de testresultaten hier publiceren.

En als die kaart echt is, dan moet hij snel op Aliexpress een handeltje daarmee beginnen want dan kun je die zo weer exporteren naar China en ben je binnen de kortste keren miljonair.

Op Aliexpress kost een 128GB namelijk USD 18,54. Een kaart die 4 keer zo groot is voor nog minder? Bestaat gewoonweg niet!

Van Marktplaats:
Top 5 tips voor veilig handelen

Doe online niets wat je in het dagelijks leven ook niet zou doen!
Laat je gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
buiten die negatieve meldingen heeft die verkoper wel 98,4% positieve meldingen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door Toon »

Gho wat zullen er veel mensen verantwoordelijk gesteld gaan worden als ze het advies van set space op gaan volgen
Wat een geleuter zeg
En maar blijven doordrammen om zijn gelijk te krijgen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door hwendt »

Nog even Jos dan ben ik aansprakelijk voor deze kaartjes... :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Je moet toch wel een mafkees zijn als iemand zegt iets gekocht te hebben voor een goedkope prijs en vervolgens een oordeel te vellen van luiheid, onverantwoordelijk omdat je een tip geeft aan andere leden.
Ik geef geen eens meer antwoord. Hier is een psychiater nodig ...de man is gestoord. :mrgreen: :mrgreen:
Je zou bijna kwaad worden omdat het kaartje nog steeds werkt.

Hugo die weer de volgende 200 gig op zijn kaartje gaat zetten. :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door Toon »

Succes man :thumbup:
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door LMC591A28JTD »

Jammer, erg jammer, dat deze discussie weer persoonlijk en beledigend wordt.
Ik ga me daar in ieder geval niet aan bezondigen.

Ook jammer dat Hugo zijn kaartje niet even wil testen met het programmaatje. Dat is een kwestie van gewoon even doen, kost nog geen minuut en dan gewoon even wachten totdat het resultaat er staat. Het kost in ieder geval minder tijd dan het schrijven van al zijn verdedigingsposts hier.

Maar, ik vind dat vooral ook voor Hugo zelf jammer, want hij wil hier terecht niet neergezet worden als iemand die niet wijs is. Maar ook omdat hij het gaat meemaken dat hij de data (foto's e.d.) kwijt gaat raken die hij op dat kaartje heeft gezet, zodra het kaartje aan zijn limiet komt. En die limiet is geen 512 GB.

Of ik het kan bewijzen? Ja, wacht maar even, dan is die verkoper van eBay verwijderd. Met al zijn positieve feedbacks, ontmaskerd door eBay. Probleem van dat soort feedback is dat je die niet achteraf kan wijzigen in negatieve feedback, dan als je er achter komt dat het kaartje fake is. Ik houd dat zelf wel even in de gaten en dan zal ik het hier posten.

Wat hier zo smerig aan is aan dit soort criminaliteit? Het is een haast perfecte vorm van misleiding en bedrog. Mensen zijn blij, denken de koop van de eeuw gedaan te hebben en komen er dan vaak pas na weken achter dat ze bedrogen zijn. En de bedragen zijn zo laag, dat niemand daar voor naar de politie stapt. Dat is het misselijkmakende van dit geheel. Criminaliteit loont voor dit soort lieden. En ze gaan er maar mee door en worden zelfs geholpen met topics van mensen die denken de koop van de eeuw gedaan te hebben.

Als Hugo mensen hier echt wil helpen, dan doet hij die test even en post hij die resultaten.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door seth_space »

Heren , even serieus. Dat jullie zoveel moeite hebben met een andere mening zegt meer over jullie dan je doorhebt.

Gestoord, psychiater.doordrammen. kom op zeg. Dat je problemen hebt met goed geformuleerde en onderbouwde kritiek kan ik me voorstellen. Dat is zelden leuk.

Maar ipv al die frustraties botvieren op mij had je zoals hierboven ook al aangegeven is, veel beter even dat gratis testje kunnen doen.
Klonk je veel geloofwaardiger en was de discussie meteen ten einde.
Dus zoals al eerder aangegeven, de sleutel tot de oplossing ligt in de handen van Hugo.

Als die daar geen zin in heeft is dat ook een bewuste keuze en kun je kritiek verwachten.
Verder is dit natuurlijk geen populairiteits wedstrijd, deze discussie kent zo alleen maar verliezers en vooral de forumsfeer zal daar verder onder leiden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19099
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door Aloys »

Inderdaad, graag weer on topic anders hang ik er een slotje op.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: De tijd gaat me té snel: gekocht 512 GB micro SD kaart

Bericht door LMC591A28JTD »

=
......heeft die verkoper wel 98,4% positieve meldingen.

jos
Jos,dat kan ik niet ontkennen. Maar heb je eens echt goed naar die feedback gekeken?

Alle biedingen staan op 'private' dus er is niet te checken wat 'men' gekocht heeft.

Alle kopers die een positieve feedback hebben gegeven, hebben enkele tientallen feedbackscores. Dit zijn criminele bendes die aan elkaar via eBay spullen van enkele centen verkopen en dan aan elkaar feedbackscores geven. Allemaal in zogenaamde private auctions, dus oncontroleerbare verkopen. Met als enige doel om zo snel mogelijk enkele tientallen feedbackscores te krijgen om met dat account dan weer van die SD kaartjes te kunnen aanbieden en zo weer mensen te bedonderen.

Kijk maar eens naar een koper die wel een hoge feedbackscore had: hij kreeg zijn geld terug:

Seller fully refunded me. k***u ( 2770Red star icon for feedback score in between 1,000 to 4,999) During past month
-- -- Private


en dus gaf en kreeg hij hij een positieve feedback.

Geloof het of niet, dit is grootschalige oplichting.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gesloten