Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Stieneke en Donald »

Ik heb een tomtom go mobile op mijn Samsung GT19305.
Ik heb via mijn laptop kunnen zien dat in het programma van TT een map "itn" zit. Daar moeten volgens mij de route files (zelf gemaakte itn files dus) naar gekopieerd worden.

Dat heb ik gedaan maar in het menu van TT "Mijn routes" worden de routes niet weergegeven.
Doe ik iets fout of zo?
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Toedeledoki

Re: Routes in tomtom go mobile plaatsen?



Bericht door Toedeledoki »

Veel makkelijker gaat het via Mydrive van Tomtom.

Even een account aanmaken en dan kun je daar de routes inladen. Ze komen dan automatisch naar voren in TomTom Go. (Wel de synchronisatie aanzetten).
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Routes in tomtom go mobile plaatsen?



Bericht door Stieneke en Donald »

Goed idee Paul. Zal via Mydrive eens proberen. Bedankt hoor!
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Toedeledoki

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Toedeledoki »

Via Mydrive gaat perfect. Zowel het uploaden van bestaande (gpx of itn) routes als ook het maken van routes.
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Stieneke en Donald »

Gaat niet lukken met mydrive.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Toedeledoki

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Toedeledoki »

Als je de juiste (gekraakte) versie van TomTom Go hebt dan werkt alles perfect. Tot 1 januari 2101.... :shh:
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Routes in tomtom go mobile plaatsen?



Bericht door Stieneke en Donald »

paul snip schreef:(Wel de synchronisatie aanzetten).
Op mijn Android GSM? Hoe doe ik dat?
(Ben digibeet met Android)
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Toedeledoki

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Toedeledoki »

In de app, naar instellingen en dan naar live diensten.
Gebruikersavatar
MrGPS
Berichten: 406
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 11:23

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door MrGPS »

Met de Android versie van Go werkt dit allemaal perfect, en kun je ook gebruik maken van andere tools als Tyre, Myrouteapp en routeyou.com.

Op de iphone werkt het (nog?) niet helaas..

Misschien nog handig: https://www.mrgps.nl/gps/toeren-met-je-tomtom/
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Euro-Trotter »

In dit draadje wordt heel gemakkelijk gedaan over het gebruik van MyDrive in combinatie met Go Mobile. Ik heb de TomTom Go Mobile app werkend op mijn Samsung smartphone. MyDrive was al op mijn pc geïnstalleerd en die heb ik opgestart maar deze kent mijn oude systeem nog wel maar niet Go Mobile (hoewel wel aangesloten en geopend). Vervolgens heb ik MyDrive app op mijn smartphone gezet, maar die laat een lijst zien van apparaten die met MyDrive kunnen werken en daar zit Go Mobile niet bij! In de handleiding van Go Mobile is een heel hoofdstuk gewijd aan MyDrive, dus het zou wel moeten werken ..... hoewel: in de handleiding staat "Belangrijk: om TomTom MyDrive te gebruiken, heb je een geschikt navigatiesysteem nodig". Is toch raar: de handleiding is toch geschreven voor Go Mobile!!
Ik weet het niet meer. Ik zal wel een denkfout maken. Hopelijk kan iemand mij op de goede weg helpen.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Bob Diesel »

Het verschil zit tussen de GO en de Go mobile app
je hebt nl geen navigatiesysteem(Go) maar een samsung phone ,met daar op de Go mobile app
https://www.gebruikershandleiding.com/T ... 09571.html
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Euro-Trotter »

Bob, ik heb jouw link gevolgd en het is een handleiding van Go Mobile, maar wel een andere dan ik heb. In "jouw" handleing staat helemaal niks over MyDrive. Ik weet dus niet wat je precies bedoelt met jouw reactie.
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Bob Diesel »

Sturen we deze
Pagina 32

http://download.tomtom.com/open/manuals ... -nl-nl.pdf

Belangrijk: om TomTom MyDrive te gebruiken, heb je een geschikt navigatiesysteem nodig.
Gebruik TomTom MyDrive voor het volgende:
 Zoek een bestemming op de MyDrive-kaart en stuur deze naar je GO Mobile app. Je kunt naar de
bestemming rijden en de bestemming wordt ook opgeslagen in Mijn plaatsen en in Recente
bestemmingen in het hoofdmenu.
 Plan een route met tussenstops op de MyDrive-kaart en stuur deze naar je GO Mobile app.
 Zoek een POI in MyDrive en synchroniseer deze met je GO Mobile app.
 Sla al je locaties in Mijn plaatsen op in MyDrive. Je kunt al je Mijn plaatsen-locaties zien op de
MyDrive-kaart.
 Herstel je Mijn plaatsen-locaties en POI's van MyDrive automatisch naar je GO Mobile app na een
reset.
Om MyDrive op je GO Mobile app te activeren, moet je verbonden zijn met TomTom Services.
Aanmelden bij MyDrive
Je moet je aanmelden bij MyDrive om je TomTom-account te synchroniseren. Wanneer je je vanaf
je navigatiesysteem, webbrowser of de MyDrive-app aanmeldt bij je account, verloopt de
synchronisatie met je TomTom-account automatisch.
Aanmelden bij MyDrive op je GO Mobile app
1. Selecteer TomTom Services in het hoofdmenu.
2. Selecteer MyDrive.
3. Voer het e-mailadres en wachtwoord in dat je gebruikt voor je TomTom-account.
4. Selecteer Meld je aan.
Je GO Mobile app wordt verbonden met je TomTom-account.
5. Keer terug naar de kaartweergave.
Je GO Mobile app slaat je persoonlijke navigatiegegevens automatisch op je TomTom-account
op.
Via een webbrowser of de MyDrive-app aanmelden bij MyDrive
Meld je aan met het e-mailadres en wachtwoord van je TomTom-account. Als je bent aangemeld,
kun je je persoonlijke navigatiegegevens van je navigatiesystemen zien en kun je bestemmingen
selecteren en plaatsen maken om te synchroniseren met je navigatiesystemen.
Een bestemming instellen met MyDrive
Als je via een webbrowser of de MyDrive-app bent aangemeld bij MyDrive, kun je je bestemming op
de kaart selecteren en deze naar je navigatiesysteem sturen. Als je navigatiesysteem is aangemeld
bij je TomTom-account, synchroniseert je systeem met MyDrive en ontvangt het de bestemming.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Routes in TomTom Go Mobile plaatsen?



Bericht door Euro-Trotter »

Bedankt Bob. Het is dezelfde handleiding als die ik al had. De volgende stappen moet je doorlopen:

1. Om MyDrive op je GO Mobile app te activeren, moet je verbonden zijn met TomTom Services.
Ik was al aangemeld voor Services, zo wordt aangegeven. Ik heb bij TomTom Services een vinkje gezet bij: MyDrive Sync.
2. Je moet je aanmelden bij MyDrive om je TomTom-account te synchroniseren. Wanneer je je vanaf
je navigatiesysteem, webbrowser of de MyDrive-app aanmeldt bij je account, verloopt de
synchronisatie met je TomTom-account automatisch
.
Ik heb me aangemeld bij MyDrive op mijn pc, de smartphone aangesloten en de app Go geopend. MyDrive herkent mijn smartphone/Go Mobile niet.
Ik heb me ook aangemeld bij MyDrive op mijn smartphone via de MyDrive app. MyDrive herkent mijn smartphone/Go Mobile niet.

Ondanks het feit dat mijn apparaat/systeem niet herkend wordt, heb ik gedaan alsof. Ik heb zo via de app MyDrive een nieuwe bestemming in kunnen geven die wel geaccepteerd is!? Ook lukte dit via de TomTom routeplanner op mijn pc!

Ik snap niet dat het zo kan, maar het werkt. Ik ga er nu verder mee experimenteren. :cheers:
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Plaats reactie