Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door Hoofdnoorman »

Situatie:

3G abo kaart in 3G MIFI. Hier hangt een Dreambox aan te sharen en de 3G telefoon + computer. Alles werkt perfect.
Op de telefoon "Dream Player" geïnstalleerd. Nu kan ik dus de Dreambox besturen en de kanalen bekijken op de telefoon, echter...
Dit ging alleen maar met de SD kanalen. Bij HD kanalen een paar seconden beeld en dan staat het stil. Het geluid gaat wel door.
Een andere smartphone (4G) geprobeerd. Dit ging wel goed en dus beeld.

Nu heb ik ipv de 3G een 4G (Vodafone) in de MIFI. Draait dus op 3G.
Alles werkt, echter met de Huawei P7 Ascend (4G) krijg ik geen HD beeld, maar ook gewoon de SD kanalen.


Daarna heb ik de Huawei P7 als hotspot gemaakt. Dus de dreambox er op. Het vreemde is dat mijn 3G telefoon niet kan deelnemen in het netwerk en dus werkt DreamPlayer helemaal niet.
Beide apparaten hebben verbinding, maar een link via de Huawei naar het andere apparaat gaat dus niet.

Is er iemand die een idee heeft behalve een 4G Mifi kopen? Daar heb ik even geen geld voor.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4176
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door beatrix18 »

Hallo Rudy,

Met een goede/sterke 3G verbinding zou het moeten lukken. Heb je al eens een speedtest gedaan?
Wat de 4G telefoon betreft: dit is alleen een hotspot en geen router. Dus "zien" de ander apparaten elkaar niet.
Een mifi is wel een router en dus kunnen apparaten wel elkaar zien. Dit is overigens meestal ook weer uit te schakelen maar staat default aan.

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door seth_space »

Beetje verward verhaal omdat die P7 ook een telefoon is.
Ik vermoed dat die P7 momenteel zijn 5Ghz verbinding als hotspot heeft en dat jouw (oudere?) 3G telefoon ( merk?) geen 5Ghz wifi heeft en dus geen verbinding ziet.
Kun je die Huawei P7 ook het hotspot op de 2,4Ghz connectie laten zetten?
Dan kun je de 3G telefoon waarschijnlijk wel verbinden.

Bij deze app kun je zelf de frequentie kiezen:
https://www.droidapp.nl/tips-en-tricks/ ... t-android/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4176
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door beatrix18 »

Dat is geen app maar gewoon een gebruiksaanwijzing om een hotspot op een Android telefoon aan te zetten.
Ik heb de indruk dat Rudy dat al een poosje weet. ;;-)

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door Hoofdnoorman »

In principe heb ik totaal geen problemen met hotspots en router kwesties. Sterker nog, ik denk dat ikmij er erg in heb bekwaamd, de afgelopen jaren.
De beschreven kwestie ging mij even boven mijn pet, maar door verklaring van Peter dat de aangesloten apparaten elkaar niet kunnen zien, verklaart wel alles.

Speedtesten verlopen goed.
Het streamen van de Dreambox via de mifi naar een telefoon is ook in orde. In dit geval is het dus de mogelijkheid van mijn (Wolfgang) AT-AS55 niet goed. Nu heb ik geen andere 3G telefoon kunnen testen of die wel HD beelden kon tonen alleen de 4G toestellen. Maar deze Huawei 4G heeft "schijnbaar" dus ook zijn beperking.
Op zich is er niets aan de hand. Alleen zat ik gisteren binnen in de camper F1 te kijken terwijl ik dat graag buiten onder de luifel had willen doen.
Ik heb deze Huawei van een ander forumlid gekregen. Het is dus een gegeven paard. Toch blijkt dat mijn Wolfgang op vele vlakken de Huawei overtreft. Al was het maar met de eenvoudige toets waarmee je meteen een gesprek kan opnemen.
Qua scherm is de P7 100 keer beter. Deze kan ik gewoon gebruiken in scherp daglicht.


Seth, ik ga toch ook even kijken of misschien de fout zit waar jij aan denkt. Laat ik weten, maar alle apparaten zijn gewoon verbonden dus zou het toch moeten lukken dacht ik zo.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door seth_space »

De instellingen app is gewoon ook een app van/binnen android. Ik geef aan dat je daar kunt zien waar de keuze op frequentiegebied zit.

Afbeelding

Ik kan gezien de oude android die ik hier bij de hand heb zo niet zien of client isolation mode aanstaat bij een modern android hotspot. Dat is namelijk des etting die voorkomt dat apparaten elkaar kunnen zien.
In de 4.0 versie zien apparaten elkaar gewoon.
Laatst gewijzigd door seth_space op di 30 mei 2017, 0:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door Hoofdnoorman »

Mijn Huawei Ascend P7 geeft geen verschillende frequenties aan.
Ik denk dan ook dat het gewoon 2,4 GHz is. Wel kun je de verschillende kanalen instellen of op auto zetten.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door seth_space »

kijk eens of er een hotspot app is die die optie wel heeft in de playstore.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door Hoofdnoorman »

Niets te vinden.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8486
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door EasyBee »

Hoofdnoorman schreef:Mijn Huawei Ascend P7 geeft geen verschillende frequenties aan.
Ik denk dan ook dat het gewoon 2,4 GHz is. Wel kun je de verschillende kanalen instellen of op auto zetten.
Verwarrend, de ene site geeft aan dat hij wel 2.4 en 5ghz aankan en de andere site geeft weer aan dat hij geen 5 ghz aankan.
En van de Wolfgang geeft de ene site aan dat die wireless B/G/N aan kan en de andere site geeft weer aan dat hij geen wireless N aankan.

Los daarvan
Hoofdnoorman schreef:Nu heb ik ipv de 3G een 4G (Vodafone) in de MIFI. Draait dus op 3G.
Die mifi blijft (technische beperking) dan toch nog steeds op 3g werken en betwijfel toch of dat snel genoeg is voor HD beeld. Ja, misschien onder ideale omstandigheden in een bijna laboratorium omgeving, misschien wel, maar in de boze buitenwereld.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15365
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Mobiel netwerkkwestie (wie heeft er goede raad?)



Bericht door Hoofdnoorman »

Ondertussen vandaag getest met een andere smartphone. Deze laat keurig het HD beeld zien. Overigens pas zonder storingen nadat ik de afstand tussen mifi en dreambox had verkleind tot 5 meter.

Hier uit volgt dat het streamen van de Dreambox in orde is en het niet weergeven van het beeld door de kwaliteit van de handy. De P7 kan het dus gewoon niet aan, evenals mijn Wolfgang. Ook mijn tablet kon het niet aan.
Nu heb ik slechts met Dreamplayer app gewerkt en zag dat er meerderen waren.

Ook zit ik mij af te vragen of ik misschien de AV instellingen van mijn Dreambox op lagere resolutie kan zetten. Of dit werkt betwijfel ik omdat ik denk dat de stream reeds voor die tijd wordt afgetakt.

Nu is er echt geen kind overboord hoor. Had alleen fijn geweest als het werkte.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie