Navigatie start niet op

Alles over navigatiesystemen, computer,
internet onderweg, mobiele telefonie en software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rabt
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 22:03
Locatie: Lage Mierde

Navigatie start niet op



Bericht door rabt »

Vandaag een Pioneer avic F980DAB gekocht met campernavigatie. Netjes alles aangesloten. Tijdens het opstarten vraagt het apparaat om een akkoord voor de gebruikersovereenkomst. Na akkoord gebeurt er niets meer. De toetsen accepteren/weigeren zijn grijs. Na opnieuw opstarten hangt hij weer op dit scherm maar een keuze kun je niet meer maken. Apparaat twee uur van de stroom gehad zonder resultaat. Klein resetknopje ingedrukt: zonder resultaat. 5 minuten voor sluitingstijd de klantenservice gesproken. Even van de stroom af halen was de oplossing. Helaas, niet dus.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
rabt
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 22:03
Locatie: Lage Mierde

Re: Navigatie start niet op



Bericht door rabt »

Ik ben schijnbaar niet de enige die het niet snapt :-?
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Navigatie start niet op



Bericht door bertt »

Kan je hem niet aan de computer aansluiten en wat wijzer worden? Ik probeer met je mee te denken. In de beschrijving van het apparaat lees ik (nog) niets over.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8376
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Navigatie start niet op



Bericht door EasyBee »

TS schrijft : Tijdens het opstarten vraagt het apparaat om een akkoord voor de gebruikersovereenkomst. Na akkoord gebeurt er niets meer. De toetsen accepteren/weigeren zijn grijs.

Maar als ik de handleiding lees op Internet (ik heb hem niet zelf), begint het met de taalkeuze. :eh:
Als je nou eens Engels kiest ipv Nederlands? Als hij dan wel doorgaat, kun je hem later altijd nog op Nederlands zetten.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Navigatie start niet op



Bericht door rongreven »

Is hij wel eerst volledig opgeladen?
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
rabt
Berichten: 178
Lid geworden op: do 30 sep 2010, 22:03
Locatie: Lage Mierde

Re: Navigatie start niet op



Bericht door rabt »

Hier weer even een update. Probleem opgelost.

Ik had(bewust) de handremkabel niet aangesloten omdat ik dat niet nodig vond. Nu blijkt dat je alleen de navigatie kunt instellen als de camper stilstaat en de handrem is aangetrokken. Anders doet de navigatie helemaal niets. Om dit te overrulen kun je ook de draad aan de massa vast maken. Dit gedaan en de navigatie ging spontaan aan de slag.
Plaats reactie